اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین

اعزام ۲هزار مبلغ به مراسم راهپیمایی اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اعزام بیش از دو هزار مبلغ متخصص در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام احمد شرفخاني در حاشيه همايش اعزام مبلغين دهه سوم ماه صفر در باره فعاليت هاي اين سازمان ويژه اربعين حسيني گفت: مهمترين برنامه و حركت عظيمي كه سازمان اوقاف و امور خيريه به مناسب ايام پياده روي اربعين حسيني انجام داده، بحث برپايي خيمه هاي معرفت و پاسخگويي به سوالات زائران مي باشد.
وي افزود: امسال 2000 نفر از روحانيون با برپايي خيمه هاي معرفت و پاسخگويي به مسائل شرعي از سراسر كشور در مسيرهاي حركت زائران به سمت كربلاي معلي مستقر شده اند.
حجت الاسلام شرفخاني اظهار داشت: اين حركت با عنايت به منويات مقام معظم رهبري و با هماهنگي و مشاركت 11 اداره كل اوقاف در استان هاي مختلف كشور و بهره گيري از كمك هاي مردمي موكب هايي را براي استقبال از زائران كربلاي معلي و نجف اشرف در مسير حركت كاروانهاي اربعين برپا كرده ايم.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه افزود: بر همين اساس كارشناساني از استان هاي تهران و خراسان رضوي روحانيون به خيمه هاي معرفت مستقر در كربلاي معلي و نجف اشرف اعزام شده اند، همچنين اين استان ها پذيرايي از زائران امام حسين(ع) را در اين شهرها برعهده گرفته اند.
حجت الاسلام شرفخاني با اشاره به اينكه ، ادارات كل اوقاف و امور خيريه استان هاي اصفهان ، قزوين ، قم، همدان ، كرمانشاه ، زنجان و مركزي به عنوان استان معين در مرز مهران مستقر شده اند، تصريح كرد: اين ادارات نيز در همين راستا تمام توان و قواي خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با كمك خيرين و متوليان موقوفات و همچنين از محل منطبق نيات مرتبط با اين موضوع بكار خواهند گرفت تا بتواند اين فعاليت را به بهترين شكل انجام دهند.
وي با اشاره به اينكه ارائه خدمات فرهنگي، توزيع بسته هاي فرهنگي بين زائران، پذيرايي و همچنين اطعام زائران حسيني از جمله اقداماتي است كه در اين موكب صورت مي گيرد ، افزود : فعاليت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران، همچنين اداي دين به حضرت اباعبدا... الحسين(ع) صورت مي گيرد كه ما هرچه كه در اين راه انجام دهيم، كم است.
وي تصريح كرد : همين جا از كليه عاشقان سيد الشهدا(ع) و همچنين خيرين نيكوكار دعوت مي كنم تا در اين امر خداپسندانه با اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان مشاركت كنند.
وي با اشاره به اينكه ارائه خدمات فرهنگي، توزيع بسته هاي فرهنگي بين زائران، پذيرايي و همچنين اطعام زائران حسيني از جمله اقداماتي است كه در اين موكب صورت مي گيرد ، افزود : فعاليت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنين اداي دين به حضرت اباعبدا... الحسين(ع) صورت مي گيرد كه ما هرچه كه در اين راه انجام دهيم، كم است.
شرفخاني با اشاره به خدمات اسكان در اين طرح گفت: براي پذيرايي از زائران پياده اربعين حسيني بقاع متبركه استان هاي ايلام، خوزستان و كرمانشاه تجهيز شده است تا در صورت نياز زائران را اسكان دهند.
وي يادآور شد: در اين طرح عظيم ادارات كل اوقاف و امور خيريه فارس، يزد، مازندران، بوشهر، هرمزگان هم در خوزستان و در مرز شلمچه و چزابه به زائران خدمات رساني مي كنند.


| شناسه مطلب: 57976




اوقاف اربعين



نظرات کاربران