رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کلید حل مشکلات داخلی کشور اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید است، از تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس قدردانی کردند و افزودند: اگر ما تولید را تقویت و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم علاوه بر حل مشکلات داخلی، حل مسائل بیرونی همچون موضوع هسته‌ای نیز آسان خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن تأكيد بر لزوم استمرار كار و تلاش جدي در يك‌سال پاياني مجلس نهم و قرار نگرفتن تحت تأثير عامل انتخابات، تعامل با ديگر قوا به‌خصوص دولت، اهتمام ويژه به موضوع اقتصاد مقاومتي به‌خصوص در بررسي قانون برنامهٔ ششم و بودجه سال ۱۳۹۵ و پافشاري بر مواضع و مباني اصلي نظام و انقلاب را از مهم‌ترين وظايف نمايندگان مجلس برشمردند و تأكيد كردند: كليد حل مشكلات اقتصادي كشور و همچنين موضوع هسته‌اي، تكيه بر ظرفيت‌هاي دروني و باور به اقتصاد مقاومتي است. در كشور بن‌بستي وجود ندارد، راه علاج مشكلات تقويت توليد داخلي و رعايت انضباط مالي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با قدرداني از تلاش‌ها و اقدامات خوب نمايندگان مجلس نهم، آنان را به مغتنم شمردن فرصت باقيماندهٔ يك‌سال آخر توصيه و خاطرنشان كردند: مراقب باشيد، در اين مدت، عامل انتخابات آخر سال بر گفتار و رفتار شما تأثيرگذار نباشد و معيار را فقط، حق قرار دهيد.
توصيهٔ دوم رهبر انقلاب اسلامي به نمايندگان مجلس، توجه ويژه به برنامهٔ ششم و مراقبت از دچار نشدن به آفتِ بي‌حوصلگي در سال آخر مسئوليت، در بررسي قانون اين برنامه بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: قانون برنامهٔ ششم مهم است زيرا دولت‌ها موظف به تبعيت از آن خواهند بود و زندگي مردم نيز تحت تأثير اين قانون قرار خواهد گرفت.
ايشان توصيهٔ سوم خود را به موضوع تعامل با ديگر قوا به‌ويژه دولت اختصاص دادند و افزودند: دولت مسئوليت ميانداري را در ميان قوا و دستگاه‌هاي ديگر به عهده دارد و عملكرد موفق آن در حركت ساير دستگاه‌ها تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين تعامل با دولت لازم و مظهر واقعي همدلي و هم‌زباني است.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از لوازم تعامل را «حسن‌ظن» دانستند و خاطرنشان كردند: تعامل با سوءظن و بنا را بر سازش، خيانت و سوءاستفاده طرف مقابل گذاشتن، به‌وجود نخواهد آمد ضمن آنكه حسن‌ظن به معناي خوش‌باوري و فريب خوردن نيز نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه تعامل با گروكشي متفاوت است، گفتند: مبناي نمايندگان و وزرا در تعامل، بايد وظيفهٔ قانوني و مصالح كشور باشد و نه گروكشي از يكديگر.
ايشان برخورد محترمانه و همراه با ادب، با وزرا به‌خصوص در كميسيون‌ها را يكي ديگر از ضروريات تعامل برشمردند و افزودند: نه نمايندگان بايد نگاه تحقيرآميز و همراه با اهانت داشته باشند و نه دولت و وزرا، نگاه سلطنت‌مآبانه. در همهٔ مراحل بايد ادب رعايت شود.
توصيهٔ چهارم رهبر انقلاب اسلامي به نمايندگان مجلس، موضوع اقتصاد مقاومتي بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين خصوص به نكته‌اي ظريف اشاره كردند و گفتند: در كشور، در موضوع اقتصاد مقاومتي هم‌زباني وجود دارد اما بايد همدلي هم به‌وجود آيد و از بُنِ دندان به اقتصاد مقاومتي باور پيدا كنيم.
ايشان با تأكيد بر اينكه كليد حل مشكلات داخلي كشور اقتصاد مقاومتي و تقويت توليد است، از تصويب قانون رفع موانع توليد در مجلس قدرداني كردند و افزودند: اگر ما توليد را تقويت و از ظرفيت‌هاي داخلي استفاده كنيم علاوه بر حل مشكلات داخلي، حل مسائل بيروني همچون موضوع هسته‌اي نيز آسان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: براي موضوع هسته‌اي راه‌حل‌هايي وجود دارد كه همهٔ آنها منوط به تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي و تقويت توليد است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در چارچوب مسائلي كه با آمريكا، غرب و صهيونيسم داريم، غير از موضوع هسته‌اي، مسائل پي‌درپي ديگري همچون حقوق بشر را نيز پيش‌بيني مي‌كنيم، اما اگر بر توان داخلي متمركز شويم و مشكلات داخلي را حل كنيم، حل اين مسائل نيز آسان خواهد شد.
ايشان خطاب به نمايندگان مجلس گفتند: بر همين اساس بايد در بررسي قانون برنامهٔ ششم و بودجه سال آينده، با نگاه ويژه به موضوع اقتصاد مقاومتي، خلاءهاي موجود برطرف شوند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: دوستان دولت درخصوص تقويت توليد مكرر مي‌گويند ما دچار كمبود منابع هستيم. بنده هم اين موضوع را مي‌دانم و تحريم‌ها نيز بر اين كمبود منابع تأثيرگذار بوده است اما در چنين شرايطي آيا نبايد دنبال راه علاج بود؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه راه علاج وجود دارد خاطرنشان كردند: كمبود منابع گرهِ بازنشدني نيست و راه علاج آن اولويت‌بندي در تخصيص منابع داخلي و انضباط مالي است.
ايشان گفتند: در چنين شرايطي، در جاهايي پول‌هايي خرج مي‌شود كه نبايد بشود، لذا بايد دولت، مجلس، قوهٔ قضائيه و نيروهاي مسلح، با مديريت صحيح و رعايت انضباط مالي، منابع را به‌صورت مناسب و اولويت‌بندي شده تقسيم كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي دستگاه‌ها به‌خصوص در بخش‌هايي از نيروهاي مسلح كه بدون هيچ افزايش بودجه، توانايي‌ها و كاركرد خود را مضاعف كرده‌اند، افزودند: اين نمونه‌ها نشان مي‌دهد كه مي‌توان در شرايط كمبود منابع، مسائل و مشكلات را حل كرد.
توصيهٔ ديگر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به نمايندگان پافشاري بر مواضع اصولي نظام بود. ايشان با اشاره به مواضع قابل قبول و مثبت و بعضاً كاملاً پيشرفتهٔ مجلس نهم در مسائل اصلي و مباني نظام و انقلاب خاطرنشان كردند: شاكلهٔ مجلس بايد همواره بناي مرتفع مواضع اصولي نظام باشد و در اين خصوص معيار فرمايشات امام بزرگوار رحمه‌الله و وصيت‌نامهٔ ايشان است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر مجلس همواره بر مواضع اصولي و اساسي نظام پافشاري كند، خطر فروغلتيدن به پرتگاه هولناك نظام سلطه وجود نخواهد داشت اما اگر خداي نكرده چنين ايستادگي وجود نداشته باشد، خطرها زياد خواهند بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به موضوع هسته‌اي نيز اشاره كردند و گفتند: مواضع ما در مسائل هسته‌اي همان مطالبي است كه علناً براي مردم بيان كرده‌ايم و همين مطالب به‌صورت شفاهي و كتبي دقيقاً به مسئولين نيز گفته شده است. البته برخي مطالب هم براي تأكيد و تبيين مواضع اصولي، خصوصي و غيرعلني نيز گفته شده است.
ايشان با تأكيد بر اينكه مسئولين و مذاكره‌كنندگان مشغول كار و تلاش سخت هستند، افزودند: آنها بايد بر مواضعي كه اعلام شده است پافشاري كنند و اميدواريم بتوانند، مصلحت كشور و نظام را تأمين كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي سخنان خود با اشاره به فرصت‌هاي بزرگ ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان همه مسئولين كشور از جمله نمايندگان را نيازمند مستحكم‌تر كردن ارتباط خود با خدا دانستند و گفتند: بايد با استفاده از دعاهاي وارده در اين ماه‌ها، و انس بيشتر با قرآن و نوافل، زمينهٔ ارتباط نزديك‌تر با خدا را فراهم كنيم.
ايشان با تأكيد بر اينكه همهٔ ما بايد در قبال عملكرد خود در دوران مسئوليت، در پيشگاه خداوند پاسخگو باشيم، سال آخر مسئوليت نمايندگان را مهم برشمردند و افزودند: بايد تلاش كنيم تا همواره حركت ما در چارچوب رعايت حق الهي، زبان صادق و نگاه حقيقت‌آميز باشد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان گزارشي از اقدامات سه سال گذشتهٔ مجلس نهم گفت: در اين مدت ۱۲۰ قانون به تصويب رسيده است كه بيشتر آنها با رويكرد رفع نيازهاي اقتصادي و بخش توليد بوده‌اند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به تصويب قوانين رفع موانع توليد، مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تأمين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيب‌پذير و قوانين بودجه در مجلس نهم اشاره كرد و افزود: توجه ويژه به بخش سلامت، تقويت بنيهٔ دفاعي كشور و ايجاد زمينه براي امكان واگذاري طرح‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي از ديگر اقدامات مؤثر مجلس بوده است. آقاي لاريجاني به اقدامات نظارتي مجلس و همچنين عملكرد ديوان محاسبات، مركز پژوهش‌هاي مجلس، كميسيون اصل ۹۰ و هيأت تطبيق قوانين نيز اشاره كرد و در خصوص رويكرد مجلس نهم در مسايل اصلي و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي تأكيد كرد: راهبرد مجلس نهم «دفاع حقوقي همه‌جانبه از ملت در مقابل بيگانگان» بر مبناي تفكر اصيل امام خميني رحمه‌الله و همچنين تمركز بر اقتصاد دروني و موضوع هسته‌اي است.


| شناسه مطلب: 53273




مجلس رهبر انقلاب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران