انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان

انتقاد عجیب سفیر عربستان از رسانه های پاکستان

به دنبال بی توجهی رسانه های پاکستان به هشدار دولت درباره پرداختن به اخبار و گزارش های فاجعه منا و انتقاد از عربستان، سفیر عربستان در پاکستان از عملکرد رسانه های این کشور انتقاد کرده و مدعی شده است که آنها، اقدام به بزرگنمایی فاجعه منا می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، 'عبدالله الزهراني' در گفت و گو با روزنامه اردو زبان 'نواي وقت'، از انتشار اخبار، گزارش ها، مقالات و سرمقاله هاي متوالي و انعكاس گسترده فاجعه منا از سوي رسانه هاي مختلف پاكستان، انتقاد كرد و مدعي شد: حادثه هيچ گاه خبر نمي كند اما رسانه هاي پاكستاني در حال بزرگ نمايي اين موضوع هستند.
وي با طرح اين ادعا كه دولت سعودي از هيچ تلاشي براي تامين امنيت و ارايه تسهيلات به حجاج دريغ نمي كند افزود: بعد از تكميل تحقيقات و آماده شدن گزارش نهايي، دليل واقعي حادثه منا معلوم خواهد شد اما نبايد قبل از تكميل شدن تحقيقات و مشخص شدن نتيجه آن، اظهار نظر كرد.
الزهراني گفت كه رسانه هاي پاكستاني در اقدامي 'غيرضروري' تلاش براي بزرگ نمايي فاجعه منا دارند و از همان روز نخست وقوع اين فاجعه، دليل آن را ازدحام جمعيت و 'بي تدبيري' در جريان مراسم رمي جمرات اعلام كردند.
دولت پاكستان كه تا كنون هيچ گونه واكنش اعتراضي به دولت عربستان درخصوص فاجعه منا نشان نداده و اعلام كرده است كه به هر آنچه دولت عربستان در اين زمينه اعلام و اطلاع رساني كند، اطمينان دارد، به رسانه هاي پاكستاني هشدار داد تا آنها هم درخصوص اين فاجعه سكوت كنند.
براساس گزارش هاي مختلف در رسانه ها پاكستان، بسياري از خانواده ها در اين كشور از زمان بروز فاجعه منا، نتوانسته اند با بستگان و نزديكان خود كه براي حج به عربستان سفر كرده اند، تماس بگيرند و بشدت نگران وضعيت آنان هستند.
اين خانواده ها از دولت كشورشان به خاطر عدم اطلاع رساني دقيق درباره شمار جان باختگان و مفقودان انتقاد مي كنند.
دولت پاكستان رسما به رسانه هاي اين كشور هشدار داده است تا گزارش ها و مصاحبه هاي انتقادي درباره فاجعه منا و انتقاد از عربستان تهيه و پخش نكنند.
مجلس سناي پاكستان عصر روز گذشته با تشكيل جلسه اي درباره فاجعه منا با حضور وزير مشاور در امور مذهبي اين كشور براي ارائه توضيحاتي درباره اين فاجعه و آمار جان باختگان پاكستاني، از سوء مديريت عربستان در برگزاري مراسم حج و نيز از عملكرد ضعيف دولت پاكستان در ارائه آمار صحيح از جان باختگان پاكستاني اين فاجعه بشدت انتقاد كرد.


| شناسه مطلب: 56548




پاكستان منا



نظرات کاربران