زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند زایران البرزی دورهم گرد آمدند

زایران البرزی دورهم گرد آمدند

ششمین اردوی جامع آموزشی زائران حج تمتع سال 94 باحضور نمایندگان بعثه رهبری، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین ارشد کشوری ، استانی ، زائران و عوامل اجرایی کاروان ها از ساعت 7 لغایت 19 روز جمعه دوم مرداد ماه در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی امام علی (ع) کرج برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين اردوي يك روزه ، اجراي عملي مناسك حج توسط زائرين و راهنمايي روحانيون ومديران كاروان ها و همچنين تجربه حضور در شرايط و فضاي مجازي - تشبيهي مسجد الحرام ،مسعي ،عرفات ومني و نيز ارائه آموزش هاي تئوري همچون بايدها و نبايدها در حج،بهداشت و امنيت درسفرحج ، بازسازي سفر به صورت عملي از لحظه ورود به عربستان و مناسك حج را آموزش ديدند.
درحاشيه اين همايش عظيم معنوي مدير حج وزيارت استان البرز در نشست خبري اصحاب رسانه ، تعداد زائران حج تمتع كشور را براي سومين سال متوالي و با توجه به طرح توسعه حرم امن الهي ،حدود 64 هزار نفر و تعداد زائرين استان را 1165 نفر و تعداد كاروانهاي تخصيصي به البرز را 9كاروان اعلام و افزود از اين تعداد 4 كاروان مدينه قبل و الباقي مدينه بعد هستند.
وي به وضعيت اسكان زائران در شهر هاي مكه و مدينه اشاره كرد و گفت : در حوزه اسكان زائران تحولات جدي انجام شده و تعدادي هتل كه سال قبل از سطح خدمات دهي شان رضايت نداشتيم از ليست امسال حذف گرديدند.
سيد مرتضي حسيني در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درخصوص ارائه خدمات هيئت پزشكي در حج سالجاري گفت: باتوجه به اينكه تقريباً 50 درصد زائران بانوان هستند، تعداد 60 پزشك فوق تخصص و متخصص ويژه بانوان و 5 درمانگاه اختصاصي ويژه بانوان در تيم پزشكي امسال پيش بيني شده است.
حسيني همچنين به وضعيت پروازهاي حجاج اشاره كرد و افزود : الحمدلله سال گذشته متوسط تأخير پروازها به زير 10 دقيقه رسيد كه امسال با توجه به شركت هوايي ماهان اير و ايران اير نيز سعي مي شود اين مقدار نيز كاهش يابد.
مدير حج و زيارت استان البرز ضمن تشكر و امتنان از تمامي دست اندركاران اجراي اين همايش معنوي، از ارگانهاي همكاري كه مديريت حج و زيارت استان را در برگزاري عمليات اجرائي اردو از قبيل كميته امداد امام خميني(ره)،شهرداري كرج ،سازمان اتوبوسراني و جمعيت هلال احمر استان البرز حمايت نمودند نيز قدرداني نمود.
وي در پاسخي به سوال ديگري از خبر نگاران در خصوص چگونگي برقراري و تأمين امنيت در سفر حج امسال براي زائرين ايراني گفت : ما بحمدالله تا كنون از اين نظر در عربستان با مشكلي مواجه نشده ايم . وي در ادامه اولويت سازمان حج و زيارت را امنيت و سلامت زائران برشمرد و ويژگي حج امسال را هماهنگي و برنامه ريزي به موقع براي اين سفر برشمرد.
حسيني تأكيد كرد ظرفيت تمام كاروانهاي استان البرز تكميل گرديد و هماهنگي هاي مربوط به ارسال گذرنامه زائرين جهت اخذ رواديد انجام شده است.
وي همچنين به فضاي ملتهب سياسي كشورهاي منطقه اشاره كرد و از زائران خواست به توصيه ها و راهنمايي هاي مديران و روحانيون كاروان ها عمل كنند تا در فرصت محدود اين سفر، امكان بهرمندي حداكثري از فيوضات معنوي سرزمين وحي و حرم نبوي(ص) ميسر گردد.
حجت الاسلام رزاقي نيز در جمع زائرين اظهار داشت: گرايش روز افزون مردم در غرب به دين مبين اسلام، استكبار جهاني وغرب را به واكنش واداشته و آنان با ايجاد توطئه اي بين المللي، اسلام هراسي در جهان را در سياست هاي خود قرارداده اند و با تفرقه افكني و ايجاد شكاف در پيكره جهان اسلام از طريق شيعه هراسي تلاش در ايجاد تفرقه بين مسلمين دارند.
وي گفت : جمهوري اسلامي همواره با شعار " معنويت ، بصيرت ، همدلي اسلامي " سعي در ايجاد وحدت بين مسلمانان جهان داشته و كنگره عظيم حج را فرصتي مغتنم براي تبادل نظر و توجه به مشتركات در مذاهب اسلامي مي داند .
ايشان هدف اصلي حج امسال را رسيدن به اتحاد و تقريب مذاهب برشمرد و تأكيد كرد در جمهوري اسلامي شيعه و سني در كنار هم زندگي مي كنند و سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري در حوزه اجرايي هيچ گونه امتيازي بر اساس مذهب براي زائران در نظر نگرفته و افتخار خدمت به همه زائران ايراني به طور يكسان توفيقي است كه همواره شكرگزار آن از درگاه خداي متعال خواهيم بود.
در اين اردوي آموزشي- معنوي و يك روزه مراسم برائت از مشركين بصورت ويژه اي برگزار گرديد و زائران و مديران حج و زيارت طوماري در حمايت از مردم مظلوم يمن و انزجار از رفتارهاي رژيم صهيونيستي امضاء كردند.


| شناسه مطلب: 54595




البرز حج۹۴



نظرات کاربران