آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌ آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌

آیت‌‏الله‌صافی: فرهنگ‌انتظار راه‌نجات‌بشریت‌است‌

آیت‌‌الله صافی گلپایگانی گفت: فرهنگ انتظار راه نجات بشریت از سقوط است و باید با توسعه این فرهنگ در راستای توسعه راه‏‌های نجات بشریت از گرداب‌های سقوط و فلاکت قدم برداشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‎‏الله ‌‌صافي گلپايگاني ‌در پيامي به چهارمين نشست گفتمان مهدويت در دانشگاه صنعتي اصفهان ارسال كرد كه متن آن به شرح زير است:
قال الله الحكيم: بَقيةُ اللَّهِ خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (هود/86)
سلام و تحيّات الهي و فرشتگان آسماني بر امّيد مستضعفان و پناه ستمديدگان و موعود پيامبران و ذخيره عالم غيب و ملكوت حضرت مهدي آل محمّد عليهم السلام.
و درود و تحيّت بر شما عزيزان حاضر در اين مجلس باشكوه كه به عطر خوشبوي نام مقدّس آن عزيز دوران و عطر منتظران ظهور موفور السّرور آن امام مهربان، معطّر است.
بسيار خوشحال و مسرور هستم كه دانشگاهيان و دانشجويان عزيز در موضوع مهدويت و فرهنگ انتظار -كه بهترين و با ارزش‌ترين فرهنگ‌هاي جهان است- خود پيشقدم بوده و در اين صراط مستقيم و راه نجات بشريت از گرداب‌هاي سقوط و هلاكت، قدم برداشته و همچون غوّاصان ماهر، گرفتاران امواج فتنه‌ها را از سرگرداني نجات مي‌دهند.
چنين دانشگاهي براي ما موجب افتخار است كه علم و معنويت و اخلاق را روش خود قرار داده و بر اين نعمت بزرگ، افتخار مي‌نمايند.
عزيزان من، همان طور كه مشاهده مي‌كنيد دنياي امروز با سال‌هاي قبل و قرون گذشته بسيار تفاوت نموده و از جهاتي پيشرفت علم در رشته‌هاي گوناگون آن چنان تند و سريع است كه جهان را متحوّل كرده و روز به روز و ساعت به ساعت، تحوّل جديدي اتفاق مي‌افتد، ولي از طرف ديگر جهان ما در معنويات و اخلاق و انسانيت نه تنها پيشرفت ننموده بلكه تا به حال از سرمايه استفاده كرده و اين سرمايه بزرگ را كم كم نابود مي‌نمايد.
انحطاط اخلاقي در جوامع مختلف، نشان از عدم تعهّد انسان‌ها به ارزش‌هاي والاي انسانيت مي‌باشد. قتل و غارت و جنايت براي رسيدن به مقام‌هاي دنيائي و ظلم و فساد براي نيل به مقاصد شيطاني، متأسّفانه در بين مردم رواج پيدا كرده و در اين ميان، بسياري از مردم جهان نااميد و مأيوس شده‌اند و جان بشريت و فطرت پاك انسانيت، همه منتظر مصلح بزرگ و نجات دهنده حقيقي جهان از ظلم و جور و فساد مي‌باشد.
دنياي امروز، تشنه عدالت واقعي به معناي حقيقي كلمه است و مردم از حرف‌ها و قيل و قال‌ها و ادّعاهاي واهي خسته شده‌اند.
آن كس كه مي‌تواند بشريت را از اين همه مشكلات و نابساماني‌ها نجات دهد، فقط انسان معصوم و امام منصوب و جامع تمامي كمالات و فضائل انساني مي‌باشد و آن وجود مقدّس، حضرت وليّ اللّه الاعظم مهدي موعود ارواح العالمين له الفدا است.
خورشيد عالمتاب او، جهان تاريك را روشن خواهد نمود و بساط ظلم و استبداد و استكبار را برخواهد چيد و شما دانشجويان عزيز به انتظار آن روز شادي بخش، آمادگي خود را حفظ نماييد و براي پيشبرد اهداف مقدّس مهدويت، خود را با علم و عمل و با آگاهي كامل و اطاعت از فرامين حيات بخش قرآن آراسته نموده، و فرهنگ غنيّ مهدوي را در ميان خود و مردم ترويج نماييد.
در پايان، حقير از مسئولين و عزيزان برگزار كننده و تمام شركت كنندگان محترم در اين همايش باشكوه تقدير و تشكّر مي‌كنم و از خداوند متعال مسألت دارم همگان را در ظلّ عنايات حضرت وليّ عصر عجّل اللّه تعالي فرجه الشريف و در انجام وظايف مهمّ ديني خود موفّق و مؤيّد بدارد. و السلام عليكم و رحمةاللّه
رامين حيات‏‌بخش قرآن آراسته كرده و فرهنگم هدويت را در بين خود و مردم دنيا ترويج نمائيد.


| شناسه مطلب: 53089




مهدويت



نظرات کاربران