در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد
در یک نشست خبری؛

رییس سازمان حج وزیارت جزئیات حج تمتع را تشریح کرد

اوحدی با باین این که سهمیه حجاج 61 هزار نفر است که 53 درصد را خانم‌ها و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: متوسط سن زائران نیز 57 سال است که این میانگین نسبت به سال گذشته یک سال و نیم کاهش یافته است. همچنین در سال جاری با افزایش 12 درصدی پروازهای مدینه قبل که با هماهنگی هواپیمایی سعودی، جمهوری اسلامی و ماهان انجام گرفته است، مسافت هفت ساعته جده‌ تا مدینه از برنامه زائران حذف می شود.

بانوان امسال نيز سبقت گرفتند
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيداوحدي در نشست خبري كه صبح امروز (دوشنبه پنجم مرداد) ضمن تشريح اقدامات مربوط به اعزام زائران به حج تمتع اظهار داشت: امسال سهميه حجاج 61 هزار نفر است كه 53 درصد را خانم‌ها و 47 درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند. متوسط سن زائران نيز 57 سال است كه اين ميانگين نسبت به سال گذشته يك سال و نيم كاهش يافته است.
مسن‌ترين و كوچك‌ترين زاير ايراني
وي افزود: مسن‌ترين زائر ايراني اعزامي به حج تمتع زائر 93 ساله از سيرجان و كوچكترين زائر 6 ساله از استان كهكيلويه و بويراحمد است.
10 هزار زائر از ايستگاه پروازي تهران راهي مناسك حج مي‌شوند
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه به دليل استقبال زائران سفرهاي مدينه 12 درصد نسبت به سال گذشته گسترش يافته است، افزود: اولين پرواز زائران به حج تمتع از فرودگاه امام از اول شهريور آغاز مي‌شود و آخرين پرواز اعزامي 26 شهريور ماه است.
وي با بيان اينكه پرواز برگشت حجاج ايراني از ششم مهرماه تا 26 مهر خواهد بود، بيان كرد: بر اساس دستور العمل وزارت حج عربستان تمام خدمات و امور زائران در حج در قالب نرم افزار مسار الكترونيكي ثبت مي شود كه در زمان صدور ويزاس زائران نيز اين اطلاعات در دسترس باشد كه سازمان حج و زيارت بر اساس اعلام وزارت حج عربستان جز 4 كشور موفق در استفاده و ثبت اطلاعات زائران در اين نرم افزار است.
تهران بيش‌ترين و ايلام كمترين پرواز
اوحدي از برگزاري سمينار مديران 19 ايستگاه هوايي در روز گذشته خبر داد و گفت: بيشترين زائر براي ايستگاه پروازي تهران با 10 هزار زائر است و كمترين آن مربوط به استان ايلام مي‌شود كه تنها يك كاروان دارد.
رعايت تنوع غذايي رئيس سازمان حج و زيارت از تحقق صددرصدي طرح انطباق پزشكي خبر داد و گفت: امسال طرح انطباق با افزايش 20 درصدي پزشكان زن بطور صد در صد در حج اجرا خواهد شد.
وي همچنين گفت: امسال 70 درصد تنوع غذايي براي زائران مكه بيشتر شده است.
كاهش قيمت عتبات
وي درباره برنامه اعزام تابستاني عتبات نيز اظهار داشت: برنامه اعزام از 23 تيرماه آغاز شده و تا 26 شهريور ماه ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و قيمت‌ها با توجه به كار كارشناسي 10درصد كاهش يافته است و ما به قيمت سال 93 برگشته‌ايم و متقاضيان اين سفرها براي ثبت نام مي توانند به سامانه atabat.org.ir مراجعه كنند.
اوحدي با بيان اينكه تا پايان تابستان 60 هزار نفر به عتبات اعزام مي‌شوند، نسبت به تبليغات برخي شركت‌ها درباره اعزام عتبات به صورت قسطي و يا با قيمت بسيار كم هشدار داد.
هتل هاي بي كيفيت از چرخه خارج مي شوند
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه در سال گذشته حتي يك كاروان حج با مشكلات امنيتي روبرو نشد، خاطرنشان كرد: كيفيت هتلها تا حدود 30 تا 35 درصد افزايش يافته و هتل هاي بي كيفيت نيز از چرخه خارج شده‌اند.
عتبات نيازمند كمك خيرين است
وي با بيان اينكه تعداد گيت‌هاي ورودي گذرنامه براي اربعين امسال سه برابر مي‌شود، گفت: خيرين مي‌توانند كمك هاي مردمي خود را به حساب 561844444405 بانك سپه شعبه استاد نجات الهي واريز كنند.
اوحدي با اشاره به اينكه امسال تا پايان مرداد ماه زائر سراي شهداي طريق القدس با ماموريت ويژه براي خدمت‌رساني به زائران عتبات در مرز چزابه به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: ظرفيت اين زائر سرا 5 هزار نفر است، اما در شرايط ويژه همانند اربعين بيش از 7 هزار نفر در اين زائرسرا اسكان داده خواهد شد.
ارائه 2 بسته بيمه تكميلي به زائران حج تمتع
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه تمام زائران اربعين،‌ عتبات و تمتع بيمه خواهند شد، اظهار داشت: امسال علاوه بر پوشش بيمه دو بسته ويژه بيمه تكميلي براي زائران حج توسط بيمه ايران ارائه خواهد شد.
تاكيد در ايجاد تامين امنيت زائران
اوحدي با بيان اينكه از 15 شوال صدور رواديد حج تمتع آغاز مي‌شود، درباره تامين امنيت زائران نيز گفت: در جلسه‌اي كه در ماه رمضان با وزير حج عربستان داشتيم، تاكيد ويژه‌اي در ايجاد آرامش و تامين امنيت زائران شد.
اختصاص تلفن‌هاي همراه رايگان به زائران بيمار
وي ادامه داد: امسال براي اولين بار در حج به زائران بيمار يك دستگاه موبايل و سيم كارت با امكان تماس با مركز درماني داده مي‌شود و زائر مي‌تواند با تك شماره يك به صورت مستقيم از محل بيمارستان با پزشك متخصص مركز پزشكي حج و زيارت ارتباط برقرار كند.
استفاده از gps براي زايران مسن در حج اوحدي همچنين درباره گمشدگان در سفر حج توضيح داد و گفت: امسال براي اولين بار تمامي اطلاعات زائران از طريق پدهايي كه در اختيار مجموعه امدادي قرار گرفته، اين امكان را مي‌دهد كه محل كاروان و نقشه محله كاروان فرد شناسايي شود، از سويي ديگر برنامه‌اي هم در قالب gps براي گمشدگان و افراد مسن نيز در دستور كار داريم.
آخرين وضعيت ازسرگيري عمره مفرده
وي در خصوص تعليق عمره و آخرين اتفافات مربوط به پرونده دو زائر ايراني كه در فرودگاه جده مورد تعريض قرار گرفتند، گفت: در جلسه اخير كه ماه رمضان با وزير حج عربستان داشتيم اين موضوع پيگيري شد؛ دو جلسه دادگاه اين دو متهم برگزار شده اما جلسه سوم آن هنوز برگزار نشده است و پس از برگزاري اين جلسه ما جلسه‌اي كارشناسي با مسئولان حج عربستان برگزار و پس از حصول اطمينان از امنيت زائران ايراني، در خصوص آغاز دوباره عمره تصميم خواهيم گرفت.
اوحدي تصريح كرد: تا زمان حصول اطمينان از امنيت زائران هيچ برنامه مشخصي را براي عمره نمي‌توانيم تعيين كنيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران