«اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب «اسرار مباهله» در یک کتاب

«اسرار مباهله» در یک کتاب

کتاب «اسرار مباهله» به بررسی جزئیات واقعه مباهله و تاریخ ۱۴۰۰ ساله این مهم تاریخی پرداخته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «اسرار مباهله» در راستاي ترويج و تعظيم اين عيد عظيم توسط انتشارات دليل ما تجديد چاپ شده و چاپ چهارم در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
روز مباهله در 21 و 24 و 27 ذي الحجه ذكر شده است، و اكثرا روز 24 اين ماه را قوي تر دانسته‌اند! اما بايد اذعان داشت كه هر سه روز به گونه‌اي مرتبط به مباهله است، زيرا ماجراي عظيم مباهله – كه يك ماه طول كشيده – در چند مرحله اتفاق افتاده است. سير ماجراي مباهله اين گونه بود كه نامه پيامبر (صلي الله عليه و آله) به مسيحيان نجران رسيد و آنان چندين روز در كليساي اعظم به مذاكره و گفتگو پرداختند و سپس كاروني 88 نفره به سوي مدينه آمدند و اولين مذاكره نجرانيان با پيامبر (صلي الله عليه و آله) در مدينه روز 21 ذي الحجه سال نهم هجري بود.
بعد از آن سه روز به آنها مهلت داده شد و با گفت‌وگويي كه در روز سوم انجام شد، قرار مباهله گذاشته شد. در روز 24 ذي الحجه مراسم مفصل مباهله، با آماده سازي جايگاه خاص آن و حضور جمعيت عظيم از اهل مدينه و اجتماع پنج تن (عليهم السلام) از يك سو و نمايندگان مسيحي از سوي ديگر ، انجام گرفت كه نجرانيان رسما اظهار ندامت كردند و از مباهله امتناع ورزيدند. نوشتن صلحنامه جزيه و امضاي آن سه روز طول كشيد و در روز 27 ذي الحجه به وطن خود بازگشتند.
گفتني است اين كتاب در 8 فصل به بررسي جزئيات واقعه مباهله و تاريخ 1400 ساله اين مهم تاريخي، كه بيش از يك ماه طول كشيده پرداخته است
فصول اين كتاب عبارت است از آشنايي با كليات مباهله، داستان مفصل مباهله، خلفاي غاصب و مباهله، اتمام حجت با مباهله، داستان هايي در حاشيه مباهله، مراسم روز مباهله، كتابشناسي مباهله و اسناد و منابع مباهله.
كتاب اسرار مباهله در 320 صفحه وزيري توسط اقاي محمد رضا انصاري به رشته تحرير در آمده و انتشارات دليل ما ان را منتشر كرده است.


| شناسه مطلب: 56611




مناسبت‌ها



نظرات کاربران