5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت! 5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت!

5 خوردنی که در پیاده روی اربعین باید به همراه داشت!

عده بسیاری از شیعیان مختلف جهان در این ایام برای پیاده روی اربعین عازم کربلا می شوند، یکی از مخاطبان تابناک اصفهان، با توجه به این موضوع به بیان نکاتی از طب سنتی برای این سفر پرداخته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عده بسياري از شيعيان مختلف جهان در اين ايام براي پياده روي اربعين عازم كربلا مي شوند، يكي از مخاطبان تابناك اصفهان، با توجه به اين موضوع به بيان نكاتي از طب سنتي براي اين سفر پرداخته است. در قسمت زير به چند مورد از موارد ضروري كه در سفر پياده روي مورد نياز مي باشد اشاره مي شود و توضيحاتي بيان مي شود.
به همراه داشتن يك بطري روغن زيتون، عسل، روغن سياه دانه و مقداري سويق عدس و سياه دانه.
توجه به اينكه اقلام بالا حتما در ظروف پلاستيكي درب دار مانند بطري هاي دوغ يكبار مصرف ريخته شود و مقداري از سر بطري خالي باشد كه چنانچه فشار و ضربه اي وارد شد منجر به ريختن آن نشود.
روغن زيتون: جهت بيماري هاي سطحي مانند سائيدگي ها و تاول ها،گرفتگي عضلات،و تقويت عصب ها جهت كنترل اندام حركتي در طي مسير مي باشد.بهتر است در مواقع استراحت به صورت ملايم به مواضع مورد نظر ماليده شود.
روغن سياه دانه: جهت دردهاي استخواني و مفصل ها و قولنجي كه در اثر سردي هوا ايجاد شده مفيد مي باشد و دستور استعمال آن به روش روغن زيتون كه گفته شد مي باشد.
سويق عدس: جهت مقاومت بدن در طي پياده روي و جلوگيري از تشنگي زياد و جهت رفع گرماي دروني و تب كه منجر به از دست رفتن مقاومت بدن مي شود، بسيار نافع است. بهتر است به صورت خشك به مقدار يك قاشق غذا خوري در مواقع ضروري استفاده شود.
سياه دانه: در صورت مشكلات گوارشي مانند نفخ و ترش كردن و ... كه ممكن است به خاطر مصرف غذاهاي رنگارنگ ايجاد شود قابل استفاده است.بهتر است چند دانه از آن جويده و خورده شود.
عسل: بهترين دوست و همراه شما در تمامي مسافرت ها مخصوصا در اين سفر است كه به صورت موضعي براي تمامي زخمهاي احتمالي و در صورت بروز هر گونه علائم سرماخورگي مانند عطسه،آبريزش،و گلو درد قابل استفاده مي باشد. بهترين نحوه استفاده آن يك قاشق مرباخوري همراه با هفت عدد سياه دانه صبح ناشتا است.


| شناسه مطلب: 57862




سلامت اربعين



نظرات کاربران