رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان بسیج:

ما از حرکت مردم فلسطین با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد ظالمانه رسانه های استکباری درخصوص موضوع فلسطین، خاطرنشان کردند: این رسانه ها، مردمی را که در اعتراض به اشغال سرزمین خود و نابودی خانه هایشان، سنگ پرتاب می کنند، تروریست می نامند! و در حمایت از گروهی که زندگی و آبروی فلسطینی ها را نابود کرده است، می گویند «از خود دفاع می کند».

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسيج، اين نهاد را «نماينده پر بركت و بالنده مجموعه ملّت» خواندند و ضمن تبيين روشهاي دشمني استكبار با ملّت ايران تأكيد كردند: ملّت ايران در نزاع و جنگ واقعي جبهه استكبار با «جبهه هويت خواه و استقلال طلب»، به وظايفش در دفاع از مظلومان به ويژه ملّت شجاع فلسطين و انتفاضه ي كرانه باختري عمل خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك 5 آذر سالروز فرمان تشكيل بسيج، آن را هنر امام(ره) و پديده اي ابتكاري و مبارك خواندند و گفتند: تشكيل گروههاي مقاومت در برخي كشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اينكه گروههاي مقاومت بعد از مرحله پيروزي باقي بمانند، بالنده تر شوند و از لحاظ كميّت و كيفيّت توسعه يابند فقط مخصوص بسيج است.
رهبر انقلاب اسلامي در تعريف دقيق بسيج گفتند: بسيج برخاسته از متن مردم و نماينده مجموعه ملّت است و بسيجيان آحاد مردمي هستند كه با هدف والاي الهي و با روحيه خستگي ناپذير، در هر ميداني كه لازم باشد، حضور پيدا مي كنند و استعداد خود را بروز مي دهند و از خطرات اين راه نيز نمي هراسند.
حضرت آيت الله خامنه اي بروز و توسعه استعدادهاي مردمي در قالب بسيج را يكي از حقايق شگفت آور بسيج خواندند و خاطرنشان كردند: علاوه بر سرداران نام آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته اي نيز كه در عرصه علم و فناوري همچون شهداي هسته اي، كارهاي بزرگي انجام داده و مي‌دهند، در واقع بسيجي بوده و هستند.
ايشان از جمله ويژگيهاي مهم بسيج را حضور در عرصه هاي مختلفِ نظامي، علمي، فناوري، هنري، فرهنگي و اقتصاد مقاومتي برشمردند و افزودند: به مسئولان دولت سفارش كرده ام كه در اقتصاد مقاومتي از ظرفيت بسيج استفاده شود اما فرماندهان بسيج بايد بسيار مراقب باشند زيرا مسائل مالي و اقتصادي از مواردِ بسيار لغزنده و از دام هاي دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامي هدف بسيج از حضور در عرصه هاي مختلف را دفاع از آرمانها، ارزشها و هويت انقلابي و ملّي در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شيطان صفت» خواندند و گفتند: دولت امريكا امروز مظهر دشمني استكبار با ملت ايران است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اكنون درگيري اصلي در عرصه جهاني ميان جبهه¬ي حركت استكباري به سردمداري امريكا و جبهه ي حركت ارزشي و استقلال ملي و هويتي با محوريت جمهوري اسلامي ايران است، افزودند: استكبار علاوه بر سازمانها و دستگاههاي سياسي، از قدرت مالي و پشتوانه كمپاني ها و شركت هاي بزرگ صهيونيستي برخوردار است و در واقع جبهه ي استكبار با استفاده از مثلثِ زر و زور و تزوير در حال برنامه ريزي مستمر است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: تزوير در عملكرد دستگاههاي سياسي و ديپلماسي استكبار يعني در همان حالي كه به شما لبخند مي زنند و شما را در آغوش مي گيرند، خنجر خود را در قلبتان فرو مي كنند.
ايشان با اشاره به ضرورت هوشياري دائم در مقابل شيوه هاي مختلف «دشمني سخت و نرم استكبار» خاطرنشان كردند: از جمله موضوعات بسيار مهم در دشمني نرم، استفاده از پروژه «نفوذ» است.
رهبر انقلاب افزودند: برخي به طرح موضوع نفوذ واكنش نشان دادند و گفتند كه از اين موضوع، استفاده جناحي مي شود البته اگر كساني از آن استفاده جناحي مي كنند، كار اشتباهي است، اما اين حرفها نبايد موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشي آن شود.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: مهم اين است كه بدانيم و باور كنيم كه دشمن در حال طراحي و برنامه ريزي در اين زمينه است.
رهبر انقلاب «نفوذ موردي» و «نفوذ شبكه اي و جرياني» را دو روش عمده طراحان و برنامه ريزان اين پديده برشمردند.
ايشان در تبيين نفوذ موردي كه نمونه هاي زيادي در گذشته و حال دارد، خاطرنشان كردند: در اين شيوه كه در دستگاههاي سياسي، حكومتي و حتي ديني سابقه اي طولاني دارد، عناصر نفوذي با زدن ماسكِ رفتاري يا گفتاري و در چهره دوست، در خانه افراد مورد نظر يا دستگاه و تشكيلات فرد مسئول ورود مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي «جمع آوري اطلاعات» و «جاسوسي» را از جمله اهداف نفوذ موردي خواندند اما تأكيد كردند: هدف مهمتري كه در نفوذ موردي تعقيب مي شود «تصميم سازي» است.
ايشان افزودند: در روش تصميم سازي، فرد نفوذي تلاش مي كند نگاه مسئول يا شخص مؤثر در حركتهاي جامعه و كشور را در قبال مسائل مختلف تغيير دهد تا او همان تصميمي را بگيرد و حركتي را انجام دهد كه آنها مي خواهند.
رهبر انقلاب «نفوذ جرياني و شبكه اي» را خطرناك تر از روشهاي ديگر خواندند و افزودند: در اين روش، دشمن عمدتاً با دو وسيله ي «پول و جاذبه هاي جنسي»، در درون ملّت و در داخل كشور شبكه سازي مي كند تا آرمانها، باورها، و در نتيجه سبك زندگي را تغيير دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در نفوذ بسيار خطرناك جرياني، مجموعه اي از افراد با هدفي دروغين، با روشهاي متفاوت با هم مرتبط مي شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به تدريج تغيير كند و شبيه نگاه دشمن شود.
رهبر انقلاب اين تغيير نگاه را زمينه ساز تغيير آرمانها، باورها و ارزشها دانستند و گفتند: به اين ترتيب بيگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي مسئولان، مديران، نخبگان و افراد مؤثر در تصميمات كلان را هدفهاي مشخص پروژه نفوذ خواندند و بار ديگر تأكيد كردند: نبايد با استناد به سوءاستفاده احتمالي و جناحي برخي اشخاص، اصل قضيه نفوذ و اهميّت اين مسئله را كمرنگ جلوه داد.
ايشان «مسائل حاشيه اي» را مكمل جريان نفوذ خواندند و افزودند: در اين قضيه، كساني كه بر ارزشها و اصالتها پاي مي فشرند به افراطي گري و تندروي متهم مي شوند تا در سايه سكوت آنها و تضعيف تدريجي ارزشها و آرمانها، زمينه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.
رهبر انقلاب در همين زمينه با انتقاد شديد از كساني و جريانهايي كه با اتهام افراطي گري، بسيج را تخطئه مي كنند افزودند: نمي گوييم اين افراد و جريانها، اين كار را آگاهانه انجام مي دهند اما با اين اتهامات، دانسته يا ندانسته، خاكريز مستحكمِ بسيج را تضعيف و پروژه خطرناك نفوذ دشمن را تكميل مي كنند.
ايشان با توصيه و نصيحت به كساني كه از جايگاهها و تريبون هاي مختلف، حاميان اصالتها و بنيانهاي انقلاب را تضعيف و تخطئه مي كنند، افزودند: نبايد هركسي از ارزشها و محكمات انقلاب و امام(ره) گفت با اتهام جناحي گري و افراطي گري روبرو شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به رشد و بالندگي و «تأثيرگذاري و بركات مستمر بسيج» خاطرنشان كردند: آينده بسيج، درخشان است اما بايد مراقب آفاتي بود كه بويژه از درون، درخت تنومند بسيج را تهديد مي كند.
رهبر انقلاب غرور، غفلت ناشي از غرور و ورود به مسابقه زرق و برق دنيوي را از جمله آفات دروني دانستند كه بسيج و بسيجيان بايد كاملاً مراقب آنها باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اولويتهاي بسيج، تقوا و بصيرت را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: بايد صحنه داخلي كشور، رد پاي دشمنان و نقاط استحكام دروني را خوب درك كنيم و جايگاه رفيع و پر عزت ملّت ايران را در منطقه و جهان بشناسيم.
ايشان با انتقاد از كساني كه با احساس حقارت در مقابل غرب، تواناييها و ظرفيّتهاي عظيم ملّت ايران را انكار مي كنند افزودند: البته در داخل، ضعفهايي وجود دارد اما نبايد با شيفتگي در مقابل بيگانگان و تحقير ملّت، جايگاه مهم ايران در منطقه و جهان و دستاوردها و تواناييهاي اين مردم «بزرگ، عزيز و شرافتمند» را ناديده گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي آمادگي روزافزون را از ديگر اولويتهاي بسيج خواندند و تأكيد كردند: نمي توانيم در نزاع جبهه استكبار با جبهه ارزشها و استقلال طلبي بي تفاوت باشيم و بر همين اساس مواضع جمهوري اسلامي ايران در قضاياي مختلف منطقه بويژه موضوع فلسطين و مسائل بحرين، يمن و سوريه و عراق كاملاً روشن و منطقي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه هدف اصلي جبهه استكبار به فراموشي سپرده شدن آرمان فلسطين است، گفتند: با وجود همه تلاشهاي جبهه استكبار و حتي همراهي دولتهاي عربي، انتفاضه مردم فلسطين در كرانه باختري آغاز شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عملكرد ظالمانه رسانه هاي استكباري درخصوص موضوع فلسطين، خاطرنشان كردند: اين رسانه ها، مردمي را كه در اعتراض به اشغال سرزمين خود و نابودي خانه هايشان، سنگ پرتاب مي كنند، تروريست مي نامند! و در حمايت از گروهي كه زندگي و آبروي فلسطيني ها را نابود كرده است، مي گويند «از خود دفاع مي كند».
ايشان افزودند: آيا چنين برخورد و نگاهي به موضوع فلسطين، خطا و ظلم كوچكي است كه بتوان از كنار آن به راحتي گذشت و بي تفاوت بود.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: ما از حركت مردم فلسطين با همه وجود و هرگونه و تا هر زمان كه بتوانيم، دفاع خواهيم كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي به موضوع بحرين نيز اشاره كردند و گفتند: گناه مردم بحرين چيست؟ آيا آنها خواهان چيزي جز حق رأي براي هر يك از مردم هستند؟ آيا اين، دموكراسي نيست! مگر غربي ها مدعي حمايت از دموكراسي نيستند؟
ايشان با اشاره به فشار و اهانت به مردم بحرين و تحقير آنها از جانب يك اقليت ظالمِ صاحب قدرت افزودند: كار اين اقليت ظالم به جايي رسيده است كه به مقدسات و عزاداري محرم مردم بحرين توهين مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به ماهها حملات بي وقفه به مردم مظلوم يمن اشاره كردند و گفتند: در چنين شرايطي دستگاههاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر، از كساني كه مردم يمن را آماج حملات قرار داده اند، حمايت مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در مورد مسائل سوريه و عراق نيز خاطرنشان كردند: جبهه استكبار، در اين دو كشور از خبيث ترين و شقي ترين تروريست ها حمايت مي كنند و در سوريه اصرار دارند كه نحوه تشكيل حكومت از طرف آنها مشخص شود.
ايشان گفتند: شما چكاره هستيد و چه حقي داريد كه از آن طرف دنيا، براي مردم سوريه تعيين تكليف مي كنيد. هر ملتي بايد حكومت خود را، خودش تعيين كند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: بسيج مي تواند تبيين كند كه مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال فلسطين، سوريه، عراق، يمن و بحرين، منطقي ترين مواضعي است كه يك انسان منصف و عاقل مي تواند اتخاذ كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان، بسيج را يك ذخيره و گنج بي پايان خواندند و تأكيد كردند: به توفيق الهي، ملت ايران اين گنج با ارزش را حفظ و بيشتر استخراج خواهد كرد و به كمك اين همت ها و اراده ها و بصيرت ها، به اوج تعالي و ترقي مورد نظر خود خواهد رسيد و كاري هم از دست دشمنان بر نخواهد آمد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج را مولود معنوي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي خواند و گفت: بسيج در حال مهياسازي خود براي بعهده گرفتن نقشهاي جهاني در مسير نيل به آرمانهاي انقلاب اسلامي و تغيير موازنه به سود مستضعفان و مسلمانان است.
سردار سرتيپ محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين نيز در سخناني با اشاره به تحقق خواسته امام راحل مبني بر گسترش بسيج در همه اقشار،خاطرنشان كرد: بسيجيان تا آخرين قطره خون پاي عهدي كه با شهيدان بسته اند، ايستاده و تا نابودي ظلم از پاي نخواهند نشست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران