خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی

خطبه‌های نماز جمعه کربلای معلی

شیخ عبدالمهدی الکربلائی در خطبه های نماز جمعه این هفته حرم مطهر امام حسین(ع) به در پیش بودن سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: امسال زائران زیادی این مراسم را در کربلای معلی گرامی می دارند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، شيخ عبدالمهدي الكربلائي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته حرم مطهر امام حسين(ع) به در پيش بودن سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدي صاحب الزمان(عج) اشاره كرد و گفت: امسال زائران زيادي اين مراسم را در كربلاي معلي گرامي مي دارند.
وي افزود: امسال از نظر شرايط و سختي ها و چالش ها نسبت به سال هاي گذشته تفاوت دارد، زيرا ملت و مبارزان انقلابي در حال نبرد سرنوشت ساز با داعش هستند كه در نتيجه آن شمار زيادي شهيد و زخمي شدند و تعداد بيشتري هم يتيم شده و همچنين منجر به آواره شدن شمار زيادي از شهروندان به خارج از شهرها و روستاهايشان شده است.
وي افزود: به همين سبب شايسته است كه با توجه به اوضاع دشوار و اضطراري كشورمان، ماهيت شادي و سرور بر جشن هاي امسال اوضاع موجود را در نظر بگيرد و تمام اهتمام و توجه خود را براي حمايت از مبارزان انقلابي و كمك به آوارگان به كار گيريم.
نماينده آيت الله سيستاني از تمام زائران خواست با دستگاه هاي امنيتي و خدماتي همكاري كرده و وقار و حجاب و نظم و نظافت را حفظ كرده و از اسراف و زيان رساندن به بيت المال خودداري كنند و از اين مناسبت براي اهداف سياسي يا تبليغاتي يا حزبي يا شخصي استفاده نكنند.
خطيب جمعه كربلاي معلي با اشاره به حمايت هاي آشكار برخي رژيم هاي منقه اي از گروه تروريستي تكفيري داعش و پيامدهاي خطرناك آن براي كشورها و ملت هاي منطقه تاكيد كرد: اين وضع نشان مي دهد كه همه كشورها و ملت هاي منطقه را خطر درگيري خونين داراي ماهيت طايفه اي و نژادي تهديد مي كند كه هدف از آن تضعيف و مقدمه سازي براي تجزيه اين كشورها به كشورهاي كوچك است كه همه با يكديگر در حال جنگ و درگيري باشند.
وي افزود: براي مهار اين خطراتي كه عراق را تهديد مي كند و براي گرفتن فرصت از دشمنان و جلوگيري از اجراي نقشه هايشان، بايد يك موضع واضح و صريح از سوي همه گروه هاي سياسي و ديني و اجتماعي در خصوص داعش بر اساس اين باور اتخاذ شود كه نبرد با داعش نبرد ملي، اخلاقي، انساني است نه طايفه اي.
الكربلائي، گروهك تكفيري داعش را يك بيماري واگيردار توصيف كرد كه با ملت هاي منطقه مي جنگد و كشورها را ويران مي كند و ابزاري در خدمت برخي طرف هاي منطقه اي و فرامنطقه اي براي رسيدن به اهداف شومشان است .
نماينده مرجعيت بر ضرورت وحدت صف به ويژه ميان طرف هاي تاثيرگذار در استان هايي كه داعش، مناطقي از آن را اشغال كرده، تاكيد كرد.


| شناسه مطلب: 53340




عتبات نماز جمعه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران