مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است

مناسک حج ویژه حجاج ولی معارفش جهان‌شمول است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی گفت: مناسک حج برای کسانی است که در مکه مکرمه حضور دارند و اعمال حج را بجا می آورند، اما معارف، رموز و اسرار آن جهان‌شمول است و برای یک زندگی الهی در قالب حیات طیبه مهندسی شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در جمع روحانيان و مداحان كاروان‌هاي ايراني عتبات عاليات با اشاره به اهميت فريضه حج اظهار داشت: اگرچه مناسك حج ويژه حجاج در مكه مكرمه است؛ اما معارف آن جهان‌شمول و براي عموم بشريت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني حج را عبادتي جامع دانست و خاطرنشان كرد: رب جليل حج را مهندسي و ابراهيم خليل معماري و حبيب او براي عموم مسلمانان سفارشي اكيد كرده است، به‌گونه اي كه ترك حج واجب انسان را از رديف مسلمان حقيقي خارج مي شود.
وي با اشاره به واجبات مناسك حج گفت: زائر هنگام احرام بسياري از امور را بر خود حرام مي كند و لباس صدق و صفا، خضوع و خشوع بر قامت جان خويش مي پوشاند و وارد حرم يار مي شود و هنگام طواف بر گرد خانه حق متعبدانه مي چرخد و خدامحوري را تمرين و هماهنگ با عرشيان طواف مي كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق ادامه داد: حاجي در عرفات معرفت پيدا مي كند و در مشعر شورافزايي نموده و به طور دقيق دشمن اصلي را مي شناسد و خود را مسلح براي مبارزه با دشمن مي كند و در حقيقت عارفي مسلح به راه عبوديت و بندگي ادامه مي دهد.
وي تصريح كرد: حاجي در روز عيد رمي جمرات را به عنوان يك تعبد و نمادي براي مبارزه با شيطان درون و برون با قصد قربت و قرب الي الله انجام مي دهد، سپس با نشاط و شادابي و به سوي مسلخ عشق مي رود و قرباني خويش را پيشگاه محضر دوست تقديم مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني حج را مناسكي جامع و كامل دانست و افزود: مناسك 18 گانه حج تمتع خاص كساني است كه توفيق حضور در جوار حضرت دوست را پيدا كرده اند، اما معارف، اسرار، رموز پيچيده، ظريف و دقيق اين اعمال جهان‌شمول و براي هميشه تاريخ لحاظ شده است.
وي حج را مظهر كامل همبستگي و انسجام و وحدت ملت‌هاي مسلمان، اقتدار امت اسلامي، سنگري براي هدف‌گيري دشمن مشترك، بررسي مسائل جهان اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: روح حج ابراهيمي استكبارستيزي است و مبارزه با انديشه و افكار جاهليت و بت‌پرستي و جاهليت مدرن است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق حج را حق مسلم همه مسلمان‌ها دانست و افزود: حضور در خانه‌اي كه با عنوان «للناس» بنا شده؛ حق همه مسلمانان است؛ هر كس مانع حضور عده‌اي از مسلمانان شود؛ بي شك مورد غضب و مواخذه الهي قرار مي گيرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران