تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد

تاکید تولیت آستان قدس رضوی برضرورت تحقق تمدن اسلامی و مرجعیت علمی مشهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معلمان، مربیان و اساتید در مدارس، دانشگاه ها، محافل علمی و حوزه های علمیه باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در جمع معلمان مدارس امام رضا(ع) و خراسان رضوي و مربيان قرآني آستان قدس رضوي ضمن تبريك هفته معلم و گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري، اظهار كرد: امروز پس از گذشت 37 سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و با تعاليم و هدايت هاي امام راحل(ره) و در امتداد آن با راهبردهاي حكيمانه مقام معظم رهبري اثبات شده كه دين مي تواند تمام شئون اجتماعي بشر را رقم بزند و جمهوري اسلامي مدلي موفق از نظام مردمسالاري ديني را به جهانيان ارائه داده است.
وي تصريح كرد: دين مقوله اي فردي و شخصي نيست و در متن جامعه و در حوزه هاي مختلف اقتصاد، فرهنگ، سياست و روابط بين الملل حرف براي گفتن دارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به بيان برخي ويژگي‌هاي تعليم و تربيت اسلامي پرداخت و گفت: همان گونه كه در آيات نوراني قرآن كريم بدان تاكيد شده، هدف غايي و نهايي شريعت تزكيه و تربيت است و همه انبياء الهي معلمان بشريت هستند.
توليت آستان قدس رضوي اظهار داشت: شما معلمان و مربيان امروز در آستان مقدس امام رئوفي حضور داريد كه بزرگترين معلم بشريت است و كارش تربيت نفوس مستعده بوده است.
وي با اشاره به تقدس و شرافت كار معلمي بيان كرد: مربي و معلم تمايلات عالي انساني را در دانش آموز احياء مي كند و تربيت معلم است كه انسان ها را در مسير هدايت قرار مي دهد.
وي با اشاره به مطالعه آخرين نسخه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: با اين نگاه، نقش و جايگاه مهم آموزش و پرورش بسيار پررنگ و تاثيرگذار است و حكومت اسلامي به مقوله تعليم و تربيت نگرشي محوري دارد.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي گفت: آموزش و پرورش اسلامي مقدمه تحقق عدالت اجتماعي، رفاه در زندگي مردم و خداشناسي و دين مداري را فراهم مي كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وظيفه خطير معلمان و مربيان در عصر حاضر، گفت: در دوره تقابل سنت و مدرنيته، آنچه كه مسير درست هدايت بشر و سعادتمندي و عاقبت به خيري او را به همراه دارد، تعاليم قرآن و آموزه هاي اهل بيت(ع) با همان راه ها و روش هايي است كه ائمه معصومين(ع) پياده كردند.
وي با تاكيد بر اينكه مشهد الرضا(ع) به عنوان شهر عالم آل محمد(ص) بايد به مرجع علمي جهان اسلام بدل شود، گفت: تعامل دانشگاه ها، مراكز علمي و پژوهشي و حوزه هاي علميه، مي تواند پايگاه تحقق اين امر باشد و انتظار ما از استادان و فرهيختگان اين است كه راهكارها و اقتضائات تحقق مرجعيت علمي اين مجموعه و تبيين صحيح كلام اهل بيت(ع) در سطح جهان اسلام و بشريت را ارائه دهند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پيشنهاد مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي مبني بر توسعه ظرفيت زيارت دانش آموزان، اظهار كرد: از آغاز مسئوليت اينجانب در آستان قدس رضوي، با توجه به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب، طي جلسات متعدد كارشناسي براي ايجاد زمينه تشرف اقشار مختلف جامعه به حرم مطهر رضوي بحث و تبادل نظر شده است و بايد ارتقاي موضوع زيارت با برگزاري نشست هاي علمي، تحقيقي و پژوهشي دنبال شود و ادامه يابد.
وي با اشاره به هجمه ها و شبهه افكني هاي دشمنان نسبت به مقوله زيارت، تصريح كرد: تسهيل امر زيارت را به عنوان يكي از راهبردها و اولويت ها در دستور كار قرار داده ايم، تا فرصت بهره مندي از اين ظرفيت عظيم و انسان ساز براي همگان فراهم شود.
در ابتداي اين جلسه، مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي و مديرعامل بنياد فرهنگي رضوي به بيان گزارشي از وضعيت تعليم و تربيت در خراسان رضوي و مدارس امام رضا(ع) پرداختند.




نظرات کاربران