پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث

پیامک‌های خواندنی به مناسبت عید مبعث

سال‌هاست که در کشورمان کاربران تلفن همراه با نزدیک شدن به اعیاد مختلف اعم از اعیاد مذهبی و یا ملی، از ارسال پیامک به عنوان بهترین و کم هزینه‌ترین راه ممکن برای عرض تبریک به بستگان و دوستان خود استفاده می‌کنند.

كاربران تلفن همراه در ايران بويژه در اعياد مذهبي با استفاده از پيامك ضمن تبريك گفتن به يكديگر؛ مطالبي درباره اهميت بزرگداشت اعياد مذهبي و يا مدح و منقبت اخل بيت مبادله مي‌كنند كه اين اقدام پسنديده مي‌تواند به نوعي ترويج و نشر نكات اموزنده از لسان اهل بيت باشد.
پايگاه اطلاع رساني حج در آستانه فرارسيدن مبعث پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) به برخي از جملات؛ اشعار؛ احاديث و مطالب آموزنده اي كه اين روزها به مناسبت بعثت نبي مكرم اسلام ۰ص) در شبكه پيامكي بين كاربران تلفن همراه؛ رد و بدل مي‌شود اشاره مي‌كند كه مطالعه آن چندان خالي از لطف نيست.
دراين پيامك‌ها از عيد مبعث به عنوان بزرگترين عيد دنياي اسلام يادشده كه همه مسلمانان در سراسر جهان اين روز فرخنده را جشن مي‌گيرند.
«عيد سعيد مبعث، آغاز راه رستگارى»؛ «عيد مبعث طلوع تابنده مهر هدايت و عدالت» و «بعثت اميد انسان به فردايي روشن» و «بعثت نشانه مهرورزي خدا با خاكيان و باران رحمت بي حد او بر زمينيان است» از جمله اين پيامك هاست.
در برخي از پيامك‌ها نيز كاربران تلفن همراه؛ تبريك عيد مبعث را با سلام بر اين عيد بزرگ و توصيف اين واقعه مهم آغاز كرده اند.
سلام بر مبعث، بهاري‏ترين فصل گيتي! سلام بر مبعث، فصل شكفتن گل سرسبد بوستان رسالت! سلام بر مبعث؛ روزي كه گل‏هاي ايمان در گلستان جان انسان شكوفا شد! سلام بر مبعث، عيد بزرگ نجات از حيرت و سرگرداني، عيد ختم نااميدي،
سلام بر مبعث؛ عيد تمايز عدل و ظلم، عيد بيداري و تعهّد، عيد هدايت
سلام بر مبعث، پيام خيزش انسان، از خاك تا افلاك! سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‏ها در صحنه حيات بشر!
سياري از كاربران تلفن همراه نيز در چنين ايام فرخنده اي اشعار زيبايي در وصف واقعه بعثت نبي مكرم اسلام كه به فرمايش امام راحل حادثه اي بزرگتر از بعثت در تاريخ بشريت اتفاق نيافتده است؛ در قالب پيامك رد و بدل كرده اند. نمونه اي از اشعار مرتبط با بعثت كه در قالب پيامك ميان كاربران اينترنتي مبادله شده است به اين شرح مي‌باشد:
ماه فرو ماند از جمال محمّد
سرو نباشد به اعتدال محمّد
قدر فلك را كمال و منزلتي نيست
در نظر قدر با كمال محمّد
بعثت نه اين سرور، سرور ولايت است
مبعث نه اين چراغ، چراغ هدايت است
خورشيد چون ز شرق حرا پرتو افكند
احمد نه اين فروغ، فروغ رسالت است
ستاره اي بدرخشيد و ماه مجلس شد
دل رميده ما را انيس و مونس شد
نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
به امر رب خود لبيك گوييم
به همراه ملائك جمله گوييم
سلام و رحمت حق بر محمد
ماه فرو ماند از جمال محمّد
سرو نباشد به اعتدال محمّد
قدر فلك را كمال و منزلتي نيست
در نظر قدر با كمال محمّد
بعثت پيامبر اكرم (ص) مبارك باد
. غار حرا سراسر لبريز نور سرمد / جبريل آمد و گفت قم فانذر محمد
برخيز و رهبري كن، بر يار ياوري كن / بر خلق هر دو عالم، از حق پيمبري كن . وحي شد بر مصطفي برخيز، اقرأ باسم ربّك / اي حبيب من ز جا برخيز، اقرأ باسم ربّك
تيره شد رخسار گيتي، خيره شد ديو تباهي / چيره شد جهل عِما برخيز، اقرأ باسم ربّك . بعثت پيامبر اكرم (ص) مبارك باد
گر فكر رهايي ز غم و راه نجاتي
در اين شب پر فيض تو خواهي ثمراتي
بايد كه به كوري دو چشمان حسودان
بر احمد و آلش بفرستي صلواتي . يا رحمت للعالمين جبريل مي‌خواند تو را
اي منجي كل بشر بيرون بيا از اين سرا
تو شهريار عالمي تا چند در غار حرا
اي يوسف مصر وجود از چاه تنهايي درآ. . . . از بعثت او جهان جوان شد
گيتى چو بهشت جاودان شد
اين عيد به اهل دين مبارك
بر جمله مسلمين مبارك
بعثت پيامبر اكرم (ص) بي گمان نقطه عطفي نه در محدوده شبه جزيره عربستان و براي مسلمانان كه در تاريخ بشريت محسوب مي‌شود كه خط سير كمال و تعالي انسان را روشن نمود. آغاز رسالت پيامبر خاتم و نزول قرآن كريم به معناي تبيين تمام اهداف پيامبران و كتاب‌هاي آسماني، و اجراي آن اهداف به طور كامل بود كه اين امر بر دوش كاملترين انسان‌ها يعني پيامبر اسلام نهاده شده بود. لذا بعثت تنها طليعه تشعشع اسلام نبود بلكه سرآغاز تبلور شخصيت عظيم پيامبر نيز بود. بعثت يعني تثبيت توحيد ناب در تمام ابعادش، تثبيت وحي الهي و نبوّت. بعثت يعني برقراري عدالت فردي و اجتماعي، و پيكار با هرگونه ظلم، تبعيض و بهره كشي‌هاي ظالمانه. بعثت يعني برافراشتن پرچم حقّ در همه نقاط جهان، و واژگون سازي پرچم‌هاي باطل. بعثت يعني همان عروة الوثقي نجات و پيروزي كه به تعبير قرآن در دو چيز خلاصه مي‌شود: تكفير طاغوت و ايمان به خداي بزرگ. سخن آخر آنكه «اميد آن كه لياقت رحمتي از الطاف رحمة للعالمين را داشته باشيم و اين روز را به يادش گناه نكنيم»


| شناسه مطلب: 52969




پيامبر اكرم



نظرات کاربران