نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد

نخست‌وزیر هند قرآن به رهبرانقلاب هدیه کرد

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند دیروز، سوم خرداد‌ماه، در دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) نسخه‌ای از قرآن منسوب به حضرت علی(ع) را به ایشان هدیه کرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه تلويزيوني هند (NDTV)، نارندرا مودي، نخست‌وزير هند در جريان سفر خود به كشورمان عصر ديروز با رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مد ظله العالي) ديدار و نسخه‌اي كمياب از قرآن كريم متعلق به قرن هفتم، نوشته شده به خط كوفي و منسوب به حضرت علي(ع) را به ايشان هديه كرد.
اين قرآن بازچاپ ويژه نسخه قرن هفتمي قرآن منتسب به اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) است. اين نسخه قرآن از دارايي‌هاي با ارزش وزارت فرهنگ هند است كه در كتابخانه «رامپور رضا» در شهر رامپور ايالت اوتارپرادش هند نگهداري مي‌شود.
خط كوفي كه اواخر قرن هفتم در شهر كوفه عراق به وجود آمده، از قديمي‌ترين خط‌وط عربي است.
به گفته اين شبكه تلويزيوني هند، مودي به حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان نيز بازچاپ مجموعه شعر ميرزا غالب به زبان فارسي را اهدا كرد.
اين مجموعه شعر در سال ۱۸۶۳ مشتمل بر بيش از ۱۱ هزار بيت توسط ميرزا غالب يا غالب دهلوي، از شاعران و نويسندگان پارسي‌گوي سده سيزدهم هجري در هند نوشته شده است.
اين مجموعه نيز در كتابخانه شوراي روابط فرهنگي دهلي نو نگهداري مي‌شود.
نارندرا دامورداس مودي، نخست‌وزير هند عصر يكشنبه، دوم خرداد، در صدر هيأت بلند پايه سياسي، اقتصادي و فرهنگي به تهران سفر كرد.
مودي در سفر خود به تهران كه به دعوت رسمي حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران صورت گرفته است، با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ديدار و گفت‌‎وگو كرد.


| شناسه مطلب: 61549




قرآن رهبر انقلاب



نظرات کاربران