رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد

رئیس جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن‌ را به رهبر انقلاب اهدا کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های خطی را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه و هيئت همراه با حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بعدازظهر روز (دوشنبه) در ديدار آقاي ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه با استقبال از گسترش بيشتر همكاريهاي «دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي» از حضور تأثيرگذار مسكو در مسائل منطقه‌اي به‌ويژه سوريه تمجيد كردند و افزودند: نقشه بلندمدت امريكا براي منطقه به زيان همه ملتها و كشورها به‌ويژه ايران و روسيه است و بايد با هوشمندي و تعامل نزديكتر، آن را خنثي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه حدود دو ساعت طول كشيد، آقاي پوتين را شخصيت برجسته‌اي در دنياي امروز خواندند و با تشكر از تلاشهاي اين كشور در موضوع هسته‌اي افزودند: اين مسئله به يك سرانجامي رسيده است اما ما هيچ اعتمادي به امريكايي‌ها نداريم و با چشمان باز، رفتار و عملكرد دولت امريكا را در اين قضيه تحت نظر داريم. ايشان با اشاره به جديت آقاي پوتين و مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط دوجانبه خاطرنشان كردند: سطح همكاريها از جمله در مسائل اقتصادي مي‌تواند بسيار بيشتر از سطح فعلي توسعه يابد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به همكاري مناسب تهران- مسكو در عرصه‌هاي سياسي- امنيتي، مواضع رئيس‌جمهور روسيه به‌ويژه در يكسال و نيم اخير را در مسائل مختلف، خيلي خوب و مبتكرانه خواندند و افزودند: امريكايي‌ها هميشه تلاش مي‌كنند رقباي خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما اين سياست را خنثي كرديد.
ايشان، تصميمات و اقدامات مسكو در موضوع سوريه را موجب افزايش اعتبار منطقه‌اي و جهاني روسيه و شخص آقاي پوتين برشمردند و افزودند: امريكايي‌ها در نقشه‌اي بلندمدت، درصددند با تسلط بر سوريه و سپس گسترش كنترل خود بر منطقه، خلأ تاريخي تسلط نداشتن بر غرب آسيا را جبران كنند كه اين نقشه تهديدي براي همه ملتها و كشورها به‌ويژه روسيه و ايران است.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: امريكايي‌ها و دنباله‌هاي آنها در مسئله سوريه درصددند اهداف تحقق نيافته خود از راه نظامي را در عرصه سياسي و پاي ميز مذاكره محقق كنند كه بايد با هوشمندي و از موضع فعال، جلوي اين كار را گرفت.
حضرت آيت الله خامنه‌اي اصرار امريكايي‌ها بر رفتن بشار اسد يعني رئيس‌جمهور قانوني و منتخب مردم سوريه را از جمله نقاط ضعف سياستهاي اعلامي واشنگتن دانستند و افزودند: رئيس‌جمهور سوريه در انتخاباتي سراسري رأي اكثر مردم سوريه را با ديدگاههاي «سياسي، مذهبي و قومي مختلف» به‌دست آورده و امريكا حق ندارد اين رأي و انتخاب مردم سوريه را ناديده بگيرد.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: درباره سوريه هر راه حلي بايد با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان اين كشور دنبال شود.
ايشان كمكهاي باواسطه و بي‌واسطه امريكايي‌ها به گروههاي تروريستي از جمله داعش را از ديگر نقاط ضعف آشكار سياستهاي امريكا خواندند و افزودند: همكاري با كشورهايي كه به‌خاطر حمايت از تروريستها اعتباري در افكار عمومي منطقه و جهان ندارند نشان مي‌دهد امريكايي‌ها از ديپلماسي شرافتمندانه برخوردار نيستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: به همين علت ما به‌جز مسئله هسته‌اي (كه البته آن هم دلايل خاص خود را دارد) نه درباره سوريه و نه در هيچ موضوع ديگري مذاكره دوجانبه با امريكايي‌ها نداريم و نخواهيم داشت.
رهبر انقلاب اسلامي، حل صحيح موضوع سوريه را بسيار مهم و در آينده منطقه تأثيرگذار برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر تروريستهايي كه اين جنايات را در سوريه مرتكب مي‌شوند سركوب نشوند، دامنه فعاليتهاي مخرّب آنها به آسياي ميانه و مناطق ديگر گسترش خواهد يافت.
در اين ديدار رئيس‌جمهور روسيه نيز با اشاره به تجربيات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامي و ابراز خشنودي از ديدار ايشان گفت: توسعه روابط دو كشور از جمله در عرصه فناوري، هوافضا و تكنولوژيهاي پيشرفته شتاب بيشتري يافته و ما بسيار خرسنديم كه با جمهوري اسلامي ايران در موضوع امنيت و حل‌وفصل بحرانهاي منطقه‌اي و جهاني نيز همكاري بسيار فعالي داريم.
آقاي پوتين جمهوري اسلامي را كشوري مستقل، استوار و با دورنمايي بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: شما را متحدي مطمئن و قابل تكيه در منطقه و جهان مي‌دانيم.
رئيس‌جمهور روسيه گفت: ما متعهديم كه بر خلاف برخي‌ها به شركايمان از پشت خنجر نزنيم و هيچ‌وقت در پشت پرده اقدامي بر ضد دوستانمان انجام ندهيم و اگر اختلافي هم داشته باشيم، با صحبت به تفاهم برسيم.
آقاي پوتين مواضع دو كشور در موضوع سوريه را بسيار نزديك خواند و با اشاره به اهميت فراوان همكاريها در اين زمينه گفت: ما نيز تأكيد داريم كه حل بحران سوريه فقط از طريق سياسي و پذيرش رأي مردم اين كشور و خواست همه اقوام و گروههاي سوري امكان‌پذير است و هيچكس حق ندارد نظر خود را به مردم اين كشور تحميل كند و به‌جاي آنها درباره ساختار حكومت و سرنوشت رئيس‌جمهور سوريه تصميم بگيرد.
رئيس‌جمهور روسيه تأكيد كرد: همانطور كه جنابعالي فرموديد امريكايي‌ها مي‌خواهند اهداف محقق نشده خود را در ميدان درگيريهاي سوريه، پاي ميز مذاكره پيگيري كنند و ما مراقب اين مسئله هستيم.
ولاديمير پوتين با تأكيد بر ادامه حملات اين كشور به گروههاي تروريستي در سوريه، همكاري و همفكري تهران- مسكو را درباره روند حل سياسي مسئله سوريه كاملاً ضروري خواند و گفت: كساني كه در جهان ادعاي دموكراسي دارند نمي‌توانند با انتخابات در سوريه مخالفت كنند.




نظرات کاربران