حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی حضور سفیر چین در حرم رضوی

حضور سفیر چین در حرم رضوی

سفیر جمهوری خلق چین گفت: فرهنگ غرب و شرق تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،«پانگ سن»، سفير جمهوري خلق چين در بازديد از مجموعه صحن ها، موزه مركزي، موزه فرش و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي، با بيان اينكه اين مكان مقدس از لحاظ فرهنگي، تاريخي و هنري بسيار غني و با شكوه است، گفت: معماري و بناهاي موجود اين مكان مقدس سرشار از زيبايي است و جلوه هاي بي نظيري از معماري اسلامي را به نمايش مي گذارد.
سفير جمهوري خلق چين اظهار كرد: فرهنگ غرب و شرق تفاوت هاي بسياري با يكديگر دارند و در اين مكان جلوه بي نظيري از فرهنگ و تمدن مردماني مشاهده شد كه براي ما بسيار تاثيرگذار بود.
وي كه براي دومين بار از مجموعه حرم مطهر رضوي ديدن مي كرد، هنرهاي به كار رفته در رواق دارالحجه را گنجينه سرشار از هنر اسلامي عنوان و تصريح كرد: اين مجموعه مخزن بي نظيري از ميراث ارزشمند معماري، فرهنگي و هويت تاريخي ملتي است كه در طول قرن ها به يادگار گذاشته اند.
سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي كه سفير چين را در اين بازديد همراهي مي‌كرد، با اشاره توفيقات گسترده آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: آستان قدس رضوي به عنوان يكي از بزرگترين نهادهاي موقوفاتي در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با مديريت آيت‌الله واعظ طبسي، كه از افراد موثر در انقلاب اسلامي ايران بوده اند، توانسته در حوزه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي، فرهنگي و اقتصادي موفقيت‌هايي عظيم كسب كند.
سيد احمد هاشم آبادي ادامه داد: فعاليت‌هاي مجموعه آستان قدس رضوي به صورتي توسعه يافته است كه امروز در زمينه هاي درماني، دارويي، فرهنگي، اقتصادي و پژوهشي از مجموعه هاي تاثيرگذار كشور و منطقه است.
وي با اشاره به تشرف سالانه بيش از 25 ميليون زائر به بارگاه منور رضوي تصريح كرد: توسعه اماكن متبركه حرم امام رضا(ع) از 120 هزارمتر مربع به بيش از يك ميليون مترمربع و ارائه خدمات متنوع رفاهي، فرهنگي و تبليغي به اقشار مختلف جامعه در اين مكان مقدس از ديگر اقدامات آستان قدس رضوي است.
براساس اعلام آستان قدس رضوي، در پايان اين بازديد، تابلويي زيبا از رواق مباركه دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوي به سفير جمهوري خلق چين در ايران اهدا شد.


| شناسه مطلب: 59466




چين مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران