آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک

آخرین اخبار از مرز مهران+تصاویر هوایی از ترافیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهران گفت: مدارس شهرستان مرزی مهران برای رفاه و اسکان زائران حسینی از امروز شنبه به مدت 4 روز تعطیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، راشد هاشمي مدير اداره آموزش و پرورش شهرستان مهران گفت: مدارس شهرستان مرزي مهران براي رفاه و اسكان زائران حسيني از امروز شنبه 7 آذرماه تا پايان اربعين در روزچهارشنبه هفته جاري تعطيل شد.
وي اظهار كرد: با توجه به اينكه تردد زوار عتبات عاليات و عزاداران اربعين حسيني روز به روز در شهر و پايانه مرزي مهران در حال افزايش است تمام مدارس اين منطقه براي اسكان زائران تعطيل شد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان مهران گفت: همه مراكز آموزشي شهرستان مرزي مهران اكنون در اختيار ستاد اسكان و پذيرش زائران حسيني قرار گرفته است.
هاشمي تاكيد كرد:حضور مديران ، معاونين ، خدمتگزاران و سرايه داران در مدارس طي اين مدت در مدارس الزاميست.
نماينده ولي فقيه در استان ايلام از پايانه مرزي مهران ديدن كرد نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام جهت بررسي مسايل و مشكلات زائران اربعين حسيني از بخش هاي مختلف پايانه مرزي مهران ديدن كرد.
در اين بازديد كه معاون هماهنگ كننده سپاه امير المومنين(ع) ، معاون استاندار، فرماندار ، امام جمعه مهران و جمعي ديگر از مسوولان نظامي و انتظامي و استاني نماينده ولي فقيه را همراهي مي كردند مشكلات زائران در مرز بررسي شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد نقي لطفي نماينده ولي فقيه در استان همچنين با حضور در جمع زائران در اردوگاه شماره يك سپاه در جريان خواسته ها و مشكلات زائران قرار گرفت.
اسكان يك هزار زائر ايثارگر در مهران رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان مهران گفت: تا كنون يك هزار زائر ايثار گر توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران مهران پذيرايي و اسكان داده شده اند.
محمد خضري رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان مهران با اشاره به اينكه ايثارگران مشتاق زيارت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در اربعين حسيني بدون هيچ دغدغه مي توانند از امكانات موجود بنياد مهران استفاده لازم را كنند، گفت: با مسئولان محلي استان رايزني لازم به عمل آمده است و پاركينگ ورودي شهر مهران كه ظرفيت 60 هزار خودرو را داراست آماده و پذيراي خودروهاي ايثارگران مي باشد.
وي اظهار كرد: در زمينه تغذيه عزيزان زائر تمهيدات لازم پيش بيني شده است و روزانه با غذاهاي گرم شامل صبحانه ، نهار و شام از زائران پذيرايي لازم انجام شود.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان مهران افزود: در زمينه بهداشت و درمان نيز به طور كامل با امكانات موجود خدمت رساني بهداشتي و درماني به زائران بويژه ايثار گران ارائه مي شود .
اختلالات شبكه اي مربوط به كشور عراق است محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات (جمعه) در حاشيه بازديد از مرز مهران در جمع خبرنگاران گفت: امكانات ارتباطي ما در اربعين امسال نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است.
وي اظهار كرد: در طول يك سال گذشته در مبحث ارتباطات چه در مرز مهران و چه از نجف تا كربلا امكانات ارتباطي توسعه يافته است. از يك ماه پيش جلساتي با طرف عراقي براي توسعه هر چه بهتر اين ارتباطات داشته ايم و در اين راستا تعداد 1800 كانال بين ايران و عراق چه در بحث صدا و چه ديتا ايجاد شده است. وزير ارتباطات ادامه داد: در اين زمينه هماهنگ شده كه 50 درصد فعاليت ها بر عهده عراق و 50 درصد ديگر آن بر عهده ما باشد.
واعظي بيان كرد: اختلالات شبكه در اپراتورها مربوط به كشور عراق است و اگر طرف عراقي ابراز تمايل داشته باشد مي توانيم كمك هاي خود را انجام دهيم.
وزير اراتباطات عنوان كرد: البته با اين وجود نمايندگان اپراتورها در كشور عراق براي خدمات دهي مستقر هستند.وقتي جمعيتي عظيمي در منطقه اي جمع شوند اختلالات وجود خواهد داشت اما در هر صورت درصدد افزايش امكانات نيز خواهيم بود.
وزير ارتباطات در ادامه سفر خود به شهرستان مهران از پايانه مرزي اين شهرستان بازديد كرد.
تصادف رانندگي در جاده مهران يك دستگاه سواري پرايد در جاده ارتباطي مهران به پايانه مرزي بدليل سرعت زياد و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه، واژگون شد و راننده خودرو در اين حادثه جان خود را از دست داد.
سرهنگ محسن ناصري فرمانده پليس راه انتظامي استان ايلام گفت: اين تصادف اواخر شب گذشته در كيلومتر چهار جاده ارتباطي شهر مهران به پايانه مرزي بر اثر بي احتياطي راننده روي داده است.
وي اظهار كرد: در اين حادثه سواري پرايد كه از پايانه مرزي به سمت شهر مهران در حركت بود بخاطر سرعت غير مطمئنه و عدم توجه به جلو از مسير حركتي خود خارج و در شانه خاكي جاده واژگون شد.
با توجه به حجم بالاي تردد زائران اربعين حسيني از مرز مهران، پليس راهور ناجا از تمامي مسافران خواسته است ضمن رعايت كامل مقررات راهنمايي و رانندگي با سرعت مطمئنه حركت كنند.
امكان برداشتن ويزا در مرز مهران وجود ندارد
محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام در گفتگويي اظهار كرد: در طي 24 ساعت گذشته قريب به 62 هزار زائر از مرز مهران تردد كردند.پيش بيني مي شود اين تعداد در ساعت هاي آينده به 100 هزار نفر نيز برسد.
اين مقام مسئول افزود: از آنجا كه ويزا در شهرستان مهران صادر نمي شود لذا به زائران توصيه مي كنم كه بدون ويزا به مرز مهران مراجه نكنند. زائراني هم كه اقدام به تهيه ويزا كرده اند بدون هيچ مشكلي مي توانند تردد كنند.
استاندار ايلام در پاسخ سوالي مبني بر احتمال برداشتن ويزا در روزهاي آتي نيز گفت: در حال حاضر مسئولان ايران و عراق اعلام كرده اند كه تحت هيچ شرايطي اين امكان وجود ندارد.
مركز فوريت هاي پزشكي مهران افتتاح شد همزمان با سفر وزير بهداشت به استان ايلام مركز فوريت هاي پزشكي شهرستان مهران افتتاح شد. اين مركز با همكاري وزارت بهداشت و به منظور بررسي عمليات هاي مرزهاي زميني احداث شده است.
وزير بهداشت پس از افتتاح مركز فوريت هاي پزشكي مهران از بيمارستان امام حسين (ع) شهر مهران بازديد كرد. راه اندازي بيمارستان صحرايي در پايانه مرزي جمال شاكرمي، معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام اظهار كرد: سپاه در ادامه خدمات خود به زائران اربعين حسيني اقدام به ايجاد آشپزخانه در موقعيت شهيد بروجردي در مسير پايانه مرزي نموده است.
وي گفت: با ايجاد اين آشپزخانه روزانه هفت هزار پرس غذا تهيه و بين زائران اربعين حسيني توزيع مي شود. در اين راستا زائراني كه در ايستگاه ها و اردوگاه سپاه در پايانه مرزي مستقر هستند پذيرايي مي شوند.
شاكرمي ادامه داد: علاوه بر اين بيمارستان صحرايي سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام در مركز ورودي به پايانه مركزي ايجاد شد كه ظرفيت بسيار ارزشمندي است. سپاه اين آمادگي را دارد كه در صورت احتمال حوادث غيرمترقبه پذيرش ها صورت گيرد و اقدامات خود را انجام دهيم.


| شناسه مطلب: 57936




اربعين مرز



نظرات کاربران