برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم

برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه کرامت در قم

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای بیش از 500 برنامه با 50 عنوان به مناسبت دهه کرامت در این استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه ها از 24 مردادماه با حضور کاروان زیر سایه خورشید که از مشهد مقدس وارد قم می شود در استان قم آغاز می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام مهدي احمدي عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين برنامه ها از 24 مردادماه با حضور كاروان زير سايه خورشيد كه از مشهد مقدس وارد قم مي شود در استان قم آغاز مي شود.
وي افزود: در شب ميلاد حضرت معصومه(س) ويژه برنامه اي با تلاوت قرآن كريم، سخنراني و مداحي مداحان اهل بيت(ع) در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر برگزار مي شود كه پس از اجراي اين برنامه مردم متدين استان قم مزار كريمه اهل بيت(س) را گلباران مي كنند.
وي با اشاره به اينكه آيين خطبه خواني در 25 مردادماه برگزار مي شود گفت: همزمان با آغاز جشن هاي مردمي دهه كرامت و جشنواره امام رضا(ع) برنامه خطبه خواني با سخنراني رييس دفتر مقام معظم رهبري و پس از آن گلباران حرم حضرت معصومه(س) اجرا مي شود.
معاون فرهنگي حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: همچنين افتتاحيه جشنواره بين المللي فاطميه با برنامه هايي در موضوعات مختلف از جمله نماز، امر به معروف و نهي از منكر، عفاف و حجاب، فرهنگ زيارت، معرفي شخصيت حضرت معصومه(س)، دفاع از ولايت در سيره حضرت زهرا(س) و فاطمه معصومه(س) آغاز مي شود و در سالروز ورود كريمه اهل بيت(ع) به قم مراسم اختتاميه آن برگزار مي شود.
احمدي از برگزاري آيين شعرخواني ملكوت هشتم در عصر سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: اين برنامه با حضور شاعران آييني ترتيب مي يابد.
معاون فرهنگي حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: همچنين جشن شام ميلاد اين بانو بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر با سخنراني و مداحي مداحان اهل بيت(ع) برپا مي شود.
وي با بيان اينكه در دهه كرامت از حافظان قرآني تجليل مي شود افزود: اين طرح با عنوان طوباي كرامت در 26 مردادماه در شبستان نجمه خاتون در بخش خواهران و در 30 مرداد ماه در بخش برادران اجرا مي شود.
احمدي بيان داشت: در اين طرح از 100 حافظ قرآني بانو و برادر تقدير مي شود كه بيشتر تجليل شوندگان بانوان هستند، چراكه دو سوم قرآن آموزان بانوان مي باشند.
وي، برگزاري طرح من هم مهربان هستم، طرح در پناه بانو، طرح دختران خورشيد، اعزام سفيران كريمه اهل بيت(ع) به استان هاي هشتگانه، بازديد خادمان حرم از مراكز درماني و مساجد، غبار روبي بقاع متبركه، ديدار با خانواده هاي شهداي زن و مدافعان حرم، خطبه روزانه، طرح خوشنويسي احاديث اهل بيت(ع)، برگزاري مسابقات قرآني و بازديد از كانون اصلاح تربيت دختران و برگزاري برنامه اي در بوستان نجمه را از ديگر برنامه هاي دهه كرامت برشمرد.
دهه كرامت از اول ذيقعده سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) تا يازدهم ذيقعده سالروز ميلاد حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) نامگذاري شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران