آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است

آیت الله جوادی: زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه زیارت اربعین با بهای سنگینی به دست آمده است؛ گفت: انجام کارفرهنگی برای زائران اربعین حسینی بسیار مهم است تا آنها به صورت انسان های وارسته تر از این مراسم بازگردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين مرجع تقليد در ديدار سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت كشور و حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با بيان اهميت انجام اقدامات و برنامه هاي فرهنگي براي زائران اربعيين حسيني اظهار داشت: بايد از هر فرصتي براي دستيابي به معرفت بيشتر نسبت به معارف بلند اهل بيت عليه السلام بهترين بهره را ببريم زيرا زيارت اربعين با بهاي سنگيني به دست آمده است. انجام كارفرهنگي براي زائران اربعين حسيني بسيار مهم است تا آنها به صورت انسان هاي وارسته تر از اين مراسم بازگردند.
او با تاكيد بر حفظ نظم از سوي زائران اربعين حسيني براي حضور در كشور عراق بيان كرد: نظم از برنامه ها و دستورات رسمي دين است و اگر امام علي(ع) در آخرين وصيت خود ما را به نظم در امور توصيه كردند لذا زماني كه ايشان را به عنوان اولين امام خود پذيرفتيم نبايد بي قانوني كنيم. كسي كه براي رفتن به مراسم اربعين حسيني بي قانوني كند به جاي اين كه ثواب ببرد ممكن است مشكل ديگري ايجاد كند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: طبق بيان قرآن كريم كشوري كه شهيد در آن بيارامد، خاك آن سرزمين طيب و طاهر است و كشور طيب و طاهر ميوه طاهر مي دهد؛ كشور پاك نيروهاي پاك، همدل و همزبان خواهد داشت. هرگز باند بازي و اختلاس با فرهنگ شهادت سازگار نيست.
او اذعان كرد: زيارت ها براي اين است كه جلوي كارهاي باطل را در انسان بگيرد و پيام زيارت ها آن است كه شهدا با خون خود كشور را طيب و طاهر كرده اند؛ در زيارت اربعين داريم كه شهدا مي فرمايند خون داديم كه مردم را عاقل و عالم كنيم.
اين مفسر قرآن كريم خاطرنشان كرد: امام(ره) و شهدا به اين دستورالعمل، دقيق عمل كرده اند و اين روحيه تاكنون حفظ شده است و بايد در زيارت هاي ديگر نيز حفظ شود.
آيت الله جوادي آملي ضمن تاكيد بر بهره گيري از آموزه هاي ناب اسلامي، بيان داشت: كشور را قرآن و عترت و آموزه هاي اسلامي اداره مي كند و مي تواند طيب و طاهر و پاك نگه دارد.




نظرات کاربران