تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان

تأکید حجت‌الاسلام احسانی بر استفاده از برکات ماه شعبان

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جلسه روحانیون کاروانها بر استفاده از برکات ماه شعبان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف، ۳۰ ارديبهشت در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات با تبريك فرارسيدن ماه شعبان گفت: اين ماه به وجود نازنين نبي مكرم اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) منتسب است.
وي عنوان كرد: ايشان اين ماه را روزه مي‌گرفت و مي‌فرمود، شعبان ماه من است، هر كه يك روز از اين ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مي‌شود.
حجت الاسلام‌والمسلمين احساني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اعمال اين ماه گفت: در روايات آمده انسان هر روز هفتاد مرتبه بگويد، أًستَغفِرُاللهَ وَ أَسأَلُهُ التَّوبَهَ، هر روز هفتاد مرتبه بخواند، استَغفِرُاللهَ الَّذي لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحيمُ الحَيُّ القَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيه، در بعضي روايات الحيُّ القَيُّومُ پيش از الرَّحمنُ الرَّحيمُ است و عمل به هر دو خوب است و از روايات استفاده مي‌شود كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است و هر كه در هر روز اين ماه هفتاد مرتبه استغفار كند، مانند اين است كه در ماه‌هاي ديگر هفتاد هزار مرتبه استغفار كرده باشد.
وي در رابطه با ديگر اعمال اين ماه گفت: در روايات آمده كه در اين ماه صدقه بدهد، گرچه نصف دانه خرمايي باشد، تا حق‌تعالي بدن او را بر آتش دوزخ حرام كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف اظهار كرد: در روايت آمده است كه هر كه روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه بدارد، حق‌تعالي ۲۰ حاجت از حوايج دنيا، و ۲۰ حاجت از حوايج آخرت او را برآورد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در پايان به بيان برخي بايد و نبايدها در اين سفر پرخير و بركت اشاره كرد و از روحانيون و مداحان كاروانها خواست همه تلاش خود را براي خدمت به زايران انجام دهند.
بنابراين گزارش در اين جلسه برخي از روحانيون و مداحان كاروان‌ها به بيان نقطه نطرات خود در رابطه با مسائل زايران پرداختند.




نظرات کاربران