روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است

روحانی:عاقبت بی بصیرتی سقوط است

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: هر کاری که از روی بصیرت و بینش درست نباشد، انسان را به مقصد نمی رساند و او را به سقوط می کشاند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ۶ خردادماه در جلسه روحانيون كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات كه در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد، با اشاره به حديثي از امام صادق (عليه‌السلام)، بصيرت را عامل تكامل و تعالي برشمرد و اظهار داشت: هر كاري كه از روي بصيرت و بينش درست نباشد، انسان را به مقصد نمي‌رساند.
وي با اشاره به جريان جنگ صفين و قرآن برسرنيزه كردن لشكر معاويه افزود: اگر بصيرت نباشد شخصيت والا و بسيار بزرگي همچون اميرالمومنين (عليه‌السلام) را مردم رها مي‌كنند و به افراد نيرنگ باز و حيله گري مانند معاويه روي مي‌آورند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جريان حق و باطل و لزوم بيداري و بينش در زندگي خاطرنشان كرد: تاريخ بايد آينه عبرت براي امروز باشد، تا مبادا در دام نيرنگ بازان و استكبار جهاني قرار بگيريم.
وي با اشاره به ترفندها و نيرنگهاي نوين امروز دشمنان عنوان كرد: مشكل اساسي جهان اسلام عدم بصيرت و ناآگاهي است زيرا آيات و روايات مختلف بر مسئله وحدت ميان امت اسلاميي تأكيد دارد، اما شاهد تفرقه و تشتت در جهان اسلام هستيم و اين خطر بزرگي است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق نعمت رهبري را بزرگترين موهبت الهي خواند و گفت: اگر جهان اسلام به رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را كه از روي دلسوزي و عشق به مسلمانان بيان شده را عمل مي‌كردند، امروز اين گونه مسلمانان با هم درگير نبوده و استكبار از آنها سوء استفاده نمي‌كرد.
در اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف، تلاش روحانيون براي استفاده معنوي هرچه بيشتر زايرين از اين فضاهاي معنوي را مورد تأكيد قرار داد.
وي افزود: زايرين مدت كوتاهي در عتبات عاليات هستند، از اين فرصت موجود بايد بهترين استفاده را داشته باشند؛ زايرين با عشق به اين سفر گام نهاده اند و مشتاق شنيدن مطالب و رهنمودهاي روحانيون هستند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف عنوان كرد: در وادي الاسلام دو پيامبر بزرگ الهي آرميده اند؛ زايرين را براي حضور در وادي السلام بايد تشويق كرد، علماي مدفون شده در حرم مطهر اميرالمومنين (عليه‌السلام) و نيز بيت حضرت امام (ره) را بايد به زاير معرفي كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احساني با اشاره به بركات و اهميت زيارت حضرت اميرالمومنين (عليه‌السلام) گفت: در روايات آمده است، يك قدم ثواب يك حج مقبوله و همان قدم ثواب عمره مقبوله را دارد، اين مسائل را به زايرين يادآوري كنيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف گفت: در اين سفر معنوي شخصيت ائمه (عليهم‌السلام) را به مردم بيشتر بشناسانيم و مخصوصا برخي خطبه‌هاي امام علي (عليه‌السلام) را براي مردم بخوانيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف همچنين با اشاره به پيشرفت فيزيكي پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (سلام الله عليها) گفت: اين صحن به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع و با همت و تلاش ايراني‌ها در حال ساخت است و با ساخت اين صحن فضاي حرم ۱۴ برابر مي‌شود.
وي در اين جلسه به بيان برخي نكات دررابطه با رعايت قوانين كشور عراق پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران