شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا

شرحی مختصر بر زندگی یکی از شهدای منا

حجت الاسلام مهدی صدرایی-و مَن یخرَج مِن بیتهِ مُهاجرا اِلَی اللهِ و رسولهِ ثم یدرکهُ المَوتُ فقد وَقَعَ اَجرُهُ علی اللهِ و کانَ اللهُ غفورا رحیما (نساء، ۱۰۰).

ضايعه جان باختن جمع كثيري از عبادالرحمن و ضيوف‌ا... در سرزمين منا دل هر آزاده‌اي را به درد آورد، چه‌بسا اين عزيزان به دور از تعلقات مادي و در حال عبادت و با لبان تشسنه غريبانه جان به جان‌آفرين تسليم كردند. قطعا مرگي از اين زيباتر نمي‌توان تصور كرد؛ اما فقدان اين عزيزان ضايعه‌اي بس عظيم و دردناك براي همه مسلمانان به‌ويژه خانواده آنان است. به‌نوبه خود اين مصيبت را به امام عصر(عج) و مقام عظماي ولايت فقيه امام خامنه‌اي حفظه ا... وخانواده آنان تسلت و تعزيت عرض مي‌نماييم.
سطرهاي ذيل شرح مختصري بر زندگي يكي از اين مهاجران الي‌ا... و خادمان حجاج بيت‌ا... مرحوم مغفور حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حاج شيخ جواد نمازي مكي است.
آن فقيه سعيد به سال ۱۳۴۲ در روستاي مكي از توابع بخش كوهسرخ كاشمر و در خانواده‌اي متدين و مذهبي متولد شد. هرچند والد ايشان در كسوت روحانيت نمي‌باشد، به جهت اشرافش به مسائل ديني در نبود روحاني در محل خود به بيان احكام شرعي بپردازد.
فضاي معنوي خانواده زمينه را براي ورود حاج جواد به حوزه علميه كاشمر در سال ۱۳۵۹ فراهم مي‌كند. عطش علم، وي را به حوزه علميه كهن مشهد و جوار امام مهرباني‌ها حضرت ثامن الحجج عليه آلاف التحيه و الثناء مي‌كشاند و در سال ۱۳۶۰ وارد مدرسه علميه امام محمد باقر(ع) مي‌شود و در كنار تحصيل به تدريس نيز مي‌پردازد.
آن مرحوم بهترين و با بركت‌ترين دوران تحصيل خود را همان سنوات حضور در اين مدرسه مي‌دانست و مي‌گفت: بنيه علمي من به بركت تدريس در آن مدرسه است. وي هم‌زمان با تحصيل در حوزه و چند مرحله حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل از ادامه تحصيلات كلاسيك و دولتي غفلت نكرد و پس از گرفتن مدرك ديپلم، وارد دانشكده الهيات شهيد مطهري دانشگاه فردوسي مشهد شد و كارشناسي و مقطع ارشد را در رشته فقه و مباني حقوق به پايان ‌رساند. پايان‌نامه ارشد وي كه با موضوع «حقوق كيفري- حدود و قصاص در مذاهب خمسه» است، به جهت فضاي علمي و محققانه از طرف وزير وقت ارشاد به عنوان پايان‌نامه برتر معرفي شده و لوح تقدير دريافت مي‌كند.
ايشان پس از اتمام تحصيلات سطح، ده سال نيز به دروس خارج فقه و اصول مشغول بود و همواره در امتحانات عمومي حوزه علميه خراسان رتبه ممتاز را كسب مي‌كرد. پس از وقفه‌اي كه در تحصيل ايجاد مي‌شود در دوره دكتري دانشگاه فردوسي، شركت كرده و با نمره ۶۲/۱۸ از عهده امتحان جامع برمي‌آيد.
مرحوم نمازي از سال ۱۳۶۷ همكاري خود را با دادسراي ويژه روحانيت خراسان شروع مي‌كند و پس از چند سال در اين مجموعه به‌عنوان داديار انجام وظيفه مي‌كند كه اين خدمت تا قبل از تشرف ايشان به حج اخير «كه بايد حجت الوداع ناميد» ادامه داشت. علاوه‌بر اين چند سالي نيز به‌عنوان مستشار در دادگاه تجديدنظر استان به‌صورت نيمه‌وقت خدمت كرد.
آن عزيز در كنار كارهاي قضايي از كار علمي و فرهنگي غافل نبود و همواره به تدريس ادبيات عرب و فقه در حوزه و دانشگاه‌هاي مختلف مي‌پرداخت و پنج سال نيز عضو هيئت علمي دانشگاه بود و چندين سال به تدريس كارآموزان قضايي اشتغال داشت.
آن مسافر الي‌ا...، علي‌رغم مشغله‌هاي قضايي و علمي از كارهاي اجتماعي غافل نبود. كساني كه وي را مي‌شناختند از او به‌عنوان يك عالم عامل خير ياد مي‌كنند. وي از سال ۱۳۸۲ مفتخر به خدمت به زائران امام رئوف در كشيك پنجم كفشدارها مي‌شود و در بعضي از مراكز مذهبي از قبيل بيت‌المجتبي(ع)، مدارس فرزندان، مساجد و تكاياي محل خدمت مي‌كند.
مرحوم حاج شيخ جواد نمازي، سال‌هاي متمادي به خدمت به زائران حرم امن الهي و عتبات عاليات مفتخر بود و سرانجام در عيد قربان ۱۴۳۶ در حال احرام و با لبان تشنه و انجام خدمت به عبادالرحمان به ديدار معشوقش شتافت. علي‌رغم اينكه نام وي جزو اولين مرحومان اين فاجعه اعلام شد، تاكنون پيكر مطهرش به آغوش ميهن اسلامي باز نگشته است چه بسا اين خادم بااخلاص حجاج منتظر است تا تمام زائرانش به آغوش خانواده وارد شوند سپس وارد ايران اسلامي شود. روحش شاد و ان‌شاءا... با نبي مكرم اسلام و ائمه معصوم(ع) محشور شود.


| شناسه مطلب: 56607




منا



نظرات کاربران