گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام

گزارشی از پدیده‌های منفی در اطراف مسجدالحرام


رئیس کمیته مرکزی حج عربستان، گزارشی در خصوص آخرین وضعیت پدیده های منفی در اطراف مسجدالحرام در مرکز مکه مکرمه دریافت کرد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه سعودي الوطن نوشت: خالد الفيصل، امير مكه مكرمه و رئيس كميته مركزي حج و مشاور ملك سلمان، گزارشي از اقدامات كميته مشترك مبارزه با پديده هاي منفي در مكه مكرمه دريافت كرد.
اين روزنامه افزود: اين گزارش نشان مي دهد كه برخي پديده هاي منفي و در راس آن تكدي گري در مركز مكه مكرمه كاهش يافه است به طوري كه تيم هاي ميداني هيچ موردي از گدايي سعودي ها را مشاهده نكرده اند اما 20 گدا از مليت هاي مختلف را بازداشت كرده اند.
اين گزارش آماري همچنين درباره تخلفاتي كه در منطقه مركزي مكه مكرمه وجود دارد، از دستگيري 180 فردي كه چرخ دستي حمل مي كنند و 20 گدا خبر داد تا تعداد دستگيرشدگان در يك ماه به 344 متخلف برسد.
محمد الغامدي رئيس كميته ميداني مبارزه با پديده هاي منفي در منطقه مركزي مكه مكرمه گفته است در راستاي دستورات خالد الفيصل، اين كميته در طول ايام سال به رصد كردن موارد و پديده هاي منفي مي پردازد و اقدامات لازم براي مبارزه و مهار آن انجام مي دهد و اقدامات و بازديدها در خلال موسم حج و عمره تشديد مي شود.
وي خاطر نشان كرد: پديده هاي منفي نسبت به سالهاي گذشته خيلي كاهش يافته است به عنوان مثال جيب بري و دستبرد و تكدي گري به شكل زيادي كاهش يافته است.
الغامدي از تمركز نيروهاي عملياتي در منطقه مركزي در كنار مسجدالحرام و استقرار تيم هاي ميداني براي نظارت و مقابله فوري خبر داد.
اين مسئول سعودي اعلام كرد: كميته مبارزه با پديده هاي منفي به حل مشكل بيماران رواني و تحويل متخلفان به دستگاه هاي ذيربط مي پردازد.
وي از ضبط 126 هزار قطعه لباس،پنج هزار قوطي، 31 هزار چرخ دستي، 44 هزار گالن آب، 55 هزار ماده غير قانوني و بيش از هشتاد دستگاه دوچرخه در مكه مكرمه خبر داده است.


| شناسه مطلب: 54066




مكه مسجدالحرام



مطالب مرتبط

نظرات کاربران