موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند

موتور سورانی که از مسیر ایران به حج می روند

6 موتورسوار مالزیایی سفر خود به مدینه منوره و مکه مکرمه را برای انجام مناسک عمره مفرده آغاز و برای این سفر مسیر ایران را انتخاب کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري رسمي مالزي (برناما) روز دوشنبه اعلام كرد 6 مالزيايي براي انجام مناسك عمره مفرده سفر با موتورسيكلت را انتخاب كردند و انتظار مي رود اول ژوئن (12 خرداد) وارد مدينه در عربستان سعودي شوند.
'عزمان بهارالدين' مسئول 57 ساله اين كاروان كه تاكنون سه بار براي انجام مناسك حج به عربستان سفر كرده است، گفت كه از طريق تايلند، ميانمار، هند، پاكستان، ايران و امارات متحده عربي به عربستان سعودي براي انجام عمره مفرده مي روند.
اين مسير 16 هزار كيلومتر است و نسبت به مسيرهاي قبلي طي شده يكهزار و 500 كيلومتر كوتاه تر است.
اين موتورسواران قرار است اين مسير را 40 روزه طي كنند، در حالي كه موتورسواران قبلي مسير را 57 روزه طي كرده اند.
'راملي يوسف' 63 ساله و بازنشسته آموزش و پرورش و 'عبدالكريم صالح' 64 ساله از تكاوران نيروهاي مسلح مالزي نيز دو سال پيش با دوچرخه عازم مكه مكرمه و مدينه منوره از مسير ايران شدند.
گفتني است، سفر اين دوچرخه سواران مالزيايي سه ماه طول كشيد.
بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر از بيش از هشت ميليون و 200 هزار نفري كه در سازمان حج مالزي ثبت نام كرده اند در انتظار رسيدن نوبت خود براي انجام مناسك حج هستند.
'جميل خير باهاروم' وزير دفتر نخست وزيري مالزي پيش از اين گفته بود متقاضيان حج واجب در مالزي كه پيش از اين ثبت نام كرده اند با توجه به سهميه ها براي مشرف شدن به حج بايد 50 سال صبر كنند.


| شناسه مطلب: 60996




حج تمتع حج95



مطالب مرتبط

نظرات کاربران