راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا

راهپیمایی میلیونی زائران بغدادی به سمت کربلا

راهپیمایی میلیونی زائران بغداد پایتخت 9 میلیونی عراق از بامداد روز دوشنبه به سمت کربلای معلی آغاز شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، زائران بغدادي از مرد و زن و پير و جوان و حتي خردسالان پرچم هاي حسيني بر دوش از ساعت هاي اوليه بامداد روز دوشنبه از خانه هاي خود خارج شده و كوچه ها و خيابان هاي شهر را پشت سر گذاشته و در منطقه 'الدوره' در جنوب بغداد به هم پيوستند تا مسير 100 كيلومتري را به سمت شهر مقدس كربلا با همديگر طي طريق كنند.
هرچند در طول يك هفته گذشته هرگز حركت زائران پياده كه بخش اعظم آنها از استان هاي دياله و مناطق شمالي بغداد، لحظه در محورهاي مختلف اختصاص يافته براي زائران در داخل بغداد قطع نشد اما امروز شهرك هاي صدر، بغداد جديده، كراده ، الشعله، الشعب و الحريه و ديگر مناطق پايتخت عراق همزمان آيين پياده روي اربعين حسيني را آغاز كردند.
اهالي كاظمين در شمال بغداد نيز همزمان با عبور از بزرگراه معروف به 'فرودگاه المثني' به اين درياي عظيم بشري به سمت كربلاي معلي پيوستند تا آخرين سيل عظيم بشري با خروج بغدادي ها به كربلا، اعلامي براي شروع آيين ميليوني مراسم اربعين حسيني باشد.
معمولا آيين زيارت اربعين حسيني از دهم صفر با پياده روي اهالي بصره و ناصريه در جنوبي ترين شهرهاي عراق آغاز و با خروج مردم بغداد به عنوان آخرين گروه زائران حسيني، اعلامي براي نزديك شدن خاتمه آيين باشكوه زيارت اربعين حسيني در سه چهار روز آينده در كربلاي معلي است.
با خروج زائران بغدادي به سمت كربلا، چهره پايتخت عراق متحول و ازدحام ها و ترافيك هاي شهري روزهاي گذشته از بين رفته و رفت و آمد خودروها به طور چشمگيري در سطح شهر كاهش يافته و در عوض اغلب خروجي هاي بغداد به دليل خيل عظيم زوار به دستور فرماندهي عمليات بغداد بسته اعلام شد.
بسياري از خودروهايي كه متولي انتقال زائران بغدادي كه قادر به پياده روي مسير بغداد به كربلا نيستند امروز در خروج از بغداد با مشكل روبه رو شدند و برخي از رانندگان ناچار شدند از مسيرهاي انحرافي براي رسيدن به كربلا بهره ببرند.
مسير بغداد به كربلا مهمترين محوري است كه هرساله گروه هاي تروريستي براي تعرض به زائران حسيني تلاش مي كنند و جالب اينكه هرسال بر حجم زوار در اين مسير افزوده مي شود.
نيروهاي نظامي عراق شب گذشته يك فرد انتحاري را در منطقه 'محموديه' در جنوب بغداد را كه قصد حمله به زوار را داشت قبل از اينكه موفق به عمل تروريستي خود شود به هلاكت رساند.
فرماندهي عمليات بغداد تدابير امنيتي براي حفاظت از زوار را قابل اطمينان خواند و تاكيد كرد كه راه هرگونه تهديد به زائران حسيني در محور بغداد به كربلا بسته شده است.


| شناسه مطلب: 58027




اربعين



نظرات کاربران