ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ

ویژگی های مومن از نگاه سخنران بعثهِ

از جمله ویژگی ها مومن، اهمیت دادن به نماز است؛ زیرا مؤمن اهل اقامه نماز است. همچنان که در قرآن می فرماید«الذین یقیمون الصلوة» نسبت به نمازهایش مراقبت دارد «و الذین هم على صلواتهم یحافظون».

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع زايران ايراني در حرم حضرت سيدالشهدا(عليه السلام)، به ويژگي هاي مومن واقعي اشاره كرد و گفت: از جمله ويژگي ها مومن، اهميت دادن به نماز است؛ زيرا مؤمن اهل اقامه نماز است. همچنان كه در قرآن مي فرمايد«الذين يقيمون الصلوة» نسبت به نمازهايش مراقبت دارد «و الذين هم على صلواتهم يحافظون».
وي خشوع وخضوع در برابر پروردگار از ديگر ويژگي هاي مومن برشمرد و گفت: مؤمن كسانى هستند كه چون ياد خدا شود ، از جلال و بزرگى حق دلشان ترسان و لرزان مي شود و چون آيات الهى را بشنوند بر ايمانشان افزوده گشته و در هر كارى بر خداى خويش تكيه كنند .
ححت الاسلام وزيري خاطر نشان كرد: مومن كسي است كه نماز را با حضور قلب به پا دارند و از آنچه روزى آنان شده انفاق نكند. بنابراين چنين مردمى اهل ايمانند و مصداق حقيقى مؤمن هستند، و اينان نزد خداوند از مرتبه ى بلند و آمرزش و رحمت و روزى نيكو برخوردارند.
وي تقوي‌، هجرت‌، جهاد و شهادت‌، توبه و استغفار، انفاق و بخشش‌، دادن قرض الحسنه‌ و دوري از گناه و آلودگي را از ديگر ويژگي هاي مومن برشمرد.




نظرات کاربران