حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

نظر رهبری برای آیت الله هاشمی حجت شرعی بود

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با بیان ویژگی های شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: این عالم مجاهد شرعا و قانونا خود را ملزم به تبعیت از رهبری می دانست.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت با عرض تسليت هفتمين روز درگذشت عالم مجاهد آيت الله هاشمي رفسنجاني، تصريح كرد: اين عالم بزرگوارحق بزرگي برگردن همه مردم و سهم بزرگي در پيروزي و تحكيم پايه هاي انقلاب و رشد و تعالي كشورداشت.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت از آيت الله هاشمي بعنوان يك عالم و مفسربزرگ و سياستمدار برجسته نام برد و گفت: ايشان سالها در محضر امام راحل و مراجع بزرگ تلمذ كرده بود و همانطور كه خود بارها مطرح مي‌كرد در دوره امام امت بعنوان عاشق و ياروياور در كنارايشان و دراين دوره هم در كنار مقام معظم رهبري و خدمتگزارنظام ومردم بود.
وي بيان كرد: انسان بايد از ظرفيت حيات و زندگاني خود استفاده كند و خدمتگزارمردم و در مسير دين و ديانت باشد تا با آرامش از دار دنيا برود و آيت الله هاشمي شخصيتي بود كه درعمر 82 ساله خود اين چنين رفتار و خدمت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به حضور گسترده مردم در مراسم تشييع پيكر آيت الله هاشمي اشاره كرد واظهار داشت: مردم نشان دادند كه خادمان خود را تشخيص مي دهند و اين تشييع جنازه باشكوه با حضورهمه طبقات، نشاندهنده عشق و علاقه مردم به خدمتگزارانشان است و بايد از مردم تقدير و تشكر كرد.
وي افزود: آيت الله هاشمي قبل از انقلاب سالها تحت شكنجه قرار داشت و ثروت و دارائيش را در خدمت انقلاب و كمك به خانواده زندانيان سياسي قرار داد، بعد از انقلاب هم سمت هاي مهمي را عهده دار شد و مشاور برجسته اي براي رهبري بود.
نماينده ولي فقيه با اشاره اينكه تنظيم سياست ها و راهبردهاي نظام با وجود شخصيت هاي عضو در مجمع تشخيص مصلحت نظام كارساده اي نيست، خاطرنشان كرد: آيت الله هاشمي با مديريت خوب خود خواست رهبري را محقق مي كرد و بعنوان مشاور آن را در اختيار رهبري قرار مي داد تا تصميم گيري كنند.
وي با اشاره به ويژگي هايي كه مقام معظم رهبري در پيام تسليت شان براي آيت الله هاشمي برشمردند، گفت: رهبر معظم انقلاب شهادت مي دهند كه در59 سال همراهي، محبت ايشان نسبت به رهبري كاسته نشد يعني دركوران حوادث، راه و خط را گم نكرد.
وي با اشاره به اينكه آيت الله هاشمي هرجايي كه رهبري نظر خاصي داشتند به همان عمل مي كرد، افزود: نظر رهبري براي ايشان حجت شرعي بود و خود را شرعا و قانونا ملزم به تبعيت از آن مي دانست و بر اساس آن نظر عمل مي كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر شايعه پراكني ها درباره زندگي شهيد بهشتي، شهيد مطهري ، شهيد باهنر و آيت الله هاشمي را يادآور شد و گفت: وصيت نامه هاي سال هاي حضور در دفاع مقدس و كنوني آيت الله هاشمي موجود و گوياي وضعيت مالي ايشان است، آقاي هاشمي دروصيت نامه خود نوشته اند: نود درصد آنچه هزينه كردم از دارايي هايي كه از قبل ازانقلاب داشتم و از حقوقي كه مي گرفتم، بود و بعد از انقلاب هيچ چيزي به دارايي هايم افزوده نشد.
وي با اشاره به صبوري آيت الله هاشمي رفسنجاني درمقابل دشنام ها تصريح كرد: ايشان تلاش داشت تا از مسيري كه برايش ترسيم شده منحرف نشود.
نماينده ولي فقيه افزود: آيت الله هاشمي فردي بود كه درسلول انفرادي فقط با داشتن يك جلد قرآن و مطالعه و يادداشت برداري از آن، تفسير راهنمايي را نوشت كه حاوي برداشت هاي زيبايي از قران است.
وي با اشاره به اينكه آيت الله هاشمي بعنوان يك سياستمدار برجسته در دنيا مطرح بود به نمونه هايي از برخوردهاي ايشان با شخصيت هاي منطقه و جهان اشاره كرد و تصريح كرد: ايشان دنبال ارتقاي سطح دانايي و بينش مردم بود و يك از ويژگي هاي شان كه مخالفان هم معترفند اين بود هروقت تصميمي مي گرفت و برايش ثابت مي شد اشتباه است از آن بر مي گشت و روي اشتباه خود پافشاري نمي كرد.
وي با اشاره به اينكه آيت الله هاشمي به همه بها و به حرف شان گوش مي داد، اظهار داشت: ايشان به حفظ ، تثبيت نظام و وحدت جامعه بسيارحساس بود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درادامه باتاكيد براينكه بايد از داشته هايمان پاسداري كنيم به ويژگي هاي برجسته مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري سكاندار اصلي اين نظام بوده وهستند، همه بايد از ايشان تبعيت كنند و بدانند مثل رهبري و چهره هايي كه از دست داديم به راحتي نمي توانيم پيدا كنيم و سالها بايد در حوزه هاي علميه تلاش شود تا چند شخصيت نظيرآنها پرورش يابند.
وي خاطرنشان كرد: همه بايد درمسير ولايت حركت كنيم وبا پيروي از رهبري دين مان را به شهدا و مردم ادا نموده و از بد اخلاقي ها و كج خلقي ها دست برداريم.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه همه روزي از دار دنيا خواهيم رفت، گفت: نظام و مردم خوب ، قدرشناس و فداكار و رهبري شايسته اي داريم و در چنين جامعه اي اگرخود را وقف مردم ، انقلاب و اسلام كنيم زماني كه از دار دنيا مي رويم خوشحال بوده و احساس مي نماييم وظيفه مان را انجام داده ايم چراكه اگر انسان بخاطر اين و آن به جهنم برود ، غبطه و حسرت خواهد خورد .
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه برجسته ترين ويژگي هاي هرانسان بايد مد نظر و مورد توجه قرارگيرد، افزود: نبايد روي معايب تكيه كرد بلكه بايد خوبي ها را ديد.
وي با اشاره به اينكه امر به معروف ، توسعه دادن خوبي هاست، اضافه كرد: خوبي ها و بدي ها و سياه و سفيد را باهم ببينيم، اين دستور اسلام و دستور اخلاقي است كه روي بدي ها نايستيد بلكه روي خوبي ها تكيه كنيد وهر كس از دار دنيا رفت به خير و خوبي از او ياد نماييد.




نظرات کاربران