خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج

خاطرات جنجالی «امیرالحاج» از دوران سرپرستی حج

پنجمین جلد از کتاب «خاطره‌ها» حاوی خاطره‌های آیت‌الله ری‌شهری که انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده پیش از رسیدن به نمایشگاه کتاب پیش فروش شده و تمام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، پنجمين جلد از خاطرات آيت‌الله محمدي ري‌شهري كه در برگيرنده دو دهه سرپرستي حج وي است، در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عرضه شد.
اين در حالي است كه پيش فروش اين كتاب كه از روز اول نمايشگاه شروع شده بود با توجه به محتواي خاطرات ايشان در جلد ۵ و پرداختن به نوع روابط سه رئيس جمهور گذشته كشورمان (هاشمي رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد) در ارتباط با آل سعود باعث گرديد تا تمام چاپ اول آن پيش فروش گردد.
اين كتاب در برگيرنده ابعاد مختلف برگزاري مراسم حج در زمان سرپرستي آيت‌الله ري شهري از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۸ است، حاوي نكات بسيار حساس، جالب و خواندني براي علاقه‌مندان است. پيش از اين ۴ جلد از خاطرات وي كه شامل حوادث مهم و سرنوشت ساز دوران جمهوري اسلامي همچون: كودتاي پايگاه نوژه، توطئه قطب‌زاده، سلب صلاحيت مرجعيت از آقاي شريعتمداري، جريان مهدي هاشمي، تاسيس وزارت اطلاعات، مقابله با شبكه‌هاي جاسوسي و تروريستي و تاسيس دادگاه ويژه روحانيت، ماجراهاي بركناري آقاي منتظري از قائم مقامي و… است، چاپ گرديده است.
بررسي ديدگاه‌ها، گفتارها و رفتارهاي شخصيت‌هاي تراز اول كشور در سفر به عربستان و ملاقات مقامات سعودي و برگزاري مناسك حج در طول اين سال‌ها براي نخستين بار در جلد پنجم خاطرات وي آمده كه مقايسه آن با شرايط كنوني روابط ايران و عربستان و تعليق سفرهاي عمره بر حساسيت‌ها و جذابيت‌هاي اين اثر مي‌افزايد.




نظرات کاربران