همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند

همدانی‌ها از نیمه دوم شهریورماه به حج می‌روند

سهمیه حجاج امسال نیز در سراسر کشور مانند سال گذشته 61 هزار نفر است که 53 درصد آنها را زائران خانم و 47 درصد را زائران مرد تشکیل می‌دهند. در همدان نیز هزار و 510 زائر در قالب 11 کاروان از نیمه دوم شهریور‌ماه سالجاری از همدان عازم حج خواهند شد. به این ترتیب عنوان می‌شود ظرفیت سهمیه اعزام به تمتع امسال در استان نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است. امسال 64 هزار نفر اعزام می‌شوند و در 2 سال گذشته هم 64 هزار نفر اعزام می‌شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مدير حج و زيارت همدان بيان كرد: زمان اعزام از فرودگاه همدان نيمه‌دوم شهريورماه آغاز مي‌شود و جلسات آموزشي زائران تمتع آغاز شده و مدينه قبلي‌ها 10 جلسه آموزشي دارند و مدينه بعدي‌ها 12 جلسه آموزشي را بايد بگذرانند
محسن. ساغرچي افزود: مدت اقامت زائران در مكه و مدينه بين 28 تا 32 روز خواهد بود. و از 11 كاروان اعزامي همدان يكي از كاروان‌ها مدينه اول است.
وي در اين زمينه بيان كرد: متوسط سن زائران تمتع 57 سال است كه نسبت به سال گذشته 5/1 سال كاهش داشته است.
همچنين امسال پيرترين زائر تمتع مردي 93 ساله از سيرجان و كوچكترين زائر كودكي 6 ساله از كهگيلويه و بويراحمد است.
وي افزود: امسال 455 كاروان در قالب 255 پرواز از 19 ايستگاه پروازي به تمتع اعزام مي‌شوند همچنين به دليل استقبال زائران از سفرهاي مدينه قبل با مشاركت سازمان‌هاي هواپيمايي سفر مدينه قبل 12 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات تا پايان تابستان همچنين رئيس سازمان حج و زيارت از اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات عاليات تا پايان تابستان خبر داد و گفت: ۶۰ هتل بي‌كيفيت از چرخه خدمات‌رساني در عراق حذف شدند.
سعيد اوحدي درخصوص اقدامات انجام شده براي زيارت عتبات در اربعين بيان كرد: برنامه تابستاني اعزام به عتبات از 23 تيرماه آغاز شده و تا 26 شهريورماه ادامه دارد و اميدواريم بتوانيم 60 هزار زائر را در تابستان امسال اعزام كنيم وي ادامه داد: قيمت‌هاي اعزام به عتبات با توجه به كارشناسي‌هاي انجام شده كاهش يافته و به قيمت‌هاي سال 93 برگشته است.
اوحدي هشدار داد: اخيراً در مراكز استان‌ها تبليغاتي مشاهده مي‌شود مبني بر اعزام به عتبات به صورت قسطي يا با قيمت‌هاي بسيار كم و غيرقابل قبول كه مردم توجه كنند اين مراكز غيرمجاز هستند و خدمات كافي را به زائران ارائه نمي‌دهند و بعضاً در مسير به مشكلات امنيتي برخورد مي‌كنند ولي در سال گذشته سازمان حج و زيارت حتي يك مورد مشكل امنيتي در عراق نداشت.
رئيس سازمان حج و زيارت اظهاركرد: متقاضيان سفر به عتبات مي‌توانند از طريق سامانه www.atabat.org.ir تا 26 شهريورماه ثبت نام كنند همچنين كيفيت هتل‌ها امسال حدود 30 تا 35 درصد افزايش يافته و 60 هتل بي‌كيفيت را از چرخه سازمان حج و زيارت خارج كرديم.
وي ادامه داد: ستاد اربعين در سازمان حج و زيارت با محوريت بعثه مقام معظم رهبري تشكيل شد و تاكنون 5 جلسه با حضور 26 دستگاه برگزار كرد. قرار است امسال در موسم اربعين تعداد گيت ورودي گذرنامه در مرزها 3 برابر افزايش يابد.


| شناسه مطلب: 54664




حج تمتع همدان آمار



مطالب مرتبط

نظرات کاربران