همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج

همکاری بین ترکیه و کویت در امور حج

دو کشور در این موافقت نامه سه ساله که قابل تمدید تا 6 سال است، بر استفاده از تجربیات همدیگر در خصوص برگزاری مراسم حج شدند.

به گزارش ايرنا، در پايان سفر دو روزه شيخ احمد جابر الصباح امير كويت به آنكارا، اين موافقت نامه به امضاي مقامات سازمان هاي ديني دو كشور رسيد.
بر اساس اين موافقت نامه ها، تركيه و كويت در خصوص جريان هاي خشونت گراي تهديد كننده امنيت و ثبات در جوامع اسلامي، مبارزه با تروريسم و گروه هاي تكفيري و استفاده متقابل از دانش و تجربيات مشترك همكاري مي كنند.
همچنين از سوي اداره امور ديني تركيه و مسئولان اوقاف و امور اسلامي كويت براي تعيين استراتژي هاي موثر براي انتقال دانش تجربيات ديني و اسلامي، تقويت روابط دو جانبه در خصوص ارزش هاي اسلامي مشترك، تقويت همبستگي اسلامي به منظور توسعه همكاري هاي مذهبي و فرهنگي اين موافقت نامه امضا شد.
بر اساس موافقت نامه امضا شده، هر دو طرف براي تبليغ اسلام به شيوه هاي مختلف، انتشار آثار توليد شده ديني، برگزاري برنامه ها، سمينارها و كنفرانس ها، انتقال دانش و تبادل تجربيات، ملاقات و بازديدهاي متقابل همكاري خواهند كرد.
در اين موافقت نامه هر دو طرف در خصوص مقابله با انتشار آثار جنبش هاي تندرو اسلامي و خشونت گرا تاكيد كردند.
برابر موافقت نامه امضا شده، دو طرف در خصوص انتشار و توزيع قرآن كريم و احاديث نبوي به صورت مشترك اقدام خواهند كرد و علاوه بر اين، در خصوص تهيه برنامه هاي رسانه اي مشترك مناسب با اوضاع دنياي معاصر همكاري مشترك انجام خواهد شد.
بر اساس موافقت نامه امضا شده بين تركيه و كويت، همچنين مساجد كه از صدر اسلام مركزي براي تبليغ علم و دين بود، علاوه بر اين كاركرد، به مركزي براي روشنگري جامعه تبديل خواهد شد و در اين زمينه تجربيات مشترك بين طرفين مبادله مي شود و علاوه بر اين براي تهيه دايره المعارف و كتابخانه هاي فقهي و مرجع فتاواي ديني همكاري مشترك انجام خواهد شد.
طرفين همچنين در اين موافقت نامه امضا شده در خصوص تبليغات ملي و بين المللي اسلامي و فعاليت مبلغان ديني همكاري خواهند كرد و هر دو كشور براي محافظت از آينده اسلام و اقتدار جهان اسلام، دانش و تجربيات خود را مبادله خواهند كرد و محققان و عالمان ديني نيز در اين عرصه پيشگام خواهند شد.
تركيه و كويت در موافقت نامه امضا شده همچنين بر مقابله با گرايش جوانان به گروه هاي تفكيري و تندرو تاكيد كرده و خواستار هشيار سازي جوانان در دو كشور نبست به اين امور شدند.
دو كشور همچنين در اين موافقت نامه سه ساله كه قابل تمديد تا 6 سال است، بر استفاده از تجربيات همديگر در خصوص برگزاري مراسم حج شدند.
به گزارش ايرنا، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه ديشب در جريان سفر دوره امير كويت به آنكارا پس از ديدار با وي در مجتمع كاخ رياست جمهوري، نشان دولتي اين كشور را به احمد جابر الصباح اهدا كرد.
همچنين در جريان اين ديدار 6 موافقت نامه همكاري بين دو كشور تركيه و كويت امضا شد.


| شناسه مطلب: 67039




تركيه كويت



نظرات کاربران