در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد در مشهد مقدس؛

 درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد
در مشهد مقدس؛

درهای شبستان حضرت زهرا حرم امام علی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، دربهای شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت امیرمنان علی(ع) در مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، در اين مراسم مهندس مهدي عزيزيان ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير كارگران، هنرمندان، مهندسان و مديران شركت صنايع چوب آستان قدس رضوي به عنوان سازندگان اين درب‌ها، اجراي اين پروژه را توفيقي براي دست اندركاران دانست و گفت: آستان قدس رضوي با توجه به تجربه و امكانات و هم چنين هنرمندان توانمندي كه در اختيار دارد، آثار گوناگوني توليد كرده كه در جاي جاي حرم‌ مطهر رضوي و حرمين شريفين كاظمين عليهم‌السلام قرار گرفته و به زودي در حرم مطهر حضرت علي عليه‌السلام نيز در معرض ديد زائران قرار مي گيرد.
هدف، خدمت به مردم است قائم مقام توليت آستان قدس رضوي ضمن تشكر از حضور استاندار خراسان رضوي در اين مراسم، گفت: هدف توليت عظمي و مديران آستان قدس رضوي، خدمت به مردم است و تلاش مي‌كنيم حاصل تجربه و تخصص مديران و هنرمندان اين نهاد را به گونه اي در اماكن مختلف به كار بگيريم تا عموم مسلمانان و شيفتگان خاندان عصمت و طهارت عليهم‌السلام هنگام تشرف به مراقد منور ائمه هدي عليهم‌السلام، بيش از پيش از فضاي معنوي آن ها استفاده كنند.
وي با بيان اينكه آستان قدس رضوي از بدو آغاز فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات، علاقه‌مند به همكاري و انتقال تجربيات بوده است، گفت: امروز زمينه اين همكاري در ساخت درب‌هاي شبستان حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها فراهم آمده و همكاران ما سعي خواهند كرد طي كوتاه ترين زمان ممكن تمامي درب‌هاي مورد نياز صحن و شبستان بزرگ و جديد حرم مطهر علوي را آماده كنند.
گسترش دايره همكاري‌ با ستاد بازسازي عزيزيان ابراز اميدواري كرد، ستاد بازسازي عتبات عاليات بيش از پيش از ظرفيت و تجربه آستان قدس رضوي در توسعه‌ و عمران حرم هاي مطهر ائمه معصومين(ع) در عراق بهره گيرد.
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي افزود: مهندسان مشاور آستان قدس رضوي نيز در حال انجام كارهاي معماري در عتبات عاليات هستند كه اين مهم، دايره همكاري‌ها را گسترده‌تر مي‌كند.
وي در پايان از تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي كارگران و مديران شركت صنايع چوب در طراحي، توليد و آماده‌سازي فاز اول اين درب‌ها قدرداني و در بازديدي دو ساعته، نكات لازم را به آنان يادآوري كرد.
تلاش مقدس و ماندگار استاندار خراسان رضوي طي سخناني در اين مراسم با بيان اينكه تلاش آستان قدس رضوي به منظور ساخت در و پنجره هاي صحن حضرت فاطمه(س) اقدامي ماندگار است كه تاثير آن در دنيا و آخرت باقي خواهد ماند، گفت: لازمه اجراي اين پروژه مقدس، وابستگي به مكاني مقدس بود كه آستان قدس رضوي با ديدگاهي ديني و نگاهي روحاني، اين موضوع را به منصه ظهور رسانده است.
عليرضا رشيديان ساخت درب و پنجره هاي شبستان حضرت زهرا(س) توسط آستان قدس رضوي را شروعي ارزشمند عنوان كرد و افزود: اميدواريم بتوانيم با استفاده از توان هنرمندان آستان قدس رضوي براي حرم هاي مطهر همه ائمه معصومين(ع) صحن و بارگاهي در خور شان اين بزرگواران بنا كنيم.
رشيديان ضمن تشكر از اين اقدام و نگاه بلند توليت عظماي آستان قدس رضوي به منظور ارائه كار باكيفيت و با اصالت، اظهار كرد: با حضور مهندس عزيزيان در سمت قائم مقامي، فرصت مغتنمي فراهم شده و اميد كه شاهد شكوفايي بيش از پيش اين آستان مقدس باشيم.
وي با اشاره به توانمندي‌هاي هنري و معماري آستان قدس رضوي گفت: زائران مشاهد مشرفه چه در ايران و چه در عراق و ساير كشورها نيز با توجه به همكاري هاي صورت گرفته شاهد تجلي اين توانمندي ها خواهند بود.
رشيديان اضافه كرد: زائران با مشاهده آثار زيباي هنري به نام حضرت رضا(ع) در مكان هاي مقدس دلشان شاد مي شود و معنويت، عرفان و شناخت بيشتري از هنر اسلامي در مكان‌هاي مقدس خواهد درخشيد كه با ظرفيت موجود در آستان قدس رضوي، اين كار شدني است.


| شناسه مطلب: 57519




مشهد امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران