گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد

گردهمایی یاوران حجاج چهارمحال وبختیاری برگزار شد

گردهمایی ارتقاء گروه های یاوران حجاج کاروان های حج تمتع 1436 روز شنبه 31 مرداد با حضور 50 نفر از یاوران حجاج کاروانها، مدیران و معاونان کاروانهای حج تمتع استان و با سخنرانی نجفی از مدیران و کارشناسان حج و زیارت استان و همچنین حجت الاسلام والمسلمین طالقانی از پژوهشگران حوزه حج و زیارت در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گردهمايي ارتقاء گروه هاي ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع 1436 روز شنبه 31 مرداد با حضور 50 نفر از ياوران حجاج كاروانها، مديران و معاونان كاروانهاي حج تمتع استان و با سخنراني نجفي از مديران و كارشناسان حج و زيارت استان و همچنين حجت الاسلام والمسلمين طالقاني از پژوهشگران حوزه حج و زيارت در سالن اجتماعات حج و زيارت استان برگزار شد.
گردهمايي با قرائت آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد و پس از آن آقاي نجفي پس از خير مقدم و قدرداني از زحمات مديران و عوامل اجرايي ، ساختار كاروانها و شرايط حج را براي حضار تشريح كرد.
وي پس از ارائه وظايف، برنامه ها و دستورالعمل هاي ياوران حجاج از آنها خواست با همكاري و هماهنگي با عوامل كاروانها گام مثبتي در انجام حجي مقبول بردارند.
وي در ادامه به نقش موثر ياوران حجاج در برگزاري برنامه ها و شركت پرشور در جلسات ذكر كرد و گفت: ياوران حجاج مي توانند بعد از اين سفر معنوي هم به فعاليت هاي فرهنگي خود ادامه دهند و ارتباط مستمر با سازمان و بعثه مقام معظم رهبري داشته باشند.
در ادامه حجت الاسلام طالقاني با بيان اينكه تعاون در حج و كمك به زائرين بركات و آثار معنوي فراواني دارد، افزود: اين توفيق با كمك به زائران ناتوان و سالخورده مضاعف مي‌گردد كه اين فرصت را بايد قدر دانست.
در ادامه ايشان از نگاه سيره اهل بيت عليه الاسلام توفيق ياري و خدمت رساني را فرصتي ارزشمند و مغتنم براي ياوران حجاج بر شمرد و بر ضرورت حفظ آبروي شيعيان جهان توسط زائران تاكيد كرد.
وي گفت : در اين سفر معنوي بايد به فكر افزايش آبرو و حيثيت تشيع و انقلاب اسلامي باشيم و رفتاري نكنيم كه خداي ناكرده موجب سوء استفاده دشمنان شود. زائران ما در هنگام نماز نبايد مشغول خريد و كارهاي متفرقه ديگري باشند زيرا اين گونه رفتارها موجب كسر شان زائران ايراني مي شود.
اين استاد حوزه و دانشگاه درباره آثار و بركات معنوي تعاون و نوعدوستي درحج و كمك به زائرين نكاتي را بيان كرد و خدمت كردن در سرزمين وحي به زائرين خانه خدا را يك فرصتي طلايي دانست كه نصيب هر كسي نخواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران