برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا

برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا

یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم جهان اسلام با حضور شخصیت های ایرانی و عراقی در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين يادواره بين المللي شهداي مدافع حرم جهان اسلام، عصر جمعه(28 آبان ماه) با حضور شخصيت هاي ايراني و عراقي در حسينيه قمي ها در كربلاي معلا برگزار شد.
در آغاز اين همايش حجت الاسلام شيخ مازن از فرماندهان حشدالشعبي عراق به سخنراني پرداخت و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم گفت: امروز رزمندگان عراقي در مرزهاي اين كشور عليه داعش و تكفيرها مي جنگند تا ما بتوانيم راحت به عزاداري و سوگواري بپردازيم.
وي اظهار داشت: شهداي مدافع حرم براي دفاع از حريم ولايت و اهل بيت از جان خود گذشتند تا امروز اين حركت عظيم اربعين حسيني در عراق شكل بگيرد و بايد قدردان آن باشيم.
در ادامه اين همايش مرتضي حيدري آل كثير از شعراي ايراني، اشعار حماسي خود را در حمايت از رزمندگان و مدافعان حرم براي زائران ايراني قرائت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان، نيز در اين همايش به مقايسه مديريت حج و مراسم معنوي اربعين پرداخت و استقبال مردم عراق و ميزباني آن ها را از زائران بي بديل دانست و بر قدرداني از اين حركت معنوي تاكيد كرد.
وي با طرح اين سئوال كه چرا در اين زمان دلها متحول مي شود و همه به سوي اربعين معطوف مي شوند؟، اظهار كرد: ترديدي نيست، پروردگار متعال دلها را متحول و همه را متوجه اربعين كرده است به همين دليل امروز شاهد حضور خيل عظيم زائران جهان اسلام در اين آيين معنوي هستيم.
درادامه اين يادواره حاج مهدي رسولي از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت به مديحه سرايي و نوحه خواني پرداخت و در پايان از نماهنگ «فرمانده السلام» با صداي حامد زماني رونمايي شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران