دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند

دولت عربستان به مسئولیت بین المللی خود در بازگرداندن اجساد مطهر عمل کند

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت :افکار عمومی خواستار آن است که مسئولان دولت عربستان سعودی بی درنگ، به مسئولیت بین المللی خود در تأمین‌ دسترسی کنسولی فوری برای شناسایی سریع و بازگرداندن بدون تأخیر اجساد مطهر عمل کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رييس جمهوري سخنان خود را با اين جمله آغاز كرد كه « من به نمايندگي از سوي ملت بزرگي سخن مي گويم كه امروز در غم از دست دادن هزاران زائر مسلمان و صدها نفر از هموطنان خود به سوگ نشسته است».
دكتر حسن روحاني در ابتداي سخنان خود گفت: من به نمايندگي از سوي ملت بزرگي سخن مي گويم كه امروز در غم از دست دادن هزاران زائر مسلمان و صدها نفر از هموطنان خود به سوگ نشسته است؛ سالمندان، جوانان،زنان و مرداني كه براي انجام مناسك مذهبي در گردهمايي عظيم معنوي و جهاني حج شركت كرده بودند؛ولي متاسفانه قرباني بي كفايتي و سوء مديريت مجريان شده و حتي به دليل عدم پاسخگويي مسئولان، از شناسايي مفقودين و بازگرداندن سريع پيكر قربانيان به خانواده هاي عزادارشان دريغ شده است.
وي در ادامه افزود: ابعاد فاجعه جان باختن و مجروح شدن هزاران انسان بي گناه از چهارگوشه جهان، فراتر از آن است كه در حد يك سانحه طبيعي يا يك مسئله محلي با آن برخورد شود. خسارت جريحه دار شدن عواطف ميليون ها مسلمان بزرگتر از آن است كه صرفاً با محاسبات مادي قابل جبران باشد. افكار عمومي خواستار آن است كه مسئولان دولت عربستان سعودي بي درنگ، به مسئوليت بين المللي خود در تأمين دسترسي كنسولي فوري براي شناسايي سريع و بازگرداندن بدون تأخير اجساد مطهر عمل نمايند. همچنين ضروري است شرايط لازم را براي بررسي مستقل و دقيقِ علل و عوامل اين فاجعه و روش هاي پيشگيري از تكرار آن، در آينده فراهم نمايند.


| شناسه مطلب: 56164




دولت منا



نظرات کاربران