موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران

موج گسترده تسلیت قاریان جهان اسلام به ملت ایران

شهادت این افراد، موج تاثر جانباختگان را دوچندان کرد و توجه قاطبه برجستگان قرآنی کشورهای مختلف را نسبت به این حادثه معطوف داشت و هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود، بسیاری از قاریان مشهور جهان اسلام مخصوصا از کشور مصر مراتب تاثر خود را نسبت به این فاجعه اعلام داشتند.

«من المؤمنين رجال صدقوا ماعاهدوالله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و مابدلو تبديلا » (احزاب، 23)
حادثه دردناك قربانگاه منا در مراسم حج امسال كه موجب جان‌باختن هزاران نفر از حاجيان بيت‌الله الحرام گرديد، تاثر تمام مسلمانان را در اقصي نقاط عالم درپي داشت، گرچه برخي كشورهاي اسلامي از خوش‌خدمتي به آل سعود از انتشار اخبار مربوط به حادثه منا جلوگيري و رسانه‌هاي خود را از پرداختن به عمق اين فاجعه منع كردند و ليكن درجهان امروزي بي‌خبر نگهداشتن ملتها از چنين واقعه جانگداز و بزرگي بسيار سخت است و عملا ممكن نيست.
در ايران اسلامي از لحظه انتشار اخبار اين جنايت عظيم آل سعود، قلوب همه ملت ايران داغدار شد و فضاي حزن‌آلودي همه كشور را دربرگرفت و هنوز هم در همين فضا هستيم و معلوم نيست تا كي اين زخم‌هاي روحي التيام بخشد.
در ميان حاجيان ايراني در سال جاري، كارواني 20 نفره از قاريان و تاليان قرآن كريم به حج مشرف شدند كه هم‌اكنون 5 تن از آنان در زمره صدها تن از جانبابختگان كشورمان هستند. محسن حاج حسني كارگر و حسن دانش دو نفر از قاريان نخست مسابقات بين‌المللي قرآن و آقايان: محمدسعيد سعيدي‌زاده، امين باوي و فؤاد مشعلي سه تن از اعضاي گروه تواشيح باقر‌العلوم(ع) از شهرستان آبادان، پنج نفري هستند كه از جامعه قرآني كشور در اين حادثه مولمه، به فيض شهادت رسيدند.
شهادت اين افراد، موج تاثر جانباختگان را دوچندان كرد و توجه قاطبه برجستگان قرآني كشورهاي مختلف را نسبت به اين حادثه معطوف داشت و هر روز بر ابعاد آن افزوده مي‌شود. بسياري از قاريان مشهور جهان اسلام مخصوصا از كشور مصر، آقايان اساتيد: دكتر احمد نعينع، عبدالفتاح طاروطي، فرج‌الله الشاذلي، محمود شحات انور، دكتر ابراهيم عوض و دكتر محمد طه عبدالوهاب هر يك پيام‌هاي تسليت جداگانه‌اي منتشر كردند و مراتب تاثر خود را نسبت به اين فاجعه اعلام داشتند.
همچنين دكتر عقيل حسين منور رئيس شوراي قراء اندونزي، دكتر سميح احمد اثامنه از داوران قرآني اردن، دكتر عبدالكريم بن زكريا دبيركل مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي، شيخ رافع العامري مدير مؤسسه قرآن العراقيه بغداد و از قاريان برجسته كشور عراق، حافظ عزيز اليلي امام جماعت مركز اسلامي زاگرب، دارالقرآن حرم امام حسين(ع) و بسياري از اساتيد قرآني از كشورهاي مختلف جهان اين ضايعه را به رهبر معظم انقلاب و جامعه قرآني كشورمان تسليت گفته‌اند.
مردم قدرشناس و انقلابي مشهد مقدس كه تشيع پيكر مطهر قاري بين‌المللي محسن حاج حسني كارگر همراه ديگر جانباختگان در آنجا بود، حضوري بسيار تاريخي و گسترده داشتند و حسب‌الامر رهبري معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي) بدن مطهر اين عزيز قرآني در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) در خاك آرميد. همچنين مردم متدين و ولايي دارالمؤمنين يزد نيز در تشييع جنازه مرحوم حسن دانش از قاريان بين‌المللي قرآن سنگ تمام گذاشتند و همانند روز عاشورا به صحنه آمدند و عزاداري كردند و پيكر امين باوي يكي ديگر از اعضاي گروه ابتهال و تواشيح‌خواني كشورمان نيز شناسايي و به آبادان منتقل خواهد شد و دو نفر ديگر هنوز جزء مفقودان هستند كه اميدواريم جنازه‌هاي مطهر آن عزيزان نيز به وطن باز گردد.
در ميان اين جانباختگان قرآني سه تن از آنان هر يك داراي دو يا سه فرزند خردسال دختر و پسر هستند كه اين موضوع، غم فراق آنها را براي خانواده و همسرانشان بسيار طاقت‌فرسا مي‌كند، اما به آنان و همه خانواده‌هايي كه در اين حادثه بچه‌هايشان يتيم شدند، نكته‌اي را متذكر مي‌شوم و آن اين است كه دقيقا در همين روز (22 ذي‌الحجه الحرام) كاروان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در منزلگاه «ثعلبيه» بودند كه خبر شهادت حضرت مسلم بن عقيل و هاني بن عروه به امام حسين(ع) داده شد و طبق روايات حضرت اباعبدالله(ع) از اين خبر بسيار متاثر شدند و گريستند و سپس آيه شريفه فوق را قرائت فرمودند كه مي‌فرمايد: از ميان مؤمنان مرداني هستند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند، برخي از آنان به شهادت رسيدند و برخي ديگر از آنها در همين انتظارند و هرگز عقيده خود را عوض نكردند.» سپس حضرت امام حسين(ع) دختر كوچك مسلم بن عقيل را كه همراه زنان در كاروان حضرت بود، خواستند و او را بر زانوي خود نشاندند و دست محبت و نوازش بر سر او كشيدند، دختر مسلم از اين نحوه توجه و التفات حضرت به او پي برد كه براي پدرش اتفاقي افتاده و احيانا او يتيم شده است، بلافاصله از حضرت پرسيد به سر پدرم چه آمده است؟! حضرت اباعبدالله‌(ع) در جواب او فرمودند: «يا بنيه انا ابوك» يعني اي دخترم! من پدر تو هستم! در اين هنگام بود كه اشك از چشمان حضرت مي‌باريد و تمام زنان حرم نيز با گريه امام حسين(ع) و دختر مسلم گريستند.
عرض بنده اينست كه عزيزان داغديده، شما اگر پدري را از دست داديد، هم‌اكنون نيز حضرت صاحب‌الامر(عج) پدر واقعي شماست و مقام معظم رهبري نيز همانند يك پدر دوست‌داشتني شما را تحت حمايت و پوشش خود خواهد داشت، همان رهبري كه وقتي تصاوير قاريان قرآن جانباخته منا را به ايشان نشان دادند، بسيار متاثر شدند و گريستند و مسلما ايشان حق پدري را نسبت به خانواده‌هاي عزادار و دردمند و بچه‌هاي يتيم به نحو احسن ادا خواهد كرد كما اينكه تاكنون قلب مهربان او هميشه با آنان يار و همراه بوده است.
والسلام علي عبادالله الصالحين
مرتضي نجفي قدسي


| شناسه مطلب: 56578




تسليت قرآن منا



نظرات کاربران