نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا

نجات یک زایر اربعین از مرگ حتمی در کربلای معلا

با کمک پزشکان اعزامی از بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا (س)،یکی از زائران حسینی که دچار برق گرفتگی شده بود،از مرگ نجات یافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر وليد دنده بر رييس بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س)، از اعزام گروه پزشكي اين بيمارستان به كربلاي معلي جهت ارائه خدمات درماني به زائرين اربعين حسيني خبر داد.
دنده بر با اشاره به اين كه امسال براي دومين بار اين برنامه اجرايي شده است،افزود: در تيم اعزامي مذكور ۲۲ نفر با تخصص هاي فوق قلب،فوق ريه،اورژانس،زنان، پزشكان عمومي،پرستار و تكنيسين هاي بيهوشي و اتاق عمل حضور دارند كه با هماهنگي هاي انجام شده با توليت حرم حضرت ابوالفضل العباس،موفق به راه اندازي يك پايگاه درماني در فاصله ۵۰ متري از حرم حضرت ابوالفضل (ع) شده ايم.
وي گفت: ارائه خدمات به زائرين به صورت شبانه روزي در ۳ شيفت كاري انجام مي شود. احياي موفق يك زائر در كربلاي معلا
مسئول تيم درماني عتبه عباسيه در اربعين حسيني در ادامه از احياي موفق يك زائر در كربلاي معلي خبر داد و اظهار داشت: اين زائر كه شب گذشته دچار برق گرفتگي شده بود،با كمك پزشكان اعزامي از بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س) از مرگ نجات يافت و با آمبولانس به همراه دو نفر از پزشكان به بيمارستان مركزي كربلا منتقل شد.
حجم داروهاي ارسالي افزايش يافته است
دنده بر يادآور شد: امسال علاوه بر افزايش تعداد اقلام دارويي ارسالي،تجهيزات و دستگاه هاي مورد نياز را همراه آورده ايم تا انشاالله عملكرد موفقي داشته باشيم.
رييس بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س) اظهار داشت: امسال ۱۵۲ قلم دارو با توجه به نياز زائرين و تجربيات سال گذشته ارسال شده است.
داروهاي مسكن،سرماخوردگي، قند، فشار خون، آنفلوانزا به عنوان اقلام دارويي ارسالي از سوي دنده بر عنوان شد كه به گفته وي، بسياري از نيازهاي مراجعين را پوشش مي دهد.
وي يادآور شد: سال گذشته ۹۰ قلم دارو البته با حجم كمتر ارسال شد كه با هماهنگي هاي صورت گرفته،اين مقدار به لحاظ كميت و نيز حجم ارسالي براي امسال افزايش قابل توجهي داشته است.
دنده بر خاطرنشان ساخت: بيشترين مراجعات شامل سرماخوردگي، گرفتگي هاي عضلاني و بدن درد است. زائرين داروهاي مسكن را همراه داشته باشند
رييس بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س) اذعان داشت: فعاليت اين پايگاه درماني از پنج شنبه گذشته آغاز شده و ارائه خدمات درماني تا بامداد روز بعد از اربعين ادامه دارد.
وي گفت: بر اساس آمار،طي يك شبانه روز حدود دوهزار مراجعه به اين پايگاه انجام شده است. با توجه به اين كه چند روزي بيشتر تا اربعين حسيني باقي نمانده و شمار زائرين نيز هر روز به طور چشمگيري افزايش مي يابد،حجم مراجعات به اين پايگاه درماني و ساير پايگاه هاي مستقر در بين راه و كربلاي معلي طبيعتا افزايش مي يابد كه زائران مي توانند با همراه داشتن چند قلم داروي مورد نياز مانع ازدحام جمعيت در پايگاه هاي درماني شوند. دنده بر افزود: علاوه بر اين،تعداد داروهايي كه در اختيار يك زائر قرار مي گيرد،بسيار كم است.
زائرين داروهاي مصرفي خود را همراه داشته باشند
رييس بيمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا (س) متذكر شد: بيشترين مراجعه زائرين ايراني جهت دريافت داروهاي مزمن است. نكته اي كه بايد بدان توجه داشت،در يك پايگاه سيار درماني نمي توان تمام اقلام دارويي را همراه داشت و تعداد مشخص به حجم معين وجود دارد. بنابراين زائرين بايد داروهاي مصرفي خود را به اندازه كافي همراه داشته باشند.
مسئول تيم درماني عتبه عباسيه در اربعين حسيني خطاب به زائريني كه با پاي پياده عازم كربلا هستند، توصيه كرد با توجه به طولاني بودن مسير حتما از كفش مناسب استفاده نمايند.


| شناسه مطلب: 58029




هيئت پزشكي اربعين



نظرات کاربران