طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود

طرح انطباق پزشکی در حج صد در صد اجرا می شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طرح انطباق پزشکی در حج امسال صد در صد اجرا می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت گفت : تفاوت حج امسال با سال گذشته اين است كه طرح انطباق پزشكي با افزايش حدود 30 پزشك متخصص و فوق متخصص زن كاملا پياده سازي مي شود و همه زائران زن مي توانند با آرامش به پزشكان زن مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه معاينات پزشكي 90 درصد زائران در استان هاي مختلف انجام شده است اظهار اميدواري كرد حداكثر تا پايان ماه مبارك رمضان همه معاينات انجام شود.
اوحدي گفت: معاينات تا امروز نشان مي دهد كه حدود 23 درصد از زائران داراي فشار خون هستند.
اوحدي به زائران توصيه كرد به تذكرات پزشكان توجه جدي داشته باشند و اگر داروي خاصي استفاده مي كنند با پزشكان در ميان بگذارند و دارو را همراه داشته باشند.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به استقبالي كه معمولا در حج تمتع براي تشرف مدينه قبل مي شود امسال با هماهنگي شركت هاي هواپيمايي حدود 60 درصد زائران را به صورت مدينه قبل اعزام مي كنيم كه اين كار علاوه بر جلب رضايت زائران در برگزاري عمليات حج نيز اثر مثبت خواهد داشت.
اوحدي يادآور شد: عمليات حج امسال از اول شهريور شروع خواهد شد و آخرين پرواز زائران را چهارم محرم به كشور باز مي گرداند.
وي گفت: براي ايام تشريق كه از ايام ويژه حج تمتع است تدارك وهماهنگي شده تا بتوانيم با توجه به افزايش گرما در عربستان تمهيدات لازم را براي اين ايام فراهم كنيم.
تَشْريق بخش مهمي از مناسك حج مثل قرباني ، رمي جمرات و... در روزهاي 11تا 13 ذيحجه است و در فرهنگ اسلامي به داشتن آداب و جايگاهي ويژه ممتاز شده است. در برخي از منابع، از اين ايام به عنوان عيدي از عيدهاي اسلامي ياد شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: از 90 درصد زائراني كه معاينات پزشكي آنها انجام شده تا امروز سلامت حدود 83 درصد آنان تاييد شده است و بر همين اساس ظرفيت 300 نفري ايجاد شده در استان تهران با فراخوان تكميل شد.
اوحدي افزود: اكنون همه كاروان ها تكميل شده است و اميدواريم آخرين مراحل اجرايي برنامه هاي حج انجام و صدور ويزا بلافاصله پس از ماه مبارك رمضان و اوايل شوال آغاز شود.
وي با اشاره به شروع جلسات آموزشي كاروان ها در استان هاي مختلف تاكيد كرد زائران در اين جلسات حضور و به توصيه هاي روحانيان و مديران كاروان ها توجه كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران