آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست

آیت‌الله نوری‌همدانی:حج بدون عزت و کرامت واجب نیست

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: عزت و کرامت انسان بسیار بالاست و ما می‌خواهیم عزت خود را حفظ کنیم بنابراین مراسم حج در پرتو عدم وجود امنیت و عزت، واجب نیست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از علما و روحانيون، سياستمداران، روساي دانشگاه و مديران مراكز اسلامي بلوچستان پاكستان بر لزوم شناسايي دشمن تأكيد كرد و گفت: دشمنان قرن‌هاست درصدد زير سلطه بردن كشورهاي اسلامي هستند تا بر سياست، فرهنگ و اقتصاد مسلمانان مسلط شوند. پس از مشاهده تأسيس نظام مقتدر اسلامي در ايران نيز براي خاموشي چراغ آن تلاش مي‌كنند.
وي با اشاره به عملي شدن اين توطئه و تسلط بر كشورهاي اسلامي افزود: بنده قبل و بعد از انقلاب به پاكستان سفر كرده و به اين نتيجه رسيدم كه اين كشور زير سيطره استبكار قرار دارد. پاكستان ارتباط عميقي با عربستان دارد و عربستان هم نوكر آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به جنايت‌هاي عربستان در يمن و بحرين تصريح كرد: دولت پاكستان به درخواست عربستان براي مشاركت در حمله به يمن پاسخ مثبت داد و اگر مخالفت مجلس نبود اين كشور در كشتار مردم يمن مشاركت مي‌كرد. متاسفانه نواز شريف و پرويز مشرف سرسپرده آمريكا و عربستان هستند و نسبت به كوبيدن پاكستان از سوي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا سكوت اختيار كرده‌اند.
بر اساس گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله نوري‌همداني، اين مرجع تقليد از وحدت به عنوان عامل درمان مشكلات جهان اسلام ياد كرد و ادامه داد: دولت در قبال كشتار شيعيان پاكستان هيچ اقدامي انجام نمي‌دهد. علماي پاكستان بايد قيام و جنبش به راه بيندازند تا اين كشور درست شود. استكبار جهاني متشكل از انگلستان، آمريكا، آلمان، فرانسه و رژيم صهيونيستي متحد هستند و ما نيز بايد به وحدت برسيم.
آيت‌الله نوري همداني، كشورهاي عربستان، قطر، امارات و كويت را زير سيطره آمريكا و صهيونيست‌ها دانست و تصريح كرد: عربستان سعودي پول نفت و گاز را به حمايت از گروه‌هاي تكفيري و تروريستي قرار داده و به آن رنگ مذهبي مي‌دهد. اين در حالي است كه آل سعود، شيعيان را پست‌تر از يهود و نصارا مي‌داند و با اين شرايط نبايد منتظر بهبود وضع جهان اسلام باشيم.
اين مرجع تقليد گفت: عربستان هر سال ميليون‌ها قرآن را چاپ و به كشورهاي مختلف ارسال مي‌كند اما از عمل به آن خودداري مي‌ورزد. قرآن مي‌گويد اگر يك نفر را بكشيد همانند اين است كه همه مردم را به قتل رسانده‌ايد اما شاهد هستيم عربستاني كه قرآن چاپ مي‌كند زن و كودكان و مردم يمن را به خاك و خون مي‌كشد.
وي درباره عدم اعزام حجاج ايراني به مراسم حج اظهار كرد: مسجد الحرام متعلق به عربستان نيست بلكه مال خداوند است و خداوند مي‌گويد كه اين مسجد از آن مردم است، اما عربستان با قدرت و امكانات و سرسپردگي به آمريكا و صهيونيست‌ها به كشتار مردم مي‌پردازد.
آيت‌الله نوري‌همداني افزود: عزت و كرامت انسان بسيار بالاست و ما مي‌خواهيم عزت خود را حفظ كنيم بنابراين مراسم حج در پرتو عدم وجود امنيت و عزت، واجب نيست. عربستان به دليل پشت گرمي به آمريكا و رژيم صهيونيستي و امكاناتي كه دارد شرايط ما براي حج را نپذيرفت.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم با اشاره به سرسپردگي دولت عربستان به آمريكا و ظلم به شيعيان تأكيد كرد: مردم ايران با عشق به شهادت در برابر استكبار و استبداد ايستاده و نظام ولايي اسلامي قدرتمندي ايجاد كردند. هيچ مملكتي امنيت ايران را ندارد زيرا همه مردم با رهبر و حكومت هستند.
وي ادامه داد: شيعه و سني در پاكستان متحد هستند ولي اشرار در حكومت حضور دارند. شيعيان در پاكستان اعتصاب غذا مي‌كنند زيرا دولت سرسپرده عربستان و آمريكا و صهيونيست‌هاست و تا وقتي دولت درست نشود اوضاع اين كشور درست نمي‌شود.
ْآيت‌الله نوري همداني بر لزوم ترجمه كتاب‌هاي امام خميني به زبان اردو تأكيد كرد و گفت: امام خميني(ره) يك تحول جهاني ايجاد كرد كه تنها به ايران اختصاص ندارد. ترجمه كتاب‌هاي امام راحل به زبان اردو و مطالعه آن از سوي مردم سبب بيداري‌شان خواهد شد.
منبع: ايسنا


| شناسه مطلب: 61654




حج تمتع حج95



مطالب مرتبط

نظرات کاربران