توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور

توصیه به زائران برای بازگشت آسان‌تر به کشور

سرکنسول ایران در بصره با اعلام اینکه هماهنگی خوبی میان مقامات عراقی و ایرانی در خصوص زائران اربعین وجود دارد، گفت: ما امیدواریم زائران ایرانی به محض انجام زیارت، زودتر به کشور بازگردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مختص آبادي با بيان اينكه در بازگشت زائران بار ديگر با ازدحام در مرزهاي دو كشور روبه رو خواهيم شد، گفت : با آغاز سير نزولي ورود زائران از مرزهاي شلمچه و چزابه، از هم اكنون براي مرحله خروج زائران و بازگشت شان به ايران آماده مي شويم.
وي تأكيد كرد كه در مرزهاي جنوبي كشورمان امكانات براي نقل و انتقال وجود دارد و با مشكلي در اين زمينه روبرو نخواهيم شد؛ اما زائران هرچه زودتر از عراق خارج شوند، خدمات رساني به آنان بهتر و مطلوب تر انجام خواهد شد.
سركنسول ايران در بصره ظرفيت كربلا را براي اقامت ميليوني زائران كافي ندانست و از زائران ايراني خواست پس از زيارت، زمان زيادي در خاك عراق توقف نكنند و زودتر بازگردند تا مجال زيارت براي ديگران نيز فراهم شود و هنگام خروج نيز در مرز با مشكل روبرو نشوند.
مختص آبادي با بيان اينكه براي بازگشت زائران از طريق مرزهاي جنوبي به كشور، هماهنگي هاي لازم صورت گرفته، گفت: روزانه 4- 5 قطار نيز از كربلا به مقصد بصره حركت خواهد كرد.
سركنسول ايران در بصره، ورود روزانه زائران را از دو روز پيش به اين سو در مرزهاي جنوبي با روند نزولي همراه دانست اما اظهار كرد: در روزهاي اخير ورود زائران از ساير كشورها از مرز شلمچه افزايش داشته، به طوري كه تعداد آنان تا روزانه حدود 8 تا 10 هزار نفر نيز رسيده است.
بيشترين زائراني كه به گفته مقامات مرزي ايران و عراق از مرزهاي جنوبي در شلمچه و چذابه وارد عراق شده اند، زائران پاكستاني، آذربايجاني، هندي و نيز كشورهاي حوزه خليج فارس هستند.
دو گذرگاه مرزي شلمچه و چذابه از امكانات خوبي برخوردارند؛ به طوري كه زائران ايراني هنگام ورود از اين مرزها عمدتاً ابراز رضايت كردند.


| شناسه مطلب: 58000




اربعين



نظرات کاربران