سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است

سخنران بعثهِ: پیامبر بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است

شادی و خوشحالی در اثر انجام طاعت اموار الهی، جبران خطاها با طلب مغفرت از خداوند، تقویت حس شکرگزاری، بخشش و گذشت از خطای خطاکاران، مقاومت و صبر در مسیر زندگی در مواجه با بلاها و نیز پایمردی بر طاعت الهی از ویژگی های بود که حجت الاسلام وزیری به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع زايران ايراني در حرم حضرت ابوالفضل العباس(عليه السلام)، گفت:پيامبر اكرم(ص) براي تمامي دسته هاي جامعه مي تواند الگو باشد، همچنين دوران نوجواني و جواني پيامبر مي تواند بهترين الگو براي جوانان باشد.
وي افزود: شيوه تعامل پيامبر اكرم با خانواده, الگويي براي پدران و مادران و همسران مي تواند باشد. همچنين برخوردايشان با اقوام, بستگان , همسايگان, هم وطنان, هم زبانان, هم كيشان و ديگر افراد جامعه نيز مي تواند الگوي نيكويي براي ديگران باشد.
حجت الاسلام وزيري خاطر نشان كرد: رفتار پيامبر به عنوان رهبر حكومت اسلامي و چگونگي تعامل ايشان با دشمنان نيز مي تواند راه گشا و راهنماي سياستمداران در جهان اسلام باشد.
وي يادآور شد: همچنين منش شخصي و اخلاق آن حضرت, همچون آراستگي, روش غذا خوردن, شيوه آشاميدن, پوشش , نيك خلقي, راستي , نرمي و مهرباني, گذشت و ديگر ويژگيهاي برجسته ايشان بهترين و زيباترين نمونه علمي براي همه افراد در زندگي مي باشد.
سخنران بعثه خاطر نشان كرد: همان گونه كه خداوند پيامبر را به عنوان بهترين الگو شناسانده است: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة…)ما نيز بايد در همه رفتارهاي خود از پيامبر پيروي كنيم و ايشان را سرمشق خويش قرار دهيم.
وي به به استناد به آيه از قرآن مجيد مبني بر ضرورت الگوگيري از پيامبر اكرم(ص) با ذكر حديثي بر اهميت و نقش پنج عنصر در زندگي اجتماعي انسان مومن تاكيد كرد.
شادي و خوشحالي در اثر انجام طاعت اموار الهي، جبران خطاها با طلب مغفرت از خداوند، تقويت حس شكرگزاري، بخشش و گذشت از خطاي خطاكاران، مقاومت و صبر در مسير زندگي در مواجه با بلاها و نيز پايمردي بر طاعت الهي از ويژگي هاي بود كه حجت الاسلام وزيري به آن اشاره كرد.




نظرات کاربران