شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر

شادی مردم مصر از کوتاه شدن دست عربستان از جزایر تیران و صنافیر

مردم مصر با شنیدن رای دادگاه عالی اداری این کشور به بطلان توافق واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان به شادی و پایکوبی پرداختند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، بسياري از شهروندان مصري كه امروز (دوشنبه) در اطراف دادگاه عالي اداري مصر براي شنيدن حكم نهايي اين دادگاه در خصوص توافق واگذاري دو جزيره تيران و صنافير به عربستان و ترسيم دوباره خطوط دريايي دو كشور گرد آمده بودند با شنيدن حكم تاريخي دادگاه عالي اين كشور مبني بر بطلان توافق واگذاري دو جزيره به عربستان، به شادي و پايكوبي پرداختند.
دادگاه تجديدنظر در امور اضطراري مصر پيشتر علي‌رغم اعتراض‌هاي مردمي و مخالفت ديوان عالي اين كشور، از تصميم دولت مصر براي واگذاري دو جزيره راهبردي به عربستان سعودي حمايت كرده بود.
دولت قاهره در فروردين امسال پس از امضاي توافقنامۀ مرز دريايي با رياض اعلام كرد كه جزاير تيران و صنافير در آب‌هاي سرزميني عربستان سعودي قرار دارند.
بر اساس گزارش‌ها، قرار بود مصر در قبال بخشيدن اين جزاير به عربستان سعودي، 20 ميليارد دلار دريافت ‌كند.
اين اقدام قاهره واكنش‌ها و اعتراض‌هاي بسياري را در محافل سياسي، رسانه‌اي و نهادهاي مدني اين كشور ايجاد كرد به‌طوري ‌كه عبدالفتاح السيسي رئيس‌جمهور مصر، به خيانت و فروش اراضي اين كشور متهم شد.
مردم مصر نيز در اعتراض به اين قرارداد، چند تظاهرات گسترده در قاهره، پايتخت اين كشور و ديگر نقاط برگزار كردند. بيش از 200 فعال و معترض مصري در اين تظاهرات‌‎ دستگير شده و عده‌اي به حبس محكوم شده‌‎اند.
پيش از اين نيز دادگاه عالي اداري مصر در تيرماه امسال طرح واگذاري اين دو جزيره را فاقد اعتبار اعلام كرده بود. اما دولت مصر نهم دي ماه طرح واگذاري جزاير تيران و صنافير را تأييد و به مجلس مصر ارسال كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران