رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد
رییس ستاد مرکزی اربعین :

بسته شدن مرزها صحت ندارد

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: مرزها بسته نشده است و تنها مرز مهران به دلیل بی نظمی هایی که دیروز و امروز ایجاد شد، ورودی های آن طبق تصمیم مسوولین ستاد استان ایلام و کمیته امنیت انتظامی از سمت دهلران، شهرستان ملکشاهی و ایلام به طرف مهران مسدود شده است.

به گزارش ايرنا، حسين ذوالفقاري عصردوشنبه در نشست فول العاده ستاد مركزي اربعين افزود: در عقبه آن هم از كرمانشاه و همدان و استان هاي عمقي از تردد افراد به سمت مرز مهران جلوگيري مي شود چرا كه عمده افرادي كه به سمت مرز مهران در حركت بودند افرادي بودند كه فاقد ويزا بودند.
وي ادامه داد: متاسفانه افراد بدون ويزا باعث شدند تعدادي از افرادي كه داراي ويزا هستند و در اين مسير در حركت هستند با مشكل مواجه شوند.
ذوالفقاري يادآور شد: به هر حال يك موجي ايجاد شده بود و افراد زيادي بدون داشتن گذرنامه راهي مرز مهران شده بودند؛ بنابراين به ناچار از امروز ظهر اين تصميم عملياتي شده است و تاكنون اين مسيرها به سمت مهران مسدود و از تردد خودرو به آن سمت جلوگيري شده است.
رييس ستاد مركزي اربعين يادآور شد: مرزهاي مهران، چزابه و شلمچه براي كساني كه داراي ويزا هستند هيچ مشكلي از نظر خدمات دهي ندارند.
وي اضافه كرد: اگرچه وزارت كشور عراق و مسوولين آن نسبت به ورود برخي افرادي كه فاقد ويزا بودند و با تجمع موجب اختلال در وضعيت كنترل ها شدند اظهار نارضايتي داشتند و در صدد بودند كه مرز مهران را يكطرفه ببندند، اما با رايزني صورت گرفته فعلا اين كار انجام نشد.
ذوالفقاري در ادامه به انتشار بعضي خبرها مبني بر اين كه داشتن ويزا شرط نيست و نيازي به داشتن ويزا نداريد اشاره كرد و گفت: نه از طرف عراق و نه از طرف ايران چنين موضوعي مطرح نشده است و اين خبرها صحت ندارد و داشتن ويزا شرط است.
وي درباره افرادي كه بدون ويزا وارد عراق شدند گفت: كساني كه بدون ويزا وارد عراق شدند چنانچه در آنجا توسط پليس عراق دستگير شوند ايران هيچ گونه معاضدت كنسولي و سياسي از آنها نخواهد داشت و بستگي به دولت عراق دارد كه با آنها چگونه برخورد كند.
ذوالفقاري يادآور شد: طبق قوانين عراق براي كساني كه بدون مجوز و يا ويزا وارد اين كشور مي شوند حبس دو تا شش سال در نظر گرفته شده است.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با بيان اين كه افراد بدون ويزا با كساني كه مدرك و گذرنامه شان را گم كرده باشند، تفاوت دارند گفت: زواري كه ويزاي خود را گم كرده باشند پس از استعلامي كه از نيروي انتظامي در مرزها صورت خواهد گرفت و با توجه به اينكه براي آن ها ثبت خروج از كشور انجام شده باشد مي توانند با مراجعه به كنسولگري هاي ايران در عراق، مجوز عبور خود را دريافت كنند.
وي يادآور شد: ما از مقام هاي عراقي خواستيم افرادي را كه ويزا و مدارك آنها گم شده است اگر توسط پليس عراق دستگير شدند آنها را تحويل مقام هاي ايراني دهند.
رئيس ستاد مركزي اربعين در ادامه گفت: زئراني كه پس از بازگشت به كشور مشخص شود بدون ويزا خارج شده اند توسط نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.
ذوالفقاري افزود: البته ما قصد تهديد زوار اربعين حسيني را نداريم اما نمي توانيم نسبت به قانون نيز بي تفاوت باشيم.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور با بيان اينكه تاكنون حدود يك ميليون و 550 هزار ويزا براي زائرين اربعين حسيني صادر شده است،گفت: اين ميزان صدور ويزا توسط دولت عراق بي سابقه بوده است.
وي ادامه داد: چنين فعاليتي جاي تقدير دارد و ما با طرف عراقي توافق كرديم كه تا روز پنجشنبه 12 آذرماه نيز ويزا صادر شود و در اين زمينه خواهان همكاري زوار با نهادهاي امنيتي و انتظامي كشور هستيم تا در بحث حمل ونقل و تامين امنيت، بهداشت و سلامت و ساير فعاليت هاي مربوط به ورود و خروج زائران دچار مشكل نشويم.
ذوالفقاري در ادامه گفت: تا اين لحظه هيچ مشكل امنيتي پيش نيامده است و تنها مشكل در مورد زائران بدون ويزا است .
وي با بيان اين كه كساني كه فاقد گذرنامه هستند مي توانند با همراه داشتن كارت ملي خود در مرزها، از سوي نيروي انتظامي گذرنامه بگيرند گفت: از زائراني كه همچنان بدون ويزا در پشت مرزها قرار گرفته اند و باعث ايجاد بي نظمي در روند خروج ساير زائران داراي ويزا شده اند، مي خواهيم كه ويزا تهيه كنند و در اين زمينه همكاري هاي لازم را با مسئولان انجام دهند. **زائران به دياله و سامرا نروند رييس ستاد مركزي اربعين درباره مسيرهاي پياده روي به سمت كربلا و امنيت زائران گفت: تلاش زيادي از سوي دولت عراق براي تامين امنيت زائران به ويژه از مسير نجف به كربلا انجام شده است اما خبردار شده ايم كه بخشي از زائرين ايراني از سامرا و استان دياله عبور كرده اند كه بايد به آنها هشدار دهيم كه از مسيرهاي تعيين شده خارج نشوند كه خداي نكرده مشكل امنيتي برايشان پيش بيايد.
وي تاكيد كرد: همچنين، از زائرين مي خواهيم كه به سامرا و استان دياله نروند.
رييس ستاد مركزي اربعين همچنين در مورد بازگشت زائران به ايران گفت: زائران برگشت خود را زمان بندي كنند كه با مشكل برخورد نكنند و ما بتوانيم به آنها بهتر خدمات رساني كنيم.


| شناسه مطلب: 58013




اربعين مرز مهران



نظرات کاربران