بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره کارشکنی آل‌سعود و لغو حج تمتع

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد کارشکنی‌ها و ممانعت آل سعود از سفر حجاج ایرانی به حج و لغو حج تمتع امسال بیانیه‌ای صادر کرد.

[factimage()] http://media.isna.ir/content/Multimedia_pics_1389_2_Politic_28.jpg/4 [imagetitle()] [factimageend()]
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،در اين بيانيه آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
«إِنَّ الَّذينَ كَفَرُوا وَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ الَّذي جَعَلْناهُ لِلنَّاسِ سَواءً الْعاكِفُ فيهِ وَ الْبادِ وَ مَنْ يُرِدْ فيهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذابٍ أَليمٍ»(آيه 25 سوره مباركه حج)
در كمال ناباوري و تأسف و دور از انتظار مطلع شديم كه رژيم آمريكايي صهيونيستي آل سعود وهابي و تكفيري كه بي لياقتي و سوء مديريت آن رژيم در حج سال قبل موجب بروز فاجعه غم بار و اسفناك جان باختن بيش از 7000 نفر در منا شد و قبل از آن هم مأموران فرودگاهي و جلادان وحشي آل سعود به عمره گزاران هتك حرمت شديد نموده و هزاران اعمال زشت انجام داده‌اند كه ذكر آن‌ها شرم آور است. اين رژيم در اقدامي غيراسلامي و خلاف متعارف و غيرانساني ديگر مانع برگزاري انجام فريضه الهي حج‌گزاران و زائران ايراني بيت الله الحرام شده است. فريضه ديني حج كه جز كافران و ستمكاران، كسي از آن جلوگيري نمي‌كند و حرمين شريفين مأمن همه مسلمانان و انجام حج و عمره براي همه مسلمانان از نقاط مختلف جهان يكسان است و آزاد، و حاكمان عربستان در هر زمان و بر حسب فتواي همه مذاهب اسلامي بايد تسهيلات براي حاجيان فراهم كنند و در هيچ زماني حق جلوگيري از انجام حج را ندارند.
متأسفانه امروز شاهديم كه رژيم آل سعود خودكامه و آدمكش، ويرانگر، تروريست پرور، حامي ترور و كشتار و تخريب، نابود كننده نسل بشر و زيرساخت‌هاي اقتصادي چنين اقدام كفرآميز را مرتكب شده است.
جهانيان مي‌دانند كه مكه و مدينه بر حسب نص آيات قرآن كريم اماكن متبركه ديني است كه متعلق به همه مسلمانان جهان مي‌باشد و هيچ حاكميتي حق جلوگيري و مانع تراشي براي انجام فرايض حج را ندارد. از آن جايي كه رژيم آل سعود در سال‌هاي گذشته نشان داده كه، پاي بند به هيچ گونه ضوابط ديني، عرف بين المللي و قوانين اسلامي نيست، اينك با كارشكني و مانع تراشي از پذيرش حجاج ايراني به ناحق سر باز زده و ستمگرانه به ملت ايران ظلم نابخشودني اي نموده است.
حاكمان سعودي كه در سنوات گذشته نيز نتوانسته‌اند امنيت و سلامت حجاج را تأمين نمايند، امروز در منطقه به يك فرعون خون آشام تبديل شده‌اند. اين رژيم بيش از پنج سال است كه كشور مظلوم بحرين را در اشغال خود درآورده و با اعمال ظلم و اختناق و فشار مردم مسلمان اين كشور را مورد سركوب و ارعاب قرار مي‌دهد و از يك رژيم اقليتي و غاصب آل خليفه حمايت همه جانبه مي‌نمايد و اكنون بيش از يك سال است كه مردم بي پناه يمن را از زمين و هوا و دريا مورد تجاوز وحشيانه خود قرار داده و هزاران نفر را به خاك و خون كشانده است.
هم چنين با حمايت‌هاي مالي، سياسي، تسليحاتي و ايجاد تسهيلات به گروه‌هاي تكفيري، تروريستي نظير گروهك جنايتكار داعش در سوريه و عراق و يمن با فتاواي مفتي‌هاي درباري و وعاظ السلاطين مردم مسلمان را به جان هم انداخته و زيرساخت‌هاي اين كشورها را نابود مي‌نمايد. از اين منظر، اين رژيم با فتنه انگيزي و آشوب و ايجاد فساد بر روي زمين مصداق اين آيه شريفه در عصر حاضر مي‌باشد: «وَإِذا تَوَلّيٰ سَعيٰ فِي الأَرضِ لِيُفسِدَ فيها وَيُهلِكَ الحَرثَ وَالنَّسلَ ۗ وَاللَّهُ لا يُحِبُّ الفَسادَ»(سوره مباركه بقره آيه ۲۰۵)
به خوبي روشن است اين حاكميت جاهلي كه مردم مسلمان را به خاك و خون مي‌كشاند و در سرزمين‌هاي اسلامي جنگ داخلي راه مي‌اندازد، حاكميت قانوني نيست و هيچ صلاحيتي براي اداره حرمين شريفين ندارد به خصوص در اين چند سال اخير، مسلمانان شاهد بودند كه بر اثر بي لياقتي، سوء مديريت و بي توجهي مسؤولين اين رژيم، هزاران نفر از زائران بيت الله الحرام در حرم امن الهي و در سرزمين مقدس منا كشته و شهيد شدند كه حادثه دلخراش داخل مسجد الحرام و حادثه جان سوز منا در سال گذشته از جمله آن‌هاست كه حتي اين رژيم حاضر نشد افراد زنده و مجروح را از تراكم جمعيت نجات دهد و به آنان رحم ننموده و ده‌ها تن از مجروحين را زنده به گور كردند.
اكنون اين رژيم بي رحم و سفاك با بهانه گيري‌هاي مختلف مانع برگزاري مراسم حج مسلمانان ايران شده است. مجمع جهاني اهل بيت(عليهم السلام) طبق مصداق آيه شريفه: «ٱلَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًۭا وَهُم بِٱلاخِرَةِ هُمْ كَاٰفِرُونَ»(آيه 45 سوره مباركه اعراف) اين اقدامات غيرعقلاني، ضد بشري و ديني رژيم عربستان نسبت به حجاج ايراني را محكوم مي‌كند و به اين رژيم هشدار مي‌دهد تا هر چه زودتر دست از اين اقدامات غيرشرعي و غيرقانوني بردارند و هر گونه تبعات احتمالي بر عهده آن رژيم خواهد بود.
هم چنين مجمع جهاني اهل بيت(عليهم السلام) بنا به وظايف اسلامي، شرعي و ذاتي خويش، جامعه بين الملل، افكار عمومي و مسلمانان را به نكات ذيل معطوف مي‌دارد:
1 از علماي اعلام، مفتي‌هاي جهان اسلام، ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌هاي ديني مي‌خواهيم تا نسبت به مسؤوليت اسلامي خود آگاه سازند و نسبت به اين اقدام غيراسلامي آل سعود واكنش منطقي و لازم نشان دهند و ضمن محكوم كردن اين اقدام نابخردانه، انزجار خود را از رفتار غيراسلامي آنان اعلام دارند.
2 از دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهيم كه سكوت و بي تفاوتي را كنار گذاشته و به وظايف ديني و رسمي خود عمل نمايند و نگذارند اقدامات ديكتاتور مآبانه و ستمگرانه آل سعود در مراسم حج ادامه يابد و براي حفظ حرمت و خون شهروندان خود و ساير زائران بيت الله الحرام اقدامات پيشگيرانه به عمل آورند.
3 سازمان همكاري اسلامي بايد به وظايف و مأموريت‌هاي خويش بر طبق اساسنامه خود عمل نمايد و براي برقراري امنيت، آرامش، عزت و كرامت مسلمانان در برابر جنايات آل سعود تلاش نمايد و اين كشور را از تكرار اين گونه اقدامات جنايتكارانه باز دارد و نسبت به عملكرد ناشايست گذشته اين رژيم در قبال مسلمانان و زائران بيت الله الحرام اعلام جرم نمايد.
4 جمهوري اسلامي ايران بنا به وظايف ديني و انساني خود در برابر رژيم‌هاي متجاوز از جمله: رژيم اشغالگر صهيونيست و رژيم‌هاي ديكتاتور منطقه عمل نموده و از محرومين و مستضعفين جهان حمايت معنوي نموده و مي‌نمايد، همواره از مردم لبنان و فلسطين و مقاومت اسلامي در برابر اشغالگران صهيونيست حمايت و پشتيباني مي‌نمايد و از دولت‌هاي اسلامي نيز مي‌خواهد به وظايف و مسؤوليت‌هاي خود عمل نموده و در برابر خودكامگي و يكسونگري عربستان احساس خطر و احساس مسؤوليت كنند. آيا براي برخي كشورهاي اسلامي موجب شرم و ننگ نيست كه حجاج خود را كه قرباني بي لياقتي و بي مديريتي رژيم عربستان شده و در مراسم حج به خاك و خون كشيده شده‌اند واكنشي نشان ندهند و حتي حاضر نشوند جنازه‌هاي اتباع خود را تحويل بگيرند و يا اين كه حقايق را به مردم خود نگويند؟!
5 از مجامع حقوقي و بشردوستانه و مؤسسه‌هاي بين المللي مي‌خواهيم تا نسبت به وظايف خود عمل نموده و در برابر اقدامات جنايتكاران رژيم عربستان در جلوگيري از فريضه عظيم الهي و صد عن سبيل الله ايستادگي و مقاومت نمايند.
6 از فرهنگيان، سياست مداران، نمايندگان مجالس و پارلمان‌ها، اساتيد، دانشجويان دانشگاه‌ها و همه اقشار مردم مسلمان مي‌خواهيم كه اقدام‌هاي ننگين دولت خودكامه عربستان را با وسايل مختلف نظير درج مقالات، برگزاري همايش‌ها، ايراد سخنراني، مصاحبه و انعكاس در رسانه‌هاي ارتباط جمعي و فضاي مجازي روشنگري نمايند و به فرموده حضرت اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) در وصيت نامه خود به فرزندان شان «كونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً » اقدام‌هاي لازم را به كار بندند.
«وَ قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله والمؤمنون و ستردون الي عالم الغيب والشهاده فينبئكم بما كنتم تعملون»(سوره مباركه توبه آيه 105)»


| شناسه مطلب: 61646




حج تمتع حج95



مطالب مرتبط

نظرات کاربران