مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

«حج؛معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی»به عنوان شعار حج تمتع ۹۴، پایان معاینات پزشکی حجاج تا اول رمضان،تشکیل جلسه شورای عالی حج تشکیل با حضور معاون اول رییس جمهوری، مسقف شدن صحن حرم مطهر امام علی(ع) و برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در کربلای معلی از مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته‌ای گذشته به شمار می‌آید.

درخشش پژوهشكده حج وزيارت در يك همايش علمي و بين‌المللي كتاب «اشتراكات شيعه و اهل سنت در عقايد مهدويت» نوشته حجت الاسلام جواد جعفري، مدير گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت در دومين همايش بين المللي تقدير از آثار و پايان نامه‌هاي تقريبي برگزيده و تقدير شد.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت خبر داد؛ معاينات پزشكي حجاج تا اول رمضان پايان مي‌يابد مقصودي‌نژاد گفت: معاينات زايران حج تمتع ۹۴ از دو هفته پيش آغاز شده است و تا اول ماه رمضان پايان خواهد يافت.امسال به پزشكان زن ابلاغ شده است كه بايد كار معاينات خود را از ايران آغاز كنند تا با زايران بيشتر ارتباط بگيرند و تجربه بيشتري نسبت به حج تمتع پيدا نمايند.
روز گذشته صورت گرفت؛ جلسه شوراي عالي حج تشكيل شد جلسه شوراي عالي حج عصر (سه شنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.در اين جلسه رييس سازمان حج و زيارت توضيحاتي در خصوص سابقه تشكيل و فعاليت شوراي عالي حج ارائه كرد و به ارائه گزارشي از عملكرد سازمان در دو سال گذشته پرداخت.
مديركل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج خبر داد: تمامي زايران قسط دوم حج تمتع را پرداخت كردند مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت،با اشاره به اينكه زمان مهلت پرداخت قسط دوم حج تمتع ۲۵ ارديبهشت ماه به پايان يافت، اظهار داشت: خوشبختانه در مدت اعلام شده تمامي زايران حج تمتع ۹۴ قسط دوم خود را پرداخت كردند.
۳۱ ارديبهشت ماه؛ جلسه توجيهي نمايندگان استاني مركز پزشكي حج برگزار مي‌شود معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت، گفت: همايش آموزشي و توجيهي يك روزه نمايندگان هيئت پزشكي در استان‌هاي كشور با حضور رييس مركز پزشكي حج وزيارت جمعيت هلال احمر در تهران برگزار مي‌شود.
با تصويب شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بِعثه مقام معظم رهبري؛ «حج؛معنويت، بصيرت و همدلي اسلامي»به عنوان شعار حج تمتع ۹۴ انتخاب شد با تصويب شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بِعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، «حج؛معنويت، بصيرت و همدلي اسلامي» به عنوان شعار حج تمتع سال ۱۳۹۴ انتخاب شد.
از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري؛ جشن بزرگ ميلاد امام حسين در كربلاي معلي همزمان با روز ميلاد با سعادت سومين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت سيدالشهدا (عليه‌السلام) مراسم جشن و سروري از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري و با حضور زايران حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) در كربلاي معلي برگزار مي‌شود.
نظافتي خبر داد؛ همه متقاضيان در ماه رمضان به عتبات اعزام مي‌شوند/قيمت‌ها تا ۱۵ درصد كاهش مي‌يابد مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج زيارت از حذف برنامه پيش ثبت نام زايران به عتبات عاليات در ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: در اين مدت تمامي متقاضيان زاير در ماه رمضان به عتبات اعزام مي‌شوند و قيمت‌ها نيز تا ۱۵ درصد در اين دوره كاهش خواهد يافت.
با نصب ۸ چتر اتوماتيك؛ صحن حرم مطهر امام علي(ع) مسقف شد با تلاش كاركنان بخش فني و مهندسي آستان قدس علوي پروژه نصب چترهاي اتوماتيك صحن مطهر علوي مراحل پاياني خود را طي مي‌كند.
با حضور ناشراني از ۹كشور جهان؛ برگزاري يازدهمين نمايشگاه كتاب در كربلا معلي يازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب با حضور ناشراني از كشورهاي جهان اسلام و در حاشيه جشنواره جهاني بهار شهادت در كربلاي معلي برگزار شد. در اين نمايشگاه ۹ كشور از جمله امارت متحده عربي، ايران، لبنان، سوريه، مصر، اردن، انگلستان و فلسطين حضور فعال دارند.
اجراي طرح احداث زيرگذر حرم امام حسين آغاز شد مديريت بخش پروژه‌هاي مهندسي آستان قدس حسيني به احداث زيرگذر در باب القبله حرم امام حسين عليه السلام اقدام كرده است كه اين اين زيرگذر در مساحت ۸۰۰ متر مربع و در مدت زمان ۱۸ ماه اجرا و به پله‌هاي برقي مجهز خواهد شد.
همزمان با روزهاي پاياني رجب صورت گرقت؛ فرش‌هاي دستباف كاشان زينت بخش حرم حضرت عباس ۱۴۰۰ تن از هنرمندان قاليباف ايراني در شبي مبارك از ليالي بر فيض ماه رجب افتخار آن را يافتند تا حرم مطهر عباسي را با آنچه انگشتانشان با اخلاص تمام طي سه سال گذشته بر دار قالي بافته اند، فرش كنند.
جزئيات شهرك زيارتي امام حسن مجتبي اعلام شد شهر مخصوص زايران عتبات عاليات با عنوان شهرك امام حسن مجتبي(ع) در جاده نجف اشرف به كربلاي معلي افتتاح شد.اين شهرك داراي مسجدي با زيربناي دو هزار متر مربع، يك استراحتگاه دو طبقه با ظرفيت هزار نفر، ۱۶ سالن، دو سوئيت و ۳۱ پارك مجهز به آبشارها و همچنين مانيتورهاي بزرگ است.
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق مطرح كرد؛ ايجاد تفرقه تحت عنوان شيعي و سني آرزوي دشمنان است حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات با اشاره به نيات پليد دشمنان گفت: آنها تلاش مي‌كنند، تحت عنوان شيعي- سني در ميان امت اسلام تفرقه به وجود آورند، در حالي كه در اسلام همه برابر و برادرند و بايد همچون سدي محكم در مقابل كفر جهاني بايستند.
روز گذشته صورت گرفت؛ حضور دانشجويان دانشگاه امام رضا در بعثه‌‌ رهبري در عراق حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ديدار شماري از دانشجويان دانشگاه امام رضا(عليه‌السلام)، گفت: زيارت امام حسين (عليه السلام) در واقع لبيك گفتن به نداي ايشان است و انسان با تمام وجود راه و مكتب امام حسين (عليه السلام) را ادامه دهد و با دشمنان اسلام مبارزه كند.
از سوي عتبه حسيني؛ شهرك زيارتي زايران حسيني در كربلاي معلي افتتاح شد شهرك زايران اباعبدالله الحسين(عليه‌السلام) با نام «امام حسن مجتبي(عليه السلام)» روز گذشته با حضور شماري از مقامات ايراني و عراقي به ويژه نماينده بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در عراق افتتاح شد.ايجاد شهرك هاي زايران در جاده كربلا ـ بغداد و مناطق صفوان، شلمچه، كوت، بدره، نعمانيه، ديوانيه، ناصريه، سماوه، حله و شوملي در دستور كار توليت عتبات قرار دارد.
در جلسه روحانيون كاروان‌هاي در عتبات مطرح شد؛ لزوم تشكيل حلقه‌هاي معرفتي در كربلاي معلي نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري، با ذكر اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي براي ارتقاي معرفت زائران است، گفت: روحانيون كاروانها بهتر است در حرم مطهر امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) حلقه‌هاي معرفتي، ختم قرآن و زيارت جامعه و ناحيه مقدسه داشته باشند.
سفر خانواده شهيدان احمدي روشن و صياد شيرازي به كربلا حجت الاسلام و المسلمين بازقندي(بهجتي) در ديدار خانواده شهيدان احمدي روشن و صياد شيرازي گفت: ثمره خون شهدا اقتدار امروز ايران در برابر ابرقدرتها است.
از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري؛ جشن مبعث در كربلاي معلي برگزار شد همزمان با سراسر ايران اسلامي، مراسم جشن بزرگ مبعث حضرت رسول اكرم محمد مصطفي(ص) از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري و با حضور زايران ايراني در حرم مطهر امام حسين(ع) در كربلاي معلي برگزار شد.
در بازديد نماينده بعثه‌‌ رهبري در عراق مطرح شد: فرش‌هاي با قدمت بيش از ۱۵۰ سال حرم حسيني مرمت شد سرپرست گروه مرمت فرش‌هاي حرم امام حسين (ع) از وجود بيش از ۸۰ تخته فرش با قدمت بيش از ۱۰۰ سال در اين كارگاه گفت: ۵۳ تخته فرش از ست فكور مشهد كه به عنوان دور ريختني بود، در اين كارگاه مرمت شده است و با كادر مجربي كه داريم همه فرش‌هاي ارزشمند داخل حرم مرمت و آماده تحويل به موزه هستند.
همزمان با آغاز ماه شعبان المعظم؛ براي نخستين بار مراسم شستشوي كعبه مشرفه لغو شد مسئولان امور حرمين شريفين از لغو مراسم شستشوي كعبه مشرفه كه هر سال در ابتداي ماه شعبان المعظم برگزار مي شد، خبر دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه افسري امام حسين(ع): اجازه‌ هيچ گونه بازرسي از هيچ‌يك از مراكز نظامي داده نخواهد شد رهبر انقلاب يك نمونه از زياده خواهي هاي طرف مقابل در مذاكرات هسته اي را، درخواست براي بازرسي از مراكز نظامي و گفتگو با دانشمندان و محققان ايراني بيان كردند و گفتند: همانگونه كه قبلا هم گفته شد، اجازه هيچگونه بازرسي از هيچيك از مراكز نظامي و همچنين گفتگو با دانشمندان هسته اي و ساير رشته هاي حساس و اهانت به حريم آنها، داده نخواهد شد.
رييس پژوهشكده حج و زيارت: روحانيون واقعيات زيارت را بيان كنند رييس پژوهشكده حج و زيارت به تشريح اصول مهمي كه در زيارت بايد مورد توجه قرار گيرد و برخي فرعياتي كه جايگزين اين اصول شده است، پرداخت و عنوان كرد: گاهي مردم به جاي اينكه منتظر باشند، انتظار دارند حتي در مسجد جمكران هم همه براي گرفتن حاجات مي‌روند
بهترين عمل و ذكر در ماه شعبان چيست؟ ماه شعبان يكي از عزيزترين ماه‌هاي اسلامي و يادآور خاطره‌هاي بزرگ است كه از همه مهمتر، خاطره ميلاد مبارك سالار شهيدان كربلا، امام حسين(ع) و ميلاد فرخنده حضرت بقيّة‌اللّه مهدي منتظر(ع) است كه فضاي اين ماه را به بوي ولايت عطرآگين ساخته است.
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي ستاد كنگره گراميداشت شهداي پيشمرگان مسلمان كُرد: دشمن با بهانه‌هايي نظير «مذهب» و «قوميت» اختلاف‌افكني مي‌كند رهبر انقلاب با اشاره به ناكام ماندن سياست دشمن در استفاده از عناصر «قوميت» و «مذهب» براي نا امن كردن منطقه كردستان و تبديل اين منطقه به نقطهٔ آسيب‌زننده به انقلاب افزودند: در سالهاي اول انقلاب، ضد انقلاب همه توان خود را به‌كار گرفت تا اين منطقه را ناامن كند اما همت و دل مردم و علماي كُرد همراه با انقلاب بود، و آنها حتي برخي از علماي كُرد را به شهادت رساندند، كه در آخرين مورد چند سال قبل، شخصيت خالص و پاكي همچون مرحوم شيخ الاسلام را شهيد كردند.
پيامبر اكرم چند بار به حج و عمره رفت؟ درباره شمار حج و عمره‌هاي پيامبر اسلام (ص) روايات مختلفي نقل شده است، اما مورخان بر اين اتفاق هستند كه آن حضرت در سال دهم هجرت حج گزارد و پس از چند ماه از مراجعت از اين سفر بدرود زندگانى گفت.
از سوي موسسه فرهنگي مشعر صورت گرفت؛ برپايي نمايشگاهي عكس«پيامبر مهرباني» در تهران همزمان با ايام مبعث حضرت رسول اكرم محمد مصطفي(صلي‌الله عليه واله وسلم) نمايشگاه عكس از سوي موسسه فرهنگي و هنري مشعر و با همكاري شهرداري تهران آغاز به كار كرد.




نظرات کاربران