نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است نام چند میلیون ایرانی «حسین» است

نام چند میلیون ایرانی «حسین» است

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از سه میلیون ۴۵۰هزار ایرانی همنام امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم، مهدي تدين گفت: بر اساس آخرين بررسي هاي آماري پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال بيش از سه ميليون و ۴۵۰ هزار نفر از مردم كشورمان در گروه هاي مختلف سني همنام با نام، القاب و كنيه هاي مقدس سالار شهيدان نامگذاري شده‌اند.
وي با اشاره به اينكه در اين ميان نام حسين بيش از يك ميليون و ۸۰۰ هزار بار و نام شبير ۱۱۲۴ بار در پايگاه اطلاعات جمعيت اين سازمان به ثبت رسيده است گفت: بيش از يك ميليون و ۶۵۰ هزار نفر نيز اسامي آنها در تركيب با نام حسين است.
مديركل روابط عمومي و اموربين الملل افزود: نام‌هاي طيب، مبارك، شهيد، مطهر، وفي(وفادار)، بر(نيكوكار) و سبط از فراوانترين القاب امام حسين (ع) است، كه ايرانيان بر روي فرزندان خود نام نهاده اند.
هر كس نامش « حسين» باشد و عظمت و شأن اين نام را حفظ كند، محبت امام حسين (ع) در قلب او جاري مي شود و فروغ هدايت امام حسين (ع)، فرا راه او و خاندانش قرار مي گيرد و به او نويد شفاعت در فرداي قيامت را مي دهد و در برابر حوادث روزگار او را بيمه مي كند. پدر و مادري كه از فقر محبت فرزند نسبت به خود نگران هستند با انتخاب نام« حسين» و ذكر مدام آن در منزل از مهرباني و صفاي بي حد فرزندشان بهره ها خواهند برد.
بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر، مزين به نام، القاب و كنيه هاي حضرت عباس (ع)
تدين همچنين گفت: بر اساس آخرين نتايج آماري از پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور، در سراسر كشور بيش از ۶۰۵ هزار نفر از برادران و فرزندان ما به نام نامي ابوالفضل و قريب به ۶۸۰ هزار نفر به نام زيباي عباس نام گذاري شده‌اند.
وي افزود: از بين القاب و كنيه‌هاي ايشان سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله اسامي است كه ايرانيان عاشق حضرتش براي تقرب جستن به آن حضرت براي فرزندان خود برگزيده‌اند.
هر كس نام فرزندش را « عباس» بگذارد و حرمت اين نام را نگهدارد به ادب و مروت و هيبت روحاني آراسته مي شود و حضرت عباس مراد غيبي او مي شود ، همگان از او به بزرگي و جوانمردي ياد مي كنند و در آخرت از شفاعت آن بزرگوار بهره مند خواهد شد و آب به عنوان رمز معرفت و دريافت پيامهاي روحاني در زندگي او نقش بسزائي خواهد داشت.


| شناسه مطلب: 53088




امام حسين



نظرات کاربران