رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ... رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

 اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور ...
رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور را نخواهیم داد و با آن مقابله خواهیم کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای افزودند: امریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه‌ نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نمی دهیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار علما، صاحب‌نظران و ميهمانان اجلاس مجمع جهاني اهل بيت عليهم‌السلام و اجلاس اتحاديه‌ي راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، مبارزه با نقشه‌هاي استكبار در منطقه را مصداق بارز جهاد في‌سبيل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله‌ي قاطع با «تلاش آمريكا براي سوءاستفاده از نتايج مذاكرات هسته‌اي و نفوذ اقتصادي، سياسي و فرهنگي در ايران»، افزودند: نقشه‌ي نظام سلطه در منطقه بر دو پايه‌ي ايجاد اختلاف و نفوذ استوار است كه بايد با نقشه‌هاي صحيح هجومي و دفاعي به مبارزه‌ي هوشيارانه و بي‌وقفه با آن پرداخت.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري ششمين مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت عليهم‌السلام ، لازمه‌ي پيروي از اهل بيت پيامبر صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين را ترويج معارف اسلامي، اقامه‌ي احكام الهي، مجاهدت در راه خدا با همه‌ي وجود و مبارزه با ظلم و ظالم برشمردند و تأكيد كردند: مجاهدت در راه خدا فقط به معناي جنگ نظامي نيست بلكه شامل مبارزه‌ي فرهنگي، اقتصادي و سياسي نيز مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: امروز مصداق عيني مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌هاي استكبار در منطقه‌ي اسلامي و به‌ويژه منطقه‌ي راهبردي و حساس غرب آسيا و برنامه‌ريزي براي مبارزه با آنها است كه اين مبارزه بايد شامل مقابله‌ي دفاعي و مقابله‌ي هجومي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به توطئه‌هاي استكبار در منطقه در يك‌صد سال گذشته گفتند: اگر چه توطئه‌هاي استكبار در منطقه‌ي اسلامي، سابقه‌اي طولاني دارد اما فشارها و توطئه‌ها از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، تشديد شد تا اين تجربه در ديگر كشورها تكرار نشود.
ايشان خاطرنشان كردند: نظام جمهوري اسلامي از ۳۵سال گذشته همواره هدف تهديدها، تحريم‌ها، فشارهاي امنيتي و توطئه‌هاي گوناگون سياسي بوده و ملت ايران به اين فشارها عادت كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته توطئه‌هاي دشمنان در منطقه‌ي غرب آسيا، بعد از نهضت بيداري اسلامي كه چند سال قبل از شمال آفريقا آغاز شد، به دليل سراسيمگي دشمن شدت بيشتري گرفت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: تصور آنها اين است كه توانسته‌اند، نهضت بيداري اسلامي را سركوب كنند اما اين نهضت سركوب‌شدني نيست و همچنان ادامه دارد و دير يا زود واقعيت خود را نشان خواهد داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نظام سلطه و در رأس آن ايالات متحده امريكا را مصداق عيني و مظهر كامل «مفهوم دشمن» خواندند و تأكيد كردند: آمريكا هيچ بهره اي از اخلاقيات انساني ندارد و بدون هيچ ابائي و در پوشش الفاظ زيبا و لبخند، دست به خباثت و جنايت مي زند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس، به تبيين نقشه دشمن در شرايط كنوني پرداختند و افزودند: اين نقشه بر دو پايه «ايجاد اختلاف» و «نفوذ» استوار است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخصوص طراحي دشمن براي اختلاف انگيزي خاطرنشان كردند: ايجاد اختلاف ميان دولتها و خطرناك تر از آن ميان ملتها در دستور كار استكبار قرار دارد.
ايشان با اشاره به اينكه در مقطع فعلي براي ايجاد اختلاف ميان ملتها از عناويني همچون شيعه و سني استفاده مي شود، انگليسي ها را متخصص اختلاف افكني و امريكاييها را شاگرد آنها خواندند و افزودند: ايجاد گروههاي جرار، هتاك و جبار تكفيري كه امريكاييها به دست داشتن در ايجاد آنها اذعان كرده اند، مهمترين ابزار براي ايجاد اختلاف هاي به ظاهر مذهبي ميان ملتها است كه متأسفانه برخي مسلمانان ساده لوح نيز به دليل نداشتن بصيرت، فريب اين توطئه و نقشه را خورده و در داخل طراحي دشمن قرار گرفته اند.
رهبر انقلاب اسلامي نمونه واضح اين موضوع را مسئله سوريه بيان كردند و گفتند: هنگامي كه در تونس و مصر، حكومتهاي طاغوتي با شعارهاي اسلامي سرنگون شدند، امريكاييها و صهيونيستها تصميم گرفتند از اين فرمول براي نابودي كشورهاي مقاومت استفاده كنند و به همين دليل به سراغ سوريه رفتند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: بعد از آغاز ماجراي سوريه، عده اي مسلمان بي بصيرت در نقشه طراحي شده قرار گرفتند و با پر كردن جدول دشمن، كشور سوريه را به چنين وضعيتي رساندند.
ايشان تأكيد كردند: آنچه كه امروز در عراق، سوريه، يمن و مناطق ديگر در حال روي دادن است و تلاش مي شود از آن به عنوان «جنگ مذهبي» ياد شود، به هيچ وجه جنگ مذهبي نيست بلكه جنگ سياسي است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امروز مهمترين وظيفه، تلاش براي از بين بردن اين اختلافها است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: ما صريحاً و علناً گفته ايم كه جمهوري اسلامي ايران دست دوستي را به سوي همه دولتهاي اسلامي منطقه دراز مي كند و با دولتهاي مسلمان هيچ مشكلي ندارد.
ايشان افزودند: جمهوري اسلامي ايران با اغلب همسايگان خود روابط دوستانه دارد البته برخي كشورها هم با ما اختلاف دارند و لجاجت و خباثت انجام مي دهند ولي ايران بنا را بر روابط خوب با همسايگان و دولتهاي اسلامي و بويژه ملتهاي منطقه گذارده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مبناي رفتار جمهوري اسلامي ايران، اصولي است كه امام بزرگوار (ره) بواسطه پايبندي به آنها توانست انقلاب اسلامي را پيروز كند و به مرحله ثبات برساند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «اشداء علي الكفار و رحماء بينهم» را يكي از اصول و مباني مستحكم نظام اسلامي خواند و تأكيد كردند: ما براساس درس امام بزرگوار (ره) و خط مسلم جمهوري اسلامي، با استكبار سرآشتي نداريم اما با برادران مسلمان بناي دوستي و رفاقت داريم.
ايشان خاطرنشان كردند: ما در حمايت از مظلوم توجهي به مذهب نمي كنيم و همان حمايتي را كه از برادران شيعه خود در لبنان كرديم، از برادران اهل سنت خود در غزه نيز انجام داده ايم و مسئله فلسطين را مسئله اول جهان اسلام مي دانيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع بندي موضوع «ايجاد اختلاف» به عنوان پايه اول نقشه دشمن در منطقه اسلامي غرب آسيا، خاطرنشان كردند: تشديد اختلاف در دنياي اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حركتي كه موجب ايجاد اختلاف شود حتي از جانب برخي گروههاي شيعه مخالفيم و اهانت به مقدسات اهل سنت را محكوم مي كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي، «نفوذ» در كشورهاي منطقه را دومين نقشه شوم امريكا برشمردند و تأكيد كردند: ايالات متحده درصدد نفوذ دهها ساله در منطقه و بازسازي آبروي از دست رفته خويش است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش واشنگتن براي سوءاستفاده از نتايج مذاكرات هسته اي افزودند: امريكايي ها مي خواهند از توافقي كه هنوز نه در ايران و نه در امريكا تكليفش و رد يا قبول شدنش معلوم نيست، وسيله اي براي نفوذ در ايران بسازند اما ما اين راه را قاطعانه بسته ايم و با همه توان بالاي خود، اجازه نفوذ اقتصادي، سياسي، فرهنگي و يا حضور سياسي در ايران را به امريكايي ها نمي دهيم.
ايشان سياستهاي منطقه اي جمهوري اسلامي را نقطه مقابل سياستهاي منطقه اي امريكا خواندند و افزودند: آنها به دنبال تجزيه كشورهاي منطقه و ايجاد كشورهاي كوچك و تابع هستند اما به حول و قوه الهي اين اتفاق رخ نخواهد داد.
رهبر انقلاب هشدارهاي قبلي خود را درباره تلاش امريكا براي تجزيه عراق يادآوري كردند و افزودند: برخي، از آن سخنان تعجب مي كردند اما امروز امريكايي ها بصراحت از تجزيه عراق دم مي زنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تجزيه عراق و اگر بتوانند سوريه، هدف مشخص امريكايي هاست اما تماميت ارضي كشورهاي منطقه و عراق و سوريه براي ما بسيار مهم است.
رهبر انقلاب در ادامه تبيين تقابل سياستهاي منطقه اي جمهوري اسلامي با سياستهاي رژيم ايالات متحده، افزودند: ايران، از مقاومت در منطقه از جمله مقاومت فلسطين كاملاً دفاع مي كند و از هركسي كه با اسرائيل مبارزه مي كند و رژيم صهيونيستي را مي كوبد حمايت خواهد كرد.
ايشان مقابله با سياستهاي تفرقه انگيز امريكا و مراكز اختلاف افكن را از ديگر سياستهاي اصلي ايران برشمردند و تأكيد كردند: ما تشيعي را كه پايگاه و مركز تبليغاتش لندن است و نقش جاده صاف كن استكبار را ايفا مي كند اصولاً تشيع نمي دانيم.
رهبر انقلاب دفاع جمهوري اسلامي ايران از همه مظلومان از جمله مردم بحرين و يمن را خاطرنشان كردند و افزودند: برخلاف ادعاهاي بي پايه، ما در اين كشورها دخالتي نمي كنيم اما به حمايت از مردم مظلوم ادامه مي دهيم.
ايشان با انتقاد شديد از كشتار مظلومان يمن و ويران كردن اين كشور گفتند: پيگيري برخي اهداف سياسي آن هم با روشهاي حماقت آميز، باعث ادامه جنايات در حق مردم يمن شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: در مناطق ديگر جهان اسلام از جمله پاكستان و افغانستان نيز حوادث دردآوري روي مي دهد كه مسلمانان بايد با بصيرت و هوشياري اين مشكلات را علاج كنند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان، اتحاديه راديو تلويزيونهاي اسلامي را مركزي بسيار مهم براي مقابله با امپراطوري خطرناك و مافياي پيچيده رسانه هاي امريكايي - صهيونيستي خواندند و افزودند: اين حركت بايد كاملاً تقويت شود و گسترش يابد.
ايشان فاصله فراوان رسانه هاي اكثر كشورهاي اسلامي از خواستهاي مردم مسلمان و تبعيت اين رسانه ها از سياستهاي خطرناك استكبار را يادآور شدند و افزودند: «امپراطوري رسانه اي ظالمان»، در عين ادعاي بي طرفي، با تحريف و دروغ و انواع روشهاي پيچيده، در خدمت اهداف زورگويان جهاني است.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان افزودند: با وجود رجزخواني هاي استكبار و دنباله هاي آن، بدون ترديد عزت و قدرت اسلام، به بركت حضور مردان و جوانان و زنان مجاهد، روشن و تضمين شده است و آينده منطقه به ملتهاي مسلمان تعلق دارد.
در پايان اين ديدار، رهبر انقلاب با جمعي از ميهمانان، از نزديك ديدار و گفتگو كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن اختري دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع)با بيان گزارشي از اجلاس ششم مجمع گفت: جلسه عمومي مجمع جهاني اهل بيت (ع) با حضور علماي و شخصيتهاي بيش از ۳۰ كشور جهان تشكيل شده است.
حجت‌الاسلام كريميان دبيركل اتحاديه راديو تلويزيون‌هاي كشورهاي اسلامي نيز در گزارشي خاطرنشان كرد: تلاش براي ايجاد ادبياتي جديد در عرصه رسانه اي با معيارهاي اسلامي، كسب اعتماد عمومي، تمركز بر تربيت نيروي انساني، ايجاد سازوكار توليد توزيع و انتشار خبر و تلاش براي مديريت محتوا از مهمترين اقدامات اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي بوده است.


| شناسه مطلب: 55019




رهبر انقلاب



نظرات کاربران