اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

اخبار حج وزیارت در هفته‌ای که گذشت

مشخص شدن 90 درصد نیروهای کادر درمانی حج تمتع، آغاز صدور ویزای حج از اول شوال و اعزام زایران از اول شهریورماه، کاهش قطعی قیمت های اعزام زایران ایرانی به عتبات عالیات، اعلام زمان ثبت‌نام دانشگاه به عتبات در اواخر تیرماه، آغاز مجدد اعزام‌های هفت روزه عتبات، دو بانده شدن جاده مهران - بغداد از مهم‌ترین اخبار حج وزیارت در هفته گذشته به شمار می‌آید.

معاون حج عمره مركز پزشكي حج و زيارت خبر داد؛ 90 درصد نيروهاي كادر درماني حج مشخص شدند معاون حج عمره مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر گفت: در حال حاضر 90 درصد افرادي كه بايد در قالب تيم‌هاي پزشكي و نيروهاي بيمارستاني به عربستان اعزام شوند مشخص شده‌اند كه حدود 220 نفر را شامل مي‌شود، اين افراد سه تا چهار روز قبل آغاز اعزام زائران در سرزمين وحي حاضر خواهند شد.
رييس سازمان حج وزيارت خبر داد؛ آغاز صدور ويزاي حج از اول شوال/اعزام زايران از اول شهريورماه رييس سازمان حج با بيان اينكه ظرفيت كاروان هاي حج در سراسر كشور تكميل شده است، گفت: نخستين گروه از حجاج اول شهريور ماه به سرزمين وحي اعزام مي شوند و صدور رواديد از روزهاي ابتدايي ماه شوال آغاز مي شود.
رييس سازمان حج خبر داد: قيمت‌هاي عتبات به صورت قطعي كاهش مي‌يابد رييس سازمان حج و زيارت، از كاهش هزينه سفر به عتبات عاليات و تلاش براي افزايش كيفيت ارايه خدمات به زايرين خبر داد و اظهار داشت: ا توجه به اعزام تيم كارشناسي اين سازمان به كشور عراق و بحث و تبادل نظر با طرف عراقي پيرامون افزايش كيفيت ارايه خدمات به زايرين اعزامي و نيز بازگشت هزينه سفر به سال 93 موفق به عقد قرارداد با طرف عراقي در اين زمينه شديم.
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان: اعلام زمان ثبت‌نام دانشگاهيان به عتبات اواخر تيرماه معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از برنامه ريزي عتبات دانشگاهيان خبر داد و گفت: تاريخ ثبت نام عتبات دانشگاهيان از اواخر تير ماه در سايت لبيك اعلام خواهد شد.هزينه عتبات دانشگاهيان به نسبت كاروان هاي عادي مناسبت تر است و ستاد در تلاش است كه كاروان هاي عتبات دانشگاهيان، ارزان تر و با كيفيت تر از كاروان هاي عادي با برنامه هاي فرهنگي ويژه دانشگاهيان برگزار شود.
اوحدي اعلام كرد؛ قيمت سفرهاي عتبات به قيمت‌هاي سال 93 باز مي‌گردد رئيس سازمان حج و زيارت از برنامه هاي ستاد اربعين براي بهبود خدمات دهي به زائران اربعين امسال خبر داد و گفت: هيئتي از سازمان حج و زيارت و شركت شمسا عازم عراق شدند و اميدواريم با مذاكراتي كه با طرف عراقي خواهند داشت، همانگونه كه وعده داده بوديم قيمت سفرهاي عتبات به قيمت هاي سال 93 بازگردد و افزايش قيمت 10 تا 15 درصدي كه امسال شاهد بوديم، تعديل شود.
مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج خبر داد؛ آغاز مجدد اعزام هاي هفت روزه عتبات از ۱۲تير مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه اعزام‌هاي ۷ روزه به عتبات در ماه مبارك رمضان از ۱۲ تيرماه آغاز مي‌شود، گفت: هنوز متقاضيان سفر به عتبات در ماه رمضان مي‌توانند ثبت‌نام كنند و بدون قرعه‌كشي اعزام شوند.
تردد زائران حسيني به عراق در اربعين امسال تسهيل مي شود؛ ۲بانده شدن جاده مهران- بغداد/ اتصال راه‌آهن ايران-عراق وزير راه و شهرسازي با تشريح جزئيات سفر خود به عراق از تامين زيرساخت هاي لازم براي تسهيل عبور و مرور زائران اباعبدالله الحسين(ع) از ايران به عراق به ويژه در اربعين امسال خبر داد و گفت: بازسازي محور جاده اي مهران به سرعت در حال انجام است و در اين سفر مقرر شد اين محور از مهران به سمت بغداد نيز به منظور افزايش ايمني، امنيت و تسهيل تردد زائران ايراني بهسازي و دو بانده شود.
مدير برنامه ريزي، بررسي و ارزشيابي بعثه‌ مقام معظم رهبري عنوان كرد: فرآيند ارزشيابي در حج با نگاه اصلاحي و نقدهاي منصفانه انجام مي‌گيرد نگاه حاكم در بعثه‌ مقام معظم رهبري به مقوله ارزشيابي، نگاهي مثبت و تعاملي بوده است. قطعاً با توجه به ويژگيهاي خاص اين مجموعه و نيروي انساني متدين كه به دليل ماهيت كارشان كه با اسلام و قرآن و اهل بيت(ع) و حج و زيارت گره خورده است و همچنين نگاه مثبتي كه در آموزه هاي اسلام و در ميان مديران عالي بعثه‌ به فرآيند ارزشيابي و نقدهاي منصفانه و نگاه اصلاحي وجود دارد،‌ ارزشيابي نقشي سازنده در هدايت و كنترل برنامه ها و فعاليت هاي بعثه‌ خواهد كرد.
حجه الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به آثار و بركات ماه مبارك رمضان: رمضان، ماه نزديك شدن به خدا و خوشنود شدن پروردگار است نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه سلسله مباحث اخلاقي هفتگي خود، با اشاره به آثار و بركات روزه، افزود كه خداوند در اين ماه، به واسطه روزه داري، هم ميزان اخلاص بندگان خود را مشخص و تعيين مي كند و هم روزه را يك نوع آزمون و ابتلا براي سنجش ميزان پايبندي مردم نسبت به دستورات خداوند قرار داده است.
خاطراتي از حج در 45 سال گذشته داخل مسجدالحرام در سال 49 كه اوّلين سال سفر من بود و تا چند سال بعد، مطاف، فقط همان قسمت اصلي مسجدالحرام بود؛ يعني تا ديوار بني شيبه كه حدود هفتصد متر مربع بود و در انتهاي مطاف، يك مطاف دايره مانند داشت كه حدود سي سانت از مطاف دور مسجد بالاتر بود كه چهار ـ پنج نفر در عرض هم مي توانستند طواف كنند.
در پنجمين شماره گاهنامه «بينش»؛ پرونده «سلفيت و سلفيان» منتشر شد+متن كامل گاهنامه بينش، نشريه اي است كه در حوزه هاي كلامي، سياسي، فقهي و اخلاقي در هر شماره به موضوعي ويژه مي پردازد. اين نشريه كه توسط پژوهشكده حج و زيارت منتشر مي شود، در شماره پنجم كه در بهار 1393 منتشر شده است، موضوع «سلفيت و سلفيان» را برگزيده است.
پاسخ به برخي شبهات اعزام زايران به حج تمتع؛ چرا هزينه‌هاي حج صرف مشكلات كشور نمي‌شود؟ چرا هزينه‌هاي كلاني كه براي حج خرج مي‌شود را صرف رفع مشكلات در داخل از كشور نكنيم؟ چرا حاجي، هزينه سفر خود به سرزمين وحي را صرف رفع گرفتاري از يك خانواده بي بضاعت ويا تهيه جهيزيه براي يك دختر جوان نمي‌كند.آيا بهتر نيست كه هزينه حج را براي رفع فقر در جامعه استفاده كنيم؟
از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت؛ كتاب جدّ سادات طباطبايي منتشر شد كتاب ابراهيم غمر نواده امام حسن مجتبي عليه‌السلام و جدّ سادات طباطبايي به قلم سيدمحمود ساماني و محمدمهدي فقيه بحرالعلوم از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شد.ابراهيم غمر، از نوادگان امام حسن مجتبي عليه‌السلام، داراي نسبي والا و شخصيتي با فضيلت است. وي دانا به معارف دين و تربيت شده دامان حسن مثني و فاطمه دختر امام حسين عليه‌السلام است.
خانه‏ حضرت‏ خديجه‏ كه هم اكنون اثري از آن در مكه نيست! خانه‏ حضرت‏ خديجه‏، همان خانه‏ وى در مكه بود كه با رسول خدا در آن مى‏ زيست و فاطمه زهرا يگانه دختر حضرت خديجه در آنجا به‏ دنيا آمد و رسول خدا پس از رحلت حضرت خديجه تا پيش از هجرتش به مدينه در آن خانه ساكن بود؛ سپس آن خانه به عقيل بن ابيطالب سپرده شد.
آيا حضرت خديجه قبل از پيامبر ازدواج كرده بود يا خير؟ حضرت محمد (ص) كه پيش از بعثت، بنا به سفارش عمويش ابوطالب (ع) در يكي از سفرهاي كارگزاران خديجه شركت كرد و سود فراواني نصيب وي نموده بود، علاقه خديجه را به خويش جلب و زمينه ازدواج با وي را فراهم كرد.




نظرات کاربران