روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین

روایت عاشورا در خـیمه گاه اباعبدالله الحسین

خیـمه گاه امام حسین (علیه السلام) در جوار حرم مطهر سیدالشهدا هر روز ممـلو از عاشقان اباعبدالله الحسین است که روایت مصور عاشورا را ببینند و بشنوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام حسيني پور، راوي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا هر روز قبل از نماز مغرب و عشا در جمع زائران ايراني روز واقعه را به تصوير مي كشد و وقايع روز عاشورا را در محل خيمه گاه سيدالشهدا تشريح مي كند.
زائران كه ساعت ها قبل از برگزاري مراسم در انتظار روايت مصور روز عاشورا نشسته اند، با اشك و آه در غم مصائب اهل بيت (عليه السلام) مي گريند و بر سر و سينه مي زنند.
مداحي و نوحه سرايي حاج علي فراهاني از مداحان اهل بيت (عليه السلام) نيز از جمله برنامه هاي هر روز در خيمه گاه امام حسين (عليه السلام) است.
عبيدالله وقتي امام حسين (عليه السلام) وارد سرزمين كربلا شدند از طريق نامه اي به حر دستور داد كه ترتيبي اتخاذ كند كه امام در مكاني به دور از آب و آبادي، استقرار يابند.
امام حسين عليه السلام نيز حدودا همين مكاني كه هم اكنون منسوب به خيمه گاه حسيني عليه السلام است را براي برپايي خيمه ها انتخاب كردند.
سيدالشهدا خيمه ها را به صورتي قرار دادند كه پشت خيمه ها منتهي به منطقه اي نيزار و باتلاقي قرار گيرد كه دشمن امكان ورود به خيمه ها را از آن منطقه نداشته باشد.
خاكريز مقابل خيمه ها كه بعدها به تل تبديل شد و هم اكنون به تل زينبيه مشهور است نيز اين امكان را فراهم مي كرد كه دشمن از روبرو هم به راحتي نتواند وارد خيمه ها شود.
امام در عين حال دستور دادند كه خندقي در اطراف خيمه ها حفر شود و آن با خار و خاشاك و هيزم پر گردد تا در موقع لزوم آتش بزنند و از حمله دشمن به خيمه ها جلوگيري كنند.
در اين منطقه حدود 60 خيمه با فاصله حدود دو متري بر پا شده بود كه اين فواصل تا شب عاشورا حفظ شد اما در شب عاشورا امام دستور دادند خيمه ها را به هم نزديك كنند.
خيمه مركزي متعلق به امام حسين عليه السلام و نزديك ترين خيمه ها به خيمه امام عليه السلام به محارم و اهل بيت ايشان تعلق داشت. خيمه هاي بني هاشم سمت چپ و خيمه هاي اصحاب امام عليه السلام نيز سمت راست قرار داشتند. خيمه حضرت اباالفضل عليه السلام محافظ كربلا نيز در مقابل خيمه ها رو به دشمن برپا شده بود.




نظرات کاربران