آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد

آغاز به کار رسمی مرکز فرهنگی ایران در بغداد

در دیداری که نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق و رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان و وابسته فرهنگی سفارت ایران در عراق در دفتر رایزن فرهنگی این سفارت در بغداد داشتند، حسن شاه بیگ وابسته فرهنگی سفارت ایران ، از شروع به کار مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با همکاری دولت و ملت عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در عتبات عاليات، در ديداري كه نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق و رئيس ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان و وابسته فرهنگي سفارت ايران در عراق در دفتر رايزن فرهنگي اين سفارت در بغداد داشتند، حسن شاه بيگ وابسته فرهنگي سفارت ايران ، از شروع به كار مركز فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد با همكاري دولت و ملت عراق خبر داد.
شاه بيگ فعاليت اين مركز را در 10 محور توصيف كرد و ادامه داد: برگزاري كلاس ها و دوره هاي مختلف و متعدد فرهنگي و هنري از برنامه هاي اصلي مركز فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد است.
وابسته فرهنگي سفارت ايران اظهار داشت: دوره هاي دانش افزايي زبان فارسي براي اساتيدي كه زبان فارسي را در دانشگاههاي عراق تدريس مي كنند و آموزش زبان فارسي براي كاركنان و كارمندان وزارتخانه هاي عراق از برنامه هاي اين مركز فرهنگي مي باشد.
وي برگزاري دوره هاي مختلف فرهنگي و هنري شامل نقاشي ، خطاطي ، كاريكاتور ، فيلم سازي در بخش سريال و سينمايي ، سناريو و فيلم نامه نويسي و طراحي را از ديگر فعايت هاي اين مركز برشمرد.
برپايي نمايشگاههاي تخصصي و نشست هاي علمي با اساتيد زبان فارسي ، گروه ها و NGOهايي كه فعاليت هاي فرهنگي و هنري دارند نيز از برنامه و اهداف مركز فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بغداد است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن اعلام خرسندي از تاسيس و شروع به كار اين مركز، آمادگي بعثه مقام معظم رهبري را براي هر نوع همكاري و همراهي با اين مركز فرهنگي اعلام كرد.




نظرات کاربران