فرزندان فرزندان فرزندان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرزندان فرزندان فرزندان فرزندان فرزندان

فرزندان "شهیدان منا" از پدران "شهدای مدافع حرم" تجلیل کردند

مراسم «لاله‌های آسمانی منا» گرامیداشت شهدای پدران آسمانی فاجعه منا روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر با حضور جمعی از فرزندان و پدران شهدای منا، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس، در سالن همایش‌های شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیر عامل توسط انجمن خانواده‌های شهدای منا و جمعی از فرزندان شهدای منا برگزار شد.

[factimage()] http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2016/04/129149_orig.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم «لاله‌هاي آسماني منا» گراميداشت شهداي پدران آسماني فاجعه منا روز سه شنبه 31 فروردين 95 در آستانه ولادت امام علي (ع) و روز پدر با حضور جمعي از فرزندان و پدران شهداي منا، شهداي مدافع حرم و شهداي دفاع مقدس، در سالن همايش‌هاي شهيد طهراني مقدم سازمان پدافند غير عامل و با حضور سردار محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، مرتضي طلايي عضو شوراي شهر تهران، محمد آزاد معاون توسعه سازمان حج و زيارت، رضايي مسئول دفتر سازمان حج و زيارت در مكه مكرمه، بهاري شهردار منطقه 4 تهران، مؤذني رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران منظقه 4 تهران، نورچه اي معاون فرهنگي بنياد تهران بزرگ و مسئولان فرهنگي منطقه 4 توسط انجمن خانواده‌هاي شهداي منا و جمعي از فرزندان شهداي منا برگزار شد.
سردار محسن انصاري در اين مراسم با اشاره به فاجعه غم انگيز منا گفت: زماني كه اين فاجعه رخ داد و هزاران نفر از ضيوف الرحمان از سراسر جهان اسلام در آن جان باختند، رهبر معظم انقلاب بر لزوم فراموش نشدن اين فاجعه تأكيد كردند و در پيام نوروزي سال 95 نيز تلخ‌ترين حادثه سال 94 را فاجعه منا دانستند.
وي ادامه داد: در پي اين فاجعه، خبرگزاري فرانسه آن را مرگبارترين فاجعه تاريخ حج اعلام كرد و امروز علت اين حادثه بي تدبيري مأمورين كشور ميزبان عنوان مي‌شود، در حالي كه همه در جهان اسلام منتظر اعلام نتايج كميته حقيقت ياب هستند.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه تأكيد كرد: آنچه كه امروز مشخص است در آن حوادث غمناك عزيزان ما در هواي 52 درجه بالاي صفر و در حاليكه لباس احرام بر تن داشتند، با كامي تشنه در روز عيد و در سرزميني كه بايد امن‌ترين جاي جهان باشد، در حال عبادت مظلومانه جان به جان آفرين تسليم كردند.
سردار انصاري با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي مسئولان نظام درباره اين فاجعه گفت: تمام مسئولان بلند پايه نظام و دولت اقداماتي پسنديده و در خور شأن شهيدان انجام دادند و رهبر معظم انقلاب نيز 3 روز عزاي عمومي اعلام كردند و دفن اين عزيزان در گلزار شهدا را كار شايسته‌اي دانستند. اين‌ها در كنار حضور مسئولان بلند پايه نظام و روساي 3 قوه در مراسم استقبال از ابدان مطهر شهيدان حاضر شدند و اطلاق عنوان شهيد به اين عزيزان نشان دهنده اين موضع است كه فاجعه منا نبايد هرگز فراموش شود.
وي ادامه داد: دستگاه ديپلماسي كشورمان و سازمان حج و زيارت همچنان مصرانه در حال پيگيري اين موضوع هستند و خانواده‌هاي داغدار اين حادثه نيز هيچ گاه اين موضوع را فراموش نخواهند كرد و صبورانه در انتظار نتايج پيگيري‌هاي دستگاه‌هاي مربوطه هستند.
قائم مقام بنياد درباره شهداي مدافع حرم گفت: براي تمام شهداي مدافع حرم تشكيل پرونده الكترونيكي انجام شده است و خدمات رساني به خانواده‌هاي آنان آغاز شده است و اين اقدامات براي حفظ احترام و جايگاه و زنده نگه داشتن نام و ياد اين عزيزان صورت مي‌گيرد.
سردار انصاري با اشاره به وظايف خانواده‌هاي شهدا گفت: اين عزيزان در كنار دستگاه‌هاي موظف، بايد از تمام ظرفيت‌هاي بين المللي، فردي، خانوادگي و اجتماعي استفاده كنند تا ابعاد شخصيتي شهدا و دلاورمردي هاي آنان در منطقه مقاومت و در مبارزه با سلفي‌ها و تكفيري‌ها در جلوي چشم جهانيان قرار بگيرد و در ذهن ما باقي بماند. در اين راستا بايد از تمام ابزارها استفاده كرد و از كارهاي هنرمندان متعهد نيز براي ساخت آثار فرهنگي و يادمان‌هاي اين شهدا بهره گرفت.
وي در پايان ايجاد تشكل‌هاي مردم نهاد در حوزه ايثارگري از جمله تشكل‌هاي مربوط به خانواده شهداي مدافع حرم و انجمن خانواده‌هاي شهداي منا را امري نيكو و پسنديده دانست كه باعث ماندگاري نام و ياد شهدا خواهد شد.
در انتهاي اين مراسم و در اقدامي شايسته، فرزندان شهداي منا از پدران شهداي مدافع حرم تجليل كردند و هداياي روز پدر خود را كه براي اولين بار در روز پدر جاي خالي آن‌ها را احساس مي‌كردند، به پدران شهداي مدافع حرم تقديم كردند.


| شناسه مطلب: 60981




منا



نظرات کاربران